تاریخ انتشار: ۱۰:۰۷ - ۱۴ مرداد ۱۴۰۲

محمود واعظی: هیچ بحثی برای ارائه لیست از طرف روحانی و لاریجانی مطرح نشده

دبیر دفتر سیاسی حزب اعتدال و توسعه در واکنش به برخی زمزمه‌ها مبنی بر اینکه ممکن است روحانی و لاریجانی برای انتخابات مجلس دوازدهم لیست بدهند، گفت: خیر، از طرف روحانی و لاریجانی هیچ بحثی در مورد ارائه لیست برای انتخابات مجلس دوازدهم مطرح نشده و مطلبی نشنیدم.

محمود واعظی: هیچ بحثی برای ارائه لیست از طرف روحانی و لاریجانی مطرح نشده
رویداد۲۴ محمود واعظی، رئیس دفتر دولت دوازدهم، در واکنش به برخی زمزمه‌ها مبنی بر اینکه ممکن است روحانی و لاریجانی برای انتخابات مجلس دوازدهم لیست بدهند، گفت: خیر، از طرف روحانی و لاریجانی هیچ بحثی در مورد ارائه لیست برای انتخابات مجلس دوازدهم مطرح نشده و مطلبی نشنیدم.

به گزارش منیبان بخش‌هایی از گفت و گوی واعظی را در ادامه میخوانید:

واقعیت این است که باید فکری برای مشارکت گسترده مردم در انتخابات کرد. بنده از طرف روحانی و لاریجانی صحبت نمی‌کنم، اما بهرحال با وجود اینکه با هر دو نفر در ارتباط هستم مطلبی در مورد لیست دادن برای انتخابات مجلس دوازدهم نشنیدم، اما اینکه در آینده چه اتفاقی رخ بدهد و احزاب و شخصیت‌های سیاسی در انتخابات فعال باشند بستگی به سیاست‌های انتخاباتی دارد.

در حقیقت اگر همانطور که رهبری در اوایل امسال فرمودند انتخابات مشارکتی و رقابتی شود و افراد معتقد به نظام و قانون اساسی با رویکرد‌های سیاسی مختلف بتوانند در انتخابات شرکت کنند و شورای نگهبان صلاحیت آن‌ها را احراز کند شرایط فرق می‌کند، اما چنانچه شرایط مانند انتخابات ۹۸ شود، انتخابات پرشور با مشارکت بالا نخواهیم داشت و طبیعی است که مجلس نمی‌تواند همه ملت را از نظر سیاسی نمایندگی کند، مشارکت بالا موجب اعتبار بیشتر نظام در عرصه بین‌الملل می‌شود و توطئه بدخواهان را خنثی می‌کند.


بیشتر بخوانید: راز سکوت احمدی نژاد برای انتخابات چیست؟


اگر انتخابات مشارکتی، رقابتی و جدی باشد شرایط فرق می‌کند، اما اگر قرار باشد انتخاباتی شبیه آنچه که در سال ۹۸ اتفاق افتاد و با حجم گسترده‌ای از ردصلاحیت‌ها مواجه شدیم، تکرار شود به نظر بنده انتخابات با مشارکت بالا نخواهیم داشت و در چنین شرایطی یک جریان زمینه فعالیت دارد که در حقیقت یک رقابت ظاهری میان یک جریان سیاسی که هم اکنون مجلس را در اختیار دارند به وجود می‌آید وخودشان هم به مجلس می‌روند.

قانون جدید انتخابات تأثیری بر میزان مشارکت ندارد و از قضا سخت‌گیری آن نسبت به گذشته بیشتر شده، اما میزان مشارکت به سیاست‌هایی که قرار است، اعمال شوند بستگی دارد. در حال حاضر فضای انتخابات فضای داغی نیست کما اینکه در میان مردم بحث جدی درباره انتخابات وجود ندارد چرا که در حال حاضر مشکلات اقتصادی و مسائل معیشتی، ذهن آن‌ها را درگیر کرده است.

مردم باید به آینده امیدوار باشند که بتوانند در تعیین سرنوشت خود و انتخابات حضور جدی داشته باشند. بنده به اعلام کاندیداتوری برای انتخابات مجلس دوازدهم فکر نکردم.

منبع: منیبان
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان