تاریخ انتشار: ۱۷:۵۰ - ۲۵ تير ۱۴۰۲

تذکر تولیت آستان عبدالعظیم به مداحان/ چرا این همه دروغ را به اسم مصیبت مطرح می‌کنید؟

تولیت آستان حضرت عبدالعظیم (ع) گفت: چرا نمی‌خواهیم رویه عزاداری را اصلاح کنیم و چرا این همه دروغ را به اسم مصیبت مطرح می‌کنیم و در مقابل آن کاری انجام نمی‌دهیم.

مداحان محرم

رویداد۲۴ تسنیم: حجت‌الاسلام سید علی قاضی عسکر صبح امروز در نشست هم‌اندیشی سالانه مدیران و رؤسای ستادهای توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان تهران اظهار داشت: ساخت‌وسازها و توسعه حرم‌ها جزو شعائر الهی و وظیفه دینی ماست و پایگاه‌هایی برای توسعه فرهنگ دینی، آشنایی مردم با معارف اسلامی، زمینه‌سازی برای تهذیب نفوس و ... است؛ اما مهمتر این است که از این ظرفیت‌های بسیار بزرگ چگونه استفاده و بهره‌برداری می‌شود.

وی افزود: میلیون‌ها انسان همه ساله از ظرفیت حج و زیارت اماکن مقدسه استفاده می‌کنند و نیز ظرفیت‌های بزرگ دیگری از جمله نماز جمعه، مساجد، دانشگاه‌ها و ... در اختیار ما است اما دوری جوانان ما از معارف الهی و بیگانگی با دین پس از 43 سال که منجر به کج‌روی‌ها در نتیجه تحریک دشمنان است جای تأمل و ریشه‌یابی دارد و زودتر باید برای مقابله با آن اقدام شود.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری‌ها و اربعین گفت: متأسفانه در برگزاری مراسمات دینی درگیر مسائل شکلی هستیم و با وجود ظرفیت‌های زیادی که از جمله مسلمیه، غدیر، محرم و ... در اختیار داریم و آموزش‌هایی که به مادحان و سخنرانان در حوزه شناساندن ائمه به مردم داشتیم اما به‌رغم تمامی تذکرات برخی تعابیر لرزه بر اندام انسان می‌انداخت که چرا نمی‌خواهیم رویه عزاداری را اصلاح کنیم و چرا این همه دروغ را به اسم مصیبت مطرح می‌کنیم و در مقابل آن کاری انجام نمی‌دهیم.

قاضی عسکر با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: امام خامنه‌ای در جلسه‌ای از هدر رفتن فرصت‌ها گلایه داشتند و استفاده از برخی تعابیر و تکرار آن را نیازمند مدیریت دانستند لذا اگر ظرفیت‌های موجود را اصلاح نکنیم در آینده وضعیت بهتر نخواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری مهمانی غدیر و استقبال چشمگیر مردم ابراز داشت: فلسفه عزاداری حضرت اباعبدالله مقابله با جهل، نادانی و معرفت افزایی است که در برگزاری تمامی مراسمات باید مورد توجه قرار گیرد.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) بیان کرد: برائت از دشمنان جزو محوری‌ترین مسائل مربوط به زیارت است اما نسبت به برخی از رسوم بی‌توجهی می‌شود و در حال حاضر فقط به فکر احداث موکب و پخت غذا هستیم.


بیشتر بخوانید: منصور ارضی: اگر مداحی در برابر نظام بایستد آبروی خودش را برده؛ این نظام با خون ریخته ۳۰۰ هزار نفر که برنمی‌گردد


قاضی عسکر در ادامه اظهار داشت: پذیرایی از زوار خوب است اما باید به این فکر کنیم که جوانی که در این مسیر قرارگرفته پس از بازگشت چه دستاوردی از سفر خود دارد و آیا می‌تواند سفیر اسلام و تشیع باشد یا خیر و در واقع باید به فکر اثرگذاری این مراسمات معنوی بر کاهش آسیب‌های اجتماعی باشیم.

وی تأکید کرد: اگر در عزاداری و برگزاری مراسمات معنوی به همین شیوه و بدون کار فرهنگی اقدام کنیم متأسفانه نسل جوان را از دست می‌دهیم و تنها کسی که عمق این فاجعه را درک می‌کند رهبر معظم انقلاب است که در تمامی سخنرانی‌ها به‌خوبی به موضوعات لازمه جامعه می‌پردازند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان