تاریخ انتشار: ۱۱:۰۱ - ۲۰ مرداد ۱۴۰۲

اولین واکنش کره جنوبی به آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران

یک مقام وزارت خارجه کره جنوبی گفت: «ما در حال حاضر چیزی برای تایید نداریم. دولت (کره جنوبی) با کشور‌های ذیربط از جمله آمریکا و ایران برای رسیدگی به موضوع دارای‌های مسدود شده (ایران) رایزنی نزدیک انجام داده است و امیدواریم این موضوع به آرامی حل شود».

اولین واکنش کره جنوبی به آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران

رویداد۲۴ خبرگزاری دولتی «یونهاپ» کره جنوبی روز جمعه (امروز) گزارشی درباره توافق مبادله زندانیان میان ایران و آمریکا و آزادسازی اموال بلوکه شده ایران در کره جنوبی منتشر کرد.

شامگاه روز پنجشنبه (دیشب) بود که در ابتدا رسانه‌های آمریکایی شامل روزنامه «نیویورک تایمز» از توافق ایران و آمریکا برای مبادله زندانیان در ازای آزادسازی اموال بلوکه شده ایران در کره جنوبی خبر دادند.

بعد از انتشار این خبر، برخی منابع ایرانی جزئیات تازه‌ای درباره گزارش‌های پیشتر منتشرشده مبنی بر توافق تهران و واشنگتن برای مبادله زندانیان در اختیار خبرگزای فارس قرار دادند.

پیشتر، روزنامه نیویورک‌تایمز گزارش داده بود پنج زندانی آمریکایی در ازای آزادی ایرانی‌هایی که به دلیل نقض تحریم‌ها مجرم شناخته شده‌اند از زندان آزاد خواهند شد. این روزنامه همچنین به نقل از منابعی که اشاره‌ای به نام آن‌ها نشده مدعی شده بود حدود ۶ میلیارد دلار از دارایی‌های نفتی ایران نیز آزاد خواهند شد.


بیشتر بخوانید: تسنیم: پول‌های ایران در کره جنوبی پس از تبدیل به بورو، به قطر منتقل می‌شود


خبرگزاری دولتی «یونهاپ» کره جنوبی در گزارشی روز جمعه (امروز) خود نوشت: «کره جنوبی گزارش‌های رسانه‌ها را در مورد انتقال پول‌های ایران که تحت تحریم‌های آمریکا در اینجا (کره جنوبی) مسدود شده بود، تایید و یا تکذیب نکرد، اما ابراز امیدواری کرد که این موضوع که مشکل بزرگی در روابط این کشور با تهران است، حل شود».

یک مقام وزارت خارجه کره جنوبی به خبرنگاران در سئول گفت: «ما در حال حاضر چیزی برای تایید نداریم. دولت (کره جنوبی) با کشور‌های ذیربط از جمله آمریکا و ایران برای رسیدگی به موضوع دارای‌های مسدود شده (ایران) رایزنی نزدیک انجام داده است و امیدواریم این موضوع به آرامی حل شود».

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان