تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۰۴ مرداد ۱۴۰۲

اقدام عجیب و قابل تامل صداوسیما در شب تاسوعا

ساترا باز به حوزه «رسانه» دست‌درازی کرده، حوزه‌ای که سالهاست زیر مجموعه وزارت ارشاد است، اما صدا و سیما و فرزند ناخواسته‌اش -ساترا- به طرز عجیبی به آن چشم دارند و بدشان نمی‌آید در بحبوحه دعوا با نمایش خانگی، اسم رسانه را هم بیاورند و بعد هم تمام فضای مجازی را ملک طلق خود کنند!

اقدام عجیب و قابل تامل صدا و سیما در شب تاسوعا

رویداد۲۴ ساترا که جنجال‌های نظارتی و حقوقی‌اش هر از گاهی رسانه‌ای می‌شود، امروز خبری منتشر کرده که از لحاظ مختلف قابل بررسی و تامل است.

خبر منتشر شده این است: شورای رقابت صوت‌و تصویر فراگیر در فضای مجازی به‌منظور تنظیم و نظارت بر رقابت در صنعت مدیا و رسانه‌ها با حضور مدیران ساترا و نمایندگان شورای رقابت، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و مجمع «رصتا» تشکیل شد.

۱. مجمع رصتا از نظر شکل و فرم، جایگاه حقوقی ندارد و تشکل صنفی محسوب نمی‌شود که حالا یک شورایی هم در دل خود ایجاد کرده!

۲. أساسا صداوسیمایی که سالهاست افتخارش ایجاد انحصار در فضای فرهنگ و هنر است، چطور می‌تواند شورای رقابتی درست کند و کدام عاقلی این شورا و برچسب «رقابت» از سوی صداوسیما را می‌پذیرد؟

۳. ساترا که خودش هنوز هیچ قانونی ندارد، چطور به جای تلاش جدی برای «قانونمند شدن» هر روز یک شورا و مجمع راه اندازی می‌کند؟ آیا غیر از این است که می‌خواهد عدم مشروعیت را با «یارگیری» جبران کند؟

۴. مهمترین نکته و عجیب‌ترین بخش این خبر ساترا، در موضوع صوت و تصویر فراگیر است، وقتی سالهاست این عبارت فاقد تعریف درست و ماهوی از سوی نهاد‌های ذیربط است، ساترا چطور شورای رقابتش را ایجاد کرده؟ وقتی هنوز هیچ تعریف دقیق و مقبولی در حوزه صوت و تصویر فراگیر از سوی نهاد‌های ذیربط تعیین و تایید نشده ساترا، از چه طریقی برایش شورای رقابت تشکیل داده است!

۵. نکته دیگر این خبر عجیب مانند سایر مجامع و شورا‌ها و تشکل‌های ساترا حضور متواضعانه (!) رئیس، معاون، مشاور و روسای بخش‌های مختلف خود ساترا، در صف اول هر تشکل و مجمعی است! واقعا مدیران ساترا این مقدار درک را ندارند که در تشکیل مجامع و شورا‌ها و تشکل‌ها، صندلی‌های اول را خودشان برای خودشان برندارند؟ واقعا صنف و کاربر بیچاره باید اعتماد کند به این همه شورایی که حجم اصلی اعضا را مدیران ساترا تشکیل می‌دهند؟

۶. در این خبر هم، ساترا باز به حوزه «رسانه» دست‌درازی کرده، حوزه‌ای که سالهاست زیر مجموعه وزارت ارشاد است، اما صداوسیما و فرزند ناخواسته‌اش -ساترا- به طرز عجیبی به آن چشم دارند و بدشان نمی‌آید در بحبوحه دعوا با نمایش خانگی، اسم رسانه را هم بیاورند و بعد هم تمام فضای مجازی را ملک طلق خود کنند!

راستی چرا هیچ عکسی از جلسه و یا اسمی از اعضای این شورای رقابت در خبر ساترا منتشر نشده؟

برچسب ها: صداوسیما
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان