تاریخ انتشار: ۱۲:۳۳ - ۲۷ تير ۱۴۰۲

باران تابستانی در ۹ استان؛ گرد و خاک و باد شدید طی ۵ روز آینده

سازمان هواشناسی از بارش پراکنده باران گاهی همراه با رعد و برق در چند استان کشور از امروز خبر داد.

باران تابستانی در ۹ استان ؛ تداوم بارش‌ها طی روزهای آتی در استان‌های دیگر | گرد و خاک و باد شدید در بعضی مناطق طی ۵ روز آینده | دریا مواج است

رویداد۲۴ سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد که امروز (سه‌شنبه) در گیلان، گلستان، مازندران، اردبیل‌، خراسان شمالی‌، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات‌ البرز رگبار باران گاهی‌ رعد و برق‌ و وزش‌ باد شدید موقت‌ و در بخش‌هایی‌ از آذربایجان شرقی‌ و آذربایجان غربی‌ بارش‌ پراکنده رخ‌ می‌دهد که‌ شدت‌ بارش‌ در استان گیلان خواهد بود.

چهارشنبه‌ در سواحل‌ دریای خزر، خراسان شمالی‌، شمال آذربایجان غربی‌ و ارتفاعات‌ البرز مرکزی و پنجشنبه‌ در ارتفاعات‌ البرز مرکزی، سواحل‌ دریای خزر و بخش‌هایی‌ از شمال غرب‌ کشور بارش‌ پراکنده پیش‌بینی‌ می‌شود.

جمعه‌ در گیلان و بخش‌هایی‌ از شمال غرب‌ بارش‌ پراکنده و شنبه‌ در شمال غرب‌ و ارتفاعات‌ البرز مرکزی بارش‌ باران گاهی‌ رعد و برق‌ و وزش‌ باد شدید موقتی‌ پیش‌بینی‌ می‌شود.

شایان ذکر است‌ طی‌ ۳ روز آینده در ارتفاعات‌ واقع‌ در هرمزگان، جنوب‌ کرمان و جنوب‌ سیستان و بلوچستان در ساعات‌ بعدازظهر رشد ابر، بارش‌ پراکنده، گاهی‌ رگبار و رعد و برق‌ دور از انتظار نیست.

طی‌ ۵ روز آینده در شمال شرق‌ و شرق‌ کشور (به ویژه منطقه‌ زابل‌) وزش‌ باد شدید همراه با گرد و خاک‌ پدیده غالب‌ خواهد بود.

همچنین‌، امروز در دامنه‌های جنوبی‌ البرز و بخش‌هایی‌ از مرکز کشور در بعضی‌ ساعات‌ وزش‌ باد شدید و در برخی‌ مناطق‌ گرد و خاک‌ رخ‌ خواهد داد.

همچنین‌، طی‌ روزهای پنجشنبه‌ تا شنبه‌ در ساعات‌ بعدازظهر و اوایل‌ شب‌ در قم‌، جنوب‌ تهران و نیمه‌ شمالی‌ اصفهان وزش‌ باد شدید و گرد و خاک‌ پیش‌بینی‌ می‌شود.

امروز دریای خزر، طی‌ ۳ روز آینده دریای عمان و تنگه‌ هرمز و روزهای چهارشنبه‌ و پنجشنبه‌ خلیج‌ فارس‌ مواج‌ است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: هواشناسی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان