تاریخ انتشار: ۱۱:۰۲ - ۰۱ مرداد ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
فریدون عباسی عضو کمیسیون انرژی:

پول فروش نفت کشور باید محرمانه بماند؛ مسئولان دولتی جوگیر نشوند اطلاعات بدهند!

یک نماینده مجلس گفت: ما باید در تجارت بین المللی خود و به خصوص فروش نفت که تحریم هستیم رمزگذاری داشته باشیم، کسی هم نباید بتواند این رمز را بشکند. اینکه آیا پول فروش نفت به کشور برگردانده می‌شود و از چه راهی، باز باید محرمانه بماند.

فریدون عباسی
رویداد۲۴ فریدون عباسی عضو کمیسیون انرژی مجلس، درباره آمار‌ها از رشد فروش نفت و بازگشت درآمد‌های نفتی به کشور در دولت سیزدهم، بیان کرد: از زبان وزیر نفت زیاد شنیدیم که می‌گویند ما نفت خود را می‌فروشیم و پول آن نیز به کشور برمی‌گردد.

به گزارش ایسنا بخش‌هایی از گفت و گوی عباسی را در ادامه می‌خوانید:

ما دسترسی به اطلاعات اصلی و جزئیات اطلاعات فروش روزانه، ماهانه و سالانه نداریم. ممکن است اگر بنده سوال کنم جزئیات را به من بدهند، اما اینکه چه میزان نفت و از چه راه‌هایی را می‌فروشیم، رسانه‌ای نمی‌کنیم.

ما باید در تجارت بین المللی خود و به خصوص فروش نفت که تحریم هستیم رمزگذاری داشته باشیم، کسی هم نباید بتواند این رمز را بشکند. اینکه آیا پول فروش نفت به کشور برگردانده می‌شود و از چه راهی، باز باید محرمانه بماند.


بیشتر بخوانید:  روسیه از ایران یاد گرفته که چگونه تحریم‌ها را دور بزند


یک راه منطقی تجارت، تهاتر بین کشور‌ها است، ولی چقدر از پول فروش نفت را توانسته‌ایم نقد بیاوریم و از چه طریقی نیز این پول را توسط بانک‌ها جابجا کردیم، مواردی است که اتفاق افتاده، اما درایت و سیاست کشور ایجاب می‌کند که این جزئیات رسانه‌ای نشود و در رسانه‌ها منتشر شود.

وزارت نفت با رعایت مصالح کشور و امنیت تجاری فروش نفت را پیش می‌برد، ما نیز به حرف وزیر استناد و تایید می‌کنیم که هم نفت خود را فروخته و هم توانسته‌ایم پول آن را بیاوریم و هم تهاتر کالا انجام دهیم. بنده نیز توصیه می‌کنم مسئولان دولتی جوگیر نشوند و اطلاعات در این زمینه را بیرون ندهند.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۱
1
2
راست میگه به خاطر مصالح غارتگران نباید رسانه ای بشه محرمانه عمل کنید
عجمیان عنقلابی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۱
0
3
گوسفندای ان....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۱
0
3
بخاطر اینکه توی دزد و همدستات بالا بکشید
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان