تاریخ انتشار: ۱۳:۲۶ - ۰۷ مرداد ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

رئیس ام‌ آی سیکس: پوتین ترور خواهد شد

طی ادعای یک جاسوس سابق ام آی سیکس ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه احتمالا توسط شورشیان داخلی و یا از طریق توطئه از خارج از روسیه ترور خواهد شد.

رئیس ام‌ای سیکس: پوتین ترور خواهد شد

رویداد ۲۴ به گزارش فرارو؛ «کریستوفر استیل» که در فاصله سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹ میلادی رئیس ام آی سیکس در روسیه بوده می‌گوید غرب باید برای پایان دوره پوتین آماده شود. استیل با طرح سناریو‌های احتمالی اشاره کرد که پوتین احتمالا توسط شورشیان داخلی و یا از طریق توطئه از خارج از روسیه ترور خواهد شد. او به شبکه خبری اسکای نیوز گفت که این بدترین سناریو برای غرب خواهد بود، زیرا همراه با پیامد‌های خونین است.

 استیل البته به منابع بسیار معتبری که گفته اند پوتین مدتی است که بیمار شده اشاره کرد و گفت که ممکن است او به طور ناگهانی بر اثر بیماری فوت کند.

او افزود: پوتین ممکن است با شورش مسلحانه برکنار شود یا حتی تصمیم بگیرد که زمان آن فرا رسیده است که در انتخابات بعدی مارس ۲۰۲۴ کناره گیری کند.

با این وجود، او توضیح داد که محتمل‌ترین پایان برای پوتین حرکت "خشونت آمیز" برای کشتن یا سرنگونی او خواهد بود. استیل افزود: "در صورت لزوم اقدامی با خشونت برای کشتن یا سرنگونی پوتین به نفع یک امنیت سالار یا الیگارش دیگر رژیم انجام می‌شود". استیل اشاره کرد که "الکساندر بورتنیکوف" مدیر سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) می‌تواند از گزینه‌های اصلی برای جانشینی پوتین باشد.  او هم چنین اشاره کرد "الکسی دیومین" فرماندار استان تولا به عنوان تاره‌ای در حال ظهور، ایگور سچینالیگارش و "یکتور زوبکوف نخست وزیر سابق جانشینان بالقوه دیگر هستند. بورتنیکوف مدیر فعلی سرویس امنیت فدرال روسیه است و این موضوع  او را به یکی از قدرتمندترین افراد روسیه و به عنوان یکی از اعضای با نفوذ حلقه داخلی پوتین تبدیل کرده است. مانند پوتین او افسر سابق کا گ ب است و اولین بار با پوتین در دهه ۱۹۷۰ زمانی که در لنینگراد (سنت پترزبورگ فعلی) مستقر بودند ملاقات کرد. بورتنیکوف از سال ۲۰۰۸ میلادی به نقش قدرتمندی دست یافت و به "شمشیر مجازات" رژیم پوتین تبدیل شده است. گفته می‌شود سرویس امنیت فدرال روسیه مغز و قلب دولت پوتین است و  مانند یک "دولت در دولت" رفتار می‌کند. مدت کوتاهی پس از انتصاب پوتین به عنوان رئیس جمهور موقت بورتنیکوف برای اولین بار به ریاست سرویس امنیت اقتصادی روسیه منصوب شد که از قدرت و اهرم بسیار زیادی برخوردار بود.


بیشتر بخوانید:  هشدار پوتین درباره ارسال تسلیحات جدید به اوکراین


 او همچنین یکی از معدود افرادی است که در روسیه موفق به کسب درجه ژنرال ارتش شده اند. در سال ۲۰۰۶ ادعا شد که بورتنیکوف در عملیات ترور الکساندر لیتویننکو شرکت داشته است.

استیل می‌گوید پوتین هم چنین می‌تواند از  دیمیتری پاتروشف، پسر دبیر شورای امنیت روسیه یا الکسی دیومین به عنوان رهبر بعدی روسیه حمایت کند. او هشدار داد که این به معنای تغییر اندک یا بدون تغییر در جنگ در اوکراین است. با این وجود، او افزود: در آن صورت دست کم غرب با یک رهبر روسیه روبرو خواهد شد که ثابت نکرده غیرقابل اعتماد و دروغگو است و به جنایات جنگی متهم نشده است. من فکر می‌کنم اکنون در میان افراد کلیدی برای گزینه رهبری ناآرامی وجود دارد. 

استیون ال هال، رهبر سابق اطلاعات سیا در روسیه گفته که نخبگان نظامی روسیه یک تهدید واقعی برای پوتین هستند.

او سال گذشته به واشنگتن پست گفت: مردانی مانند پاتروشف و بورتنیکوف نه تنها از قدرت سخت برخوردارند بلکه می‌دانند چگونه از آن استفاده کنند و تمایل دارند این کار را انجام دهند. سیلوویکی‌ها مایل هستند از ترکیب مرگبار قدرت سخت و رازداری زمانی که تهدیدی جدی برای نظام روسیه پدیدار می‌شود به نفع خود استفاده کنند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ولادیمر پوتین
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Austria
|
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
0
0
پوتین به درک واصل بشه بهتر از اینه که روزانه صد ها نفر از سربازان روسیه و اوکراین بیگناه کشته بشن
و هزاران و میلیون نفر بی پناه بشن
دست کم این جنگ تجاوزگرانه پایان میگیره
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان