تاریخ انتشار: ۱۰:۲۲ - ۱۰ تير ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
مهدی آیتی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

جبهه اصلاحات به دلیل لیدری آقای خاتمی به سمت رادیکالیسم نمی‌رود

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: جبهه اصلاحات ایران به دلیل آنکه همچنان لیدرش آقای خاتمی است، به سمت رادیکالیسم نمی‌رود و از تعادل خارج نمی‌شود.

جبهه اصلاحات به دلیل لیدری آقای خاتمی به سمت رادیکالیسم نمی‌رود
رویداد۲۴ ریاست آذر منصوری بر جبهه اصلاحات با واکنش‌های زیادی همراه شده است؛ برخی آن را مثبت می‌دانند و برخی هم می‌گویند منصوری فردی رادیکال است.

مهدی آیتی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، درباره این موضوع گفت: جبهه اصلاحات ایران به دلیل آنکه همچنان لیدرش آقای خاتمی است، به سمت رادیکالیسم نمی‌رود و از تعادل خارج نمی‌شود. شاید اختلافاتی موجود بوده است، اما شاید هم واقعا آقای بهزاد نبوی به دلیل کهولت سن نمی‌توانسته به ریاست بر جبهه ادامه دهد و به هر حال خانم آذر منصوری به جای او انتخاب شد.

به گزارش نامه نیوز بخش‌هایی از گفت و گوی آیتی را د ر ادامه می‌خوانید:

اینکه گفته می‌شود خانم منصوری فردی رادیکال است، درست نیست. کافی است او را با فردی مانند خانم فائزه هاشمی مقایسه کنید. خانم منصوری که مانند خانم هاشمی سخن نمی‌گوید، او که زندان نرفته است؛ بنابراین تصور می‌کنم خانم منصوری را هم باید در زمره نیرو‌های میانه‌روی اصلاح‌طلب دانست.

آقای خاتمی شخصی میانه‌رو است و همیشه بر ضرورت اعتدال تأکید کرده است و جبهه اصلاحات هم تحت نظر او حرکت می‌کند. آقای خاتمی، چون خودش همیشه مدافع شرکت در انتخابات بوده است، شکی نیست که جبهه اصلاحات هم در انتخابات شرکت خواهد کرد تا در این مسیر باب گفتگو و فعالیت سیاسی ولو با کرسی‌های حداقلی باز بماند.

دو قطبی موجود در میان اصلاح‌طلبان به واسطه امثال خانم منصوری ایجاد نشده بلکه دو قطبی فراتر از اینهاست. اکنون دو طیف مهم در جبهه اصلاحات وجود دارد؛ یک طیف که همچنان همراه با آقای خاتمی‌اند و سیاست را داخل در چارچوب‌های نظام می‌خواهند و تمایل دارند که در انتخابات شرکت کنند و به ادامه فعالیت سیاسی بپردازند ولو آنکه انتقاد‌های مهمی هم به شرایط موجود داشته باشند، اما طیف دیگر طرفداران آقای موسوی هستند که به ویژه بعد از بیانیه اخیر او مبنی بر عبور از قانون اساسی، اساسا می‌گویند نباید با حاکمیت گفتگو کرد و به نوعی قائل به طرح عبور از حاکمیت هستند. آنچه به عنوان طیف رادیکال در جریان اصلاحات وجود دارد، مربوط به حامیان آقای موسوی است.

حالا اگر احیانا افرادی درون جبهه اصلاحات باشند که حامی آقای موسوی و نه خاتمی باشند یا نزدیک به نهضت آزادی باشند، در اقلیت هستند و تأثیری بر تصمیم نهایی جبهه اصلاحات ندارند. من حتی آقای سعید حجاریان را هم اصلاح‌طلبی میانه‌رو می‌دانم ولو بسیار تند حرف بزند، حتما او با فردی مانند آقای ابوالفضل قدیانی فرق دارد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
0
0
اینجا فرانسه
با 45 هزار پلیس و به کارگیری پهپاد هم ظاهرا نتوانسته است مسئله را حل کنند.
امید است فرانسه بفهمد که چرخه ی خشونت کار را پیچیده تر میکند و تنها راه حل این مشکل گفتگو است.
این شرم آور است که در فرانسه صدای ملت به حکومت نمیرسد ...
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان