تاریخ انتشار: ۱۳:۲۳ - ۱۳ تير ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۲ نظر

ایران رسما عضو شانگهای شد

امروز در اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای، عضویت دائم ایران در این سازمان اعلام شد.

ایران رسما عضو شانگهای شد
رویداد۲۴ بیست و سومین اجلاس سران کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگ‌های امروز به میزبان هند به صورت ویدئو کنفرانس آغاز شد.

به گزارش جماران، نارندرا مودی نخست وزیر هند در سخنرانی افتتاحیه، با اشاره به برخی چالش‌های مشترک کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای، ترویسم را یک تهدید مشترک برای همه این کشور‌ها دانست و گفت: تروریسم تهدیدی برای صلح منطقه‌ای و جهانی است و ما باید با تروریسم مبارزه کنیم.

وی گفت: نگرانی‌ها و انتظارات هند در قبال مسئله افغانستان، شبیه نگرانی‌ها و انتظارات دیگر کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگ‌های در خصوص این مسئله است.

نارندرا مودی در جای دیگری از سخنرانی خود افزود: برخی کشور‌ها از تروریسم فرامرزی به عنوان ابزاری برای سیاست‌های خود استفاده می‌کنند و به آن‌ها کمک می‌کنند. از جملع این اقدامات پناه دادن به تروریست ها، در خاک خودشان است، سازمان همکاری شانگ‌های نباید در برابر رفتار این کشور‌ها بی تفاوت عبور کنند، کشور‌های سازمان همکاری شانگ‌های باید تروریسم فرامرزی را محکوم کنند و نباید استاندارد‌های دوگانه در مورد تروریسم وجود داشته باشد.

مودی گفت: هند از هر پیشنهاد اصلاحات و نوسازی در سازمان همکاری شانگ‌های حمایت می‌کند.

مودی اظهار داشت: ما سازمان همکاری شانگ‌های را به عنوان یک همسایه نمی‌بینیم، بلکه به عنوان یک خانواده گسترده نگاه می‌کنیم. امنیت، توسعه اقتصادی، اتصال، یکپارچگی، احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی و حفاظت از محیط زیست از ارکان چشم انداز ما برای سازمان همکاری شانگ‌های است.

پوتین: الحاق رسمی ایران به سازمان همکاری شانگ‌های به ظرفیت‌های این سازمان می‌افزاید

رییس جمهور روسیه در نشست سران سازمان همکاری شانگ‌های گفت: به جمهوری اسلامی ایران و آقای رئیسی برای عضویت کامل ایران در شانگ‌های تبریک می‌گویم؛ روسیه همواره از الحاق رسمی ایران و همچنین بلاروس به سازمان همکاری شانگ‌های استقبال کرده است. الحاق رسمی ایران به این سازمان می‌تواند ظرفیت جدیدی را به این سازمان اضافه کند.

رئیس جمهوری چین: امروز از ایران به عنوان عضو رسمی شانگ‌های استقبال خواهیم کرد

شی جین پینگ در نشست سران سازمان شانگ‌های که به صورت ویدوئوکنفرانسی با میزبانی دهلی نو آغاز شده، گفت: از ایران به عنوان عضو رسمی استقبال خواهیم کرد، به این کشور تبریک می‌گوییم.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Canada
|
۱۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
0
4
کشور هاى عضو هم رودربايستى دارند چون حق معامله و رد و بدل پول با بانکهاى ايرانى را ندارند و بخش خصوصى اين وسط نقشش چيه معلوم نيست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
0
0
بزارید در کوزه ابش رو بخورید . کشوری که بدلیل روابط مشکوک مالی در لیست سیاه اف ای تی اف هست و حتی نمیتونه قانونی از سویفت استفاده کنه عضو هر سازمانی هم که بشه فقط یک شوخی هست .
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان