تاریخ انتشار: ۱۷:۵۷ - ۱۸ مرداد ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد

محمد بحرانی کیست؟

محمد بحرانی، هنرمند خوش صدا و خوش ذوق ایرانی است که با صداپیشگی شخصیت عروسک جناب‌خان در برنامه خندوانه، جایگاه خود را در قلوب مردم ایران پیدا کرد. همچنین وی با بازی در سریال‌های مختلف، هنرمندی خود را ثابت کرده است.

بیوگرافی محمد بحرانی

رویداد۲۴ مهدی توفیقی: پدیدار شدن عروسک محبوب جناب‌خان، باعث شد که توانایی هنری محمد بحرانی، همچون قبل، بیشتر در دید مردم قرار گیرد. اما پیش از آن، او با بازی در نقش‌های «آقای همساده» و «ببعی»، خودش و هنرش را به دل مردم نشان داد. این هنرمند ۳۹ ساله، به عنوان صداپیشه، عروسک‌گردان، بازیگر، کارگردان، گوینده و شاعر، در فیلم‌ها و سریال‌های مختلف نقش‌آفرینی می‌کند. همچنین، فعالیت‌های بسیاری در حوزه‌های گویندگی، نویسندگی و کارگردانی نیز داشته است.

بیوگرافی محمد بحرانی

در این قسمت، به مرور زندگی خصوصی محمد بحرانی، از تولد تا ازدواج او، می‌پردازیم. او در ۱۶ آذر ۱۳۶۰ در شهر بهشهر، استان مازندران، به دنیا آمد. پدر او معلم بود و مادرش خانه‌دار بودند. البته در شناسنامه‌اش تاریخ تولد ۲۰ شهریور ۱۳۶۰ ثبت شده است و اصالتاً او کازرونی است.

با این حال، به دلیل شغل پدرش که مدتی در بهشهر کار می‌کردند، در آنجا به دنیا آمد و بعد‌ها به شیراز نقل مکان کردند. محمد بحرانی به گفته خودش، شناسنامه‌اش صادره از شیراز است و در آنجا بزرگ شده است.

محمد بحرانی، آخرین فرزند خانواده خود است و دارای دو برادر و یک خواهر بزرگتر است. پدر او معلم زبان انگلیسی بوده و مادرش خانه‌دار است.

وی در سال ۱۳۸۴ با دریافت دیپلم رشته ریاضی و فیزیک، در دانشکده هنر‌های زیبای دانشگاه تهران، لیسانس بازیگری را کسب کرد. سپس در سال ۱۳۸۷، مدرک فوق لیسانس کارگردانی را از دانشگاه تربیت مدرس به دست آورد.

همسر محمد بحرانی

محمد بحرانی کیست؟

محمد بحرانی در سال ۱۳۸۵ با مهناز خطیبی، عروسک‌گردان، نویسنده و مترجم ایرانی که همکلاسی و هم‌رشته خود در دانشگاه تهران بوده، ازدواج کرده است. زوجی که همیشه با محبت و عشق و همدلی در کنار هم زندگی می‌کنند. هنوز این زوج فرزندی به دنیا نیاورده‌اند.

کارنامه هنری محمد بحرانی

محمد بحرانی فعالیت خود را با بازی در تئاتر دانشگاهی و عروسک‌گردانی آغاز کرده است. در سال ۱۳۸۰، نمایشی را در یکی از جشنواره‌های تئاتر اجرا کرد که مریم سعادت، یکی از اعضای هیئت داوران بود. سعادت پس از دیدن بازی بحرانی، او را به برنامه عروسکی زنده تلویزیون به نام «نی‌نی‌مون» به کارگردانی بهرام شاه‌محمدلو دعوت کرد. از آن زمان تاکنون، بحرانی در چندین پروژه عروسکی کودک و بزرگسال بازی کرده و به عنوان یکی از صداپیشه‌های معروف در این حوزه شناخته می‌شود.

جناب‌خان، عروسک مشهوری است که اولین‌بار با مجموعه عروسکی «کوچه مروارید» در شبکه نمایش خانگی معرفی شد. در این مجموعه، بازیگر معروف رامبد جوان نیز حضور داشت که حاصل آن راه یافتن جناب‌خان به برنامه مفرح «خندوانه» بود. شخصیت‌پردازی جناب‌خان حاصل تجربه زندگی شخصی محمد بحرانی است، از دوران کودکی در شیراز با بچه‌های جنگ‌زده گرفته تا دوران دانشگاه و زندگی در خوابگاه.

محمد بحرانی، صدای جناب‌خان را با ترکیب ترانه‌ها و آواز‌های زیبای جنوبی اجرا کرده و بیشتر دیالوگ‌های جناب‌خان هم حاصل بداهه‌گویی‌های اوست. او می‌گوید اولین رفیق زندگی‌اش آبادانی بوده و با او بزرگ شده است و تسلطش بر لهجه آبادانی نیز از همین دوستی حاصل شده است. در حقیقت، همه دوستان جناب‌خان دوستان خود او هستند و این شخصیت عروسکی به عنوان یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های تلویزیونی در ایران شناخته می‌شود.

محمد بحرانی در چندین حوزه هنری و در سینما، تلویزیون، تئاتر و شبکه نمایش خانگی آثار و نقش‌های بسیاری خلق کرده است. 

حواشی زندگی محمد بحرانی

محمد بحرانی کیست؟

محمد بحرانی علاوه بر بازیگری و صداپیشگی تجربه زیادی در نوازندگی و خوانندگی دارد. او اخیرا در مسابقه نمایش خانگی صداتو که به عنوان داور در آن حضور دارد، رپ‌خوانی کرده است. او ویدیوی رپ کردنش در صداتو را در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده است.

پس از انتشار خبر ممنوع‌الخروجی محمد بحرانی و لغو ویژه برنامه جام جهانی شبکه نسیم در پی اعتراضات سال ۱۴۰۱، محمد بحرانی اعلام کرد که از ساخت برنامه و صداپیشگی جناب‌خان انصراف داده است.

بهترین فیلم و سریال‌های محمد بحرانی

سریال خوب، بد، جلف: رادیواکتیو

محمد بحرانی کیست؟

سریال خوب، بد، جلف: رادیواکتیو به کارگردانی محسن چگینی در سال ۱۳۹۹ ساخته شده است. این سریال محصول کشور ایران و در ژانر کمدی و جنایی می‌باشد. در این سریال پژمان جمشیدی، سام درخشانی، حامد کمیلی، فرهاد آئیش، گوهر خیراندیش، امیرمهدی ژوله، مارال فرجاد، آناهیتا درگاهی، محمد بحرانی، فرزین محدث، تینو صالحی و شکیب شجره به هنرمندی پرداخته‌اند.

«خوب، بد، جلف: رادیواکتیو»، سریالی در ژانر کمدی-اکشن به نویسندگی «پیمان قاسم خانی» و کارگردانی «محسن چگینی» و محصول سال ۱۳۹۹ ایران است. بازیگران مطرحی همچون «پژمان جمشیدی»، «سام درخشانی»، «حامد کمیلی»، «فرهاد آئیش»، «امیرمهدی ژوله» و «گوهر خیراندیش» در این سریال به ایفای نقش پرداخته اند. داستان این سریال که دنباله داستان فیلم سینمایی «خوب، بد، جلف ۲: ارتش سری» است، روایت گر ماجراجویی‌های پژمان و سام پس از دزدیده شدن توسط چچن‌ها می‌باشد.

سریال دراکولا

محمد بحرانی کیست؟

سریال دراکولا به کارگردانی مهران مدیری در سال ۱۳۹۹ ساخته شده است. این سریال محصول کشور ایران و در ژانر کمدی و خانوادگی می‌باشد. در این سریال ویشکا آسایش، احسان امانی، محمد بحرانی، سیما تیرانداز، بهنام تشکر، گلاره دربندی، مرتضی زارع، شکیلا سماواتی، نیما شعبان نژاد، گلاره عباسی، اندیشه فولادوند، مهران مدیری، مرجان مومنی، فرنوش نیک اندیش و حامد وکیلی به هنرمندی پرداخته‌اند.

داستان خانواده ثروتمند و بانفوذ «کامروا» را روایت می‌کند. کامران کامروا، همسرش ژاله و پسرشان در دنیایی مملوء از ثروت و تجمل زندگی می‌کنند. آن‌ها آنقدر غرق در ثروت و رفاه هستند که کوچکترین درکی از زندگی و شرایط طبقات دیگر و بالاخص طبقه فرودست جامعه ندارند! اما ناگهان، زندگی سراسر خوشبختی آن‌ها با وقوع اتفاقی شوکه کننده از هم فرو می‌پاشد و مقدمه‌ای بر اتفاقات پسین سریال می‌شود.

شوی شب‌های مافیا: زودیاک

محمد بحرانی کیست؟

سریال شب‌های مافیا: زودیاک به کارگردانی محمدرضا رضائیان در سال ۱۴۰۲ ساخته شده است. این سریال محصول کشور ایران و در ژانر گیم شو و خانوادگی می‌باشد. 

«شب‌های مافیا»، گیم شوی جذابی است که در آن یک قاتل سریالی به نام «زودیاک»، شهروندان و مافیای سیسیل را هدف قرار می‌دهد. در این برنامه محمد بحرانی نقش گرداننده بازی را بر عهده دارد.

سریال کلاه قرمزی

محمد بحرانی کیست؟

سریال کلاه قرمزی به کارگردانی ایرج طهماسب در سال ۱۳۸۸ ساخته شده است. این سریال محصول کشور ایران و در ژانر کمدی و خانوادگی می‌باشد. در این سریال حمید جبلی، ایرج طهماسب، محمدرضا هدایتی، بهادر مالکی، محمد بحرانی، نگار استخر، کاظم سیاحی، علی سرابی، هوتن شکیبا و محمد لقمانیان به هنرمندی پرداخته‌اند.

سریال کلاه قرمزی به کارگردانی ایرج طهماسب از مجموعه‌های پرطرفدار و یادآور خاطراتی خوش است. کلاه قرمزی پسری بازیگوش و خوش قلب است که برای انجام ندادن هر کاری بهانه‌های جالبی می‌آورد. همراه همیشگی او پسرخاله، پسری سخت کوش و مهربان است و از کمک به دیگران خوشحال می‌شود.

فیلم نزدیک‌تر

محمد بحرانی کیست؟

فیلم نزدیک‌تر به کارگردانی مصطفی احمدی در سال ۱۳۹۳ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر درام و خانوادگی می‌باشد. در این فیلم صابر ابر، پگاه آهنگرانی، پارسا پیروزفر، نازنین فراهانی، شیرین یزدان بخش، محمد بحرانی، ستاره اسکندری و فراز مدیری به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم نزدیکتر با بازی صابر ابر، پارسا پیروزفر و پگاه آهنگرانی داستان علی است که به نامزدش مهتاب دروغ گفته است که همه اعضای خانواده اش در یک تصادف رانندگی فوت کرده اند ...، اما یک شب تصمیم می‌گیرد که واقعیات زندگی اش را برای مهتاب بگوید. علی، مهتاب را به منزل خانوادگی شان در بیرون از تهران می‌برد؛ خانه‌ای که مادرش در آنجا زندگی می‌کند، ولی با ورود علی و مهتاب شرایط آنطور که فکر میکنند پیش نمی‌رود...

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
1
0
آقای بی نمک
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان