تاریخ انتشار: ۱۵:۱۴ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

قوی ترین حمل و نقل عمومی به کدام شهر تعلق دارد؟

بنا به گفته معاون شهردار تهران، انضباط ترافیکی در این شهر حاکم نیست و این در حالی است که مشهد قوی ترین مدل حمل و نقل عمومی را دارد.

قوی ترین حمل و نقل عمومی به کدام شهر تعلق دارد؟
رویداد۲۴ به گزارش ایسنا؛ جلال بهرامی ظهر امروز در آئین آغاز بکار طرح پارک حاشیه‌ای در پایتخت بیان کرد: طبق مطالعات جدیدی که اولین خروجی آن هفته گذشته منتشر شد ما وضعیت سرانه معبر، جمعیت و تعداد خودرو‌های تهران را با چهار پایتخت کشور‌های توسعه یافته مقایسه کردیم که تقریبا تعداد خودروهایمان از همه کمتر و سطح معابرمان از همه پایتخت‌های مورد مقایسه بیشتر بود.
وی با بیان اینکه قوی‌ترین مدل حمل و نقل عمومی کشور متعلق به شهر مشهد است، اظهار کرد: در بهترین حالت با بیشترین مسافری که می‌توانیم با حمل و نقل عمومی جابجا کنیم حدود ۶۰ درصد است؛ اما چرا در مشهد مدل حمل و نقلی‌اش با چهار پایتخت توسعه یافته دنیا برابری می‌کند و ما همچنان در تهران ترافیک داریم؟
وی افزود: پاسخ یک کلمه است، انضباط ترافیکی؛ که انضباط ترافیکی در معابر ما حاکم نیست و باید برای انضباط ترافیکی تهران و تردد چاره‌ای اندیشید نه اینکه هر کسی هر جایی که مایل بود، رانندگی کند.
وی با بیان اینکه ۱۰۰ درصد اجرای طرح پارک حاشیه‌ای در راستای انضباط بخشی است، تصریح کرد: بیشترین سود از انضباط شهری را شهروندان می‌برند و این به معنای ایجاد محدویت نیست. بلکه تسریع در زندگی است.


بیشتر بخوانید: محدودیت‌های ترافیکی تهران در تاسوعا و عاشورا


تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک نیز در این مراسم با بیان اینکه مردم از نبود پارک حاشیه‌ای رنج می‌برند، گفت: بی عدالتی و وضعیت نامطلوب پارک حاشیه‌ای هم مردم را آزار می‌دهد و باید بگویم که پارک حاشیه‌ای به عنوان خدمت برای عموم مردم محسوب نمی‌شود و موجب رنجش و نارضایتی مردم شده است.
وی با بیان اینکه ساماندهی پارک حاشیه‌ای قدم مهمی است، اما قدم پایانی نیست، افزود: برای رسیدن به انضباط باید با اتکاء بر دانش و دستاورد‌های روز دنیا اقدام کرد تا بتوانیم شهری منظم و با آرامش برای مردم ایجاد کنیم.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: حمل و نقل عمومی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
0
0
در شهر ما نیشابور که متاسفانه اتوبوسهای واحد در حال جمع آوری هستند و تعدادشان انگشت شمار شده
شهرداری شهر هم بجای سرمایه‌گذاری روی اتوبوسهای واحد و آسفالت معابر که وضعشان افتضاح شده چسبیده به گل کاری بلوارها
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان