تاریخ انتشار: ۱۷:۲۸ - ۱۶ مرداد ۱۴۰۲
یک فعال سیاسی:

دلیل حملات اصولگرایان به اصلاح‌طلبان؛ توپ را در زمین اصلاح‌طلبان می‌اندازند

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: اصولگرایان با حملات گسترده به اصلاح‌طلبان می‌خواهند چنین القاء کنند که اگر آن‌ها در انتخابات حضور نداشتند، تقصیر خودشان است، نه ردصلاحیت‌ها.

دلیل حملات اصولگرایان به اصلاح‌طلبان؛ توپ را در زمین اصلاح‌طلبان می‌اندازند

رویداد۲۴ چندی است که طیف‌هایی از اصولگرایان حملات تندی علیه اصلاح‌طلبان انجام می‌دهند؛ در حالی که هنوز اصلاح‌طلبان درباره انتخابات موضعی رسمی نگرفته‌اند. علت چیست؟

جلال جلالی‌زاده، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و از نمایندگان مجلس ششم، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «زمینه انتخابات برای اصولگرایان فراهم است و آنها مشکلی برای شرکت در انتخابات ندارند. با این وصف آنها می‌خواهند هیچکس به جز خودشان در انتخابات حضور نداشته باشد و از حالا با حملات گسترده به اصلاح‌طلبان می‌خواهند چنین القاء کنند که اگر آنها در انتخابات حضور نداشتند، تقصیر خودشان است، نه ردصلاحیت‌ها؛ به نوعی آنها توپ را در زمین اصلاح‌طلبان می‌اندازند».

او ادامه داد: «با اصلاح اخیر قانون انتخابات که تصویب هم شد عملا می‌گویند که هیچکس جز خودمان در انتخابات نباشد. می‌گویند شش‌ماه زودتر از ثبت‌نام اصلی افراد بیاید و پیش‌ثبت نام کنند که این کار برای آن است که دستشان باز باشد تا مدارک جمع کنند تا به راحتی اصلاح‌طلبان را ردصلاحیت کنند. این شیوه درستی برای برگزاری انتخابات نیست. انتخابات باید طوری باشد که همه جناح‌ها بتوانند نامزدهای خود را به صحنه بیاورند اما این شرایطی که ایجاد کرده‌اند عملا منجر به حذف یک جناح سیاسی و در نهایت عدم مشارکت مردم می‌شود».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «قانون جدید را تصویب کرده‌اند که مجلس بیش از گذشته گوش به فرمان باشد. حتی به نظرم برخی نمایندگان کنونی هم ردصلاحیت می‌کنند. تصمیم‌سازان اگر دلسوز نظام هستند باید سعی کنند اجازه ورود متخصصان به صحنه قدرت را بدهند؛ به ویژه در شرایطی که کشور با مشکلات عدیده از جمله بیکاری، گرانی، تورم و بسیاری مشکلات فرهنگی و سیاسی روبه‌رو است که همه اینها باعث نارضایتی مردم شده است».

جلالی‌زاده در پایان گفت: «به نظرم اگر فضا تنگ باشد و اصلاح‌طلبان قدرت‌گرا بخواهند در هر شرایطی در انتخابات شرکت کنند، از جانب مردم پس زده می‌شوند و طرد می‌شوند و دیدیم که مردم نسبت به آنهایی که در انتخابات ریاست‌جمهوری1400 از آقای همتی حمایت کردند، چه طور بی‌اعتنایی کردند. مردم نوکر اصلاح‌طلبان نیست که با هر شرایطی به آنها رأی دهند. اتفاقا فهم مردم بسیار بالاتر از اصلاح‌طلبان و تردید نکنید که اگر اصلاح‌طلبان بخواهند برای تأمین نفع شخصی وارد انتخابات شوند و نفع مردم را نادیده بگیرند، هیچ حمایتی از سوی مردم نمی‌شوند».

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان