تاریخ انتشار: ۰۰:۵۵ - ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
جلال جلالی‌زاده در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

این دولت اگر بخواهد هم نمی‌تواند کاری انجام بدهد/ معلوم نیست تا پایان دولت رئیسی چه بلایی سر مردم بیاید

جلال جلالی‌زاده عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت می‌گوید: متاسفانه از عمر دولت سیزدهم ۲ سال مانده و معلوم نیست قرار است چه بلایی سر کشور و مردم بیاید. چون معلوم است این دولت حتی اگر هم بخواهد کاری هم بکند، به دلیل ناتوانی محض نمی‌تواند برای مردم کاری انجام بدهد.

جلال جلالی زاده

رویداد۲۴ سعید شمس: جلال جلالی‌زاده، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران در مصاحبه با رویداد۲۴ درباره وضعیت کنونی کشور و شیوه مدیریت دولت رئیسی اظهار نظر کرده است. بخش‌هایی از این گفت‌وگو را در ادامه بخوانید:

* دولت سیزدهم نشان داده که دولت کارآمدی نیست زیرا در دولت وزیران و مسئولانی مسئولیت دارند، که نه شناختی از حوزه مدیریتی خود دارند و نه به قدری توانمند هستند که بتوانند در صدد رفع مشکلات بربیایند. وقتی یک دولت در طول سال بیشتر از ۱۰ مقام در حد وزیر و معاون را به دلیل استیضاح برکناری یا استعفاء از دست می‌دهد می‌توان گفت در همان برهه چینش بدنه دولت معیار تجربه و تخصص نادیده گرفته شده است.

* مردم این روز‌ها شدیدا گرفتار شده‌اند و گرانی بیکاری و مشکلات معیشتی اذیت‌شان می‌کند. این شرایط تلخ و نگران‌کننده به این دلیل است که دولت عملاَ دولتی نیست که بتواند به کارآمدی برسد. در واقع وقتی گرانی روز به‌روز بیشتر می‌شود؛ وقتی مشکلات عدیده اجتماعی و فرهنگی نه تنها رفع نمی‌شوند بلکه بیشتر و جدی‌تر خودنمایی می‌کنند و وقتی رابطه ایران در نظام بین‌الملل همچنان تنازعی است می‌توان اینطور نتیجه‌گیری کرد که دولت رئیسی بدترین دولت تاریخ چهل و چند ساله جمهوری اسلامی است. متاسفانه از عمر دولت سیزدهم ۲ سال مانده و معلوم نیست قرار است چه بلایی سر کشور و مردم بیاید. چون معلوم است این دولت حتی اگر هم بخواهد کاری هم بکند، به دلیل ناتوانی محض نمی‌تواند برای مردم کاری انجام بدهد.

* جوانان کشور شرایط بسیار سختی را سپری می‌کنند. در حالی‌که گرانی افسارگسیخته بیداد می‌کند و حتی اجاره خانه مشکل شده است برای جوانان پیدا کردن شغل مناسب هم دشوار شده است. شرح این شرایط به این معنی است که بحران را با تمام وجود حس می‌کنیم. با این توضیح که در چنین اوضاع بدی دولت مردان اولویت را موضوع‌هایی می‌دانند که از نظر جامعه فاقد اهمیت هستند.


غلامعلی رجایی: رئیسی خیالش از انتخابات ۱۴۰۴ راحت است و هیچ تلاشی نمی‌کند/ اگر افکار عمومی تصمیم‌گیر بود، دولت نباید تا پایان دوره می‌ماند


* ما با دولتی روبرو هستیم که بنایش را بر تبلیغات با اظهارات واهی، چون قرار گرفتن قطار روی ریل پیشرفت و ... گذاشته است. در این بین صدا و سیمایی که، چون از بیت المال ارتزاق می‌کند باید رویکردی ملی داشته باشد با تهیه خبر و گزارش‌های ساختگی و غیرواقعی بنا دارد دولت ناتوان را دولتی کارآمد بشناسد که البته قالب مردم به آگاهی لازم رسیده اند و این رفتار‌ها را باور نمی‌کنند.‌ای کاش به جای اینکه هم و غم خودشان را برای تبلیغ رئیسی و دولتش به کار بگیرند به فکر راه‌هایی برای کاهش مشکلات بودند.

* برای اینکه این روند پرضرر ماندگار نشود و آقایان بدانند که اصلاح ضروری است بهترین نهاد نظارتی مجلس است. با این توضیح که نمایندگان بر حسب وظیفه نمایندگی باید به چیزی جز جلب رضایت عمومی فکر نکنند و از موقعیت قانونی‌ای که در اختیارشان است نهایت بهره را در راستای راضی کردن جامعه ببرند. مشکل، اما این است مجلسی داریم که مانند دولت از نیرو‌های ضعیف تشکیل شده است و به همین دلیل قوه مقننه هم قدم با قوه مجریه در شرایط سخت مردم هم سهیم است و هم نقش زیادی دارد.

*‌ یکسری سیاست‌گذاری‌ها و نفوذ گسترده تندور‌ها در لایه‌های مهم حاکمیتی و همچنین بی‌اعتمادی پررنگ مردم به ساختاری شرایطی را موجب شده که احتمال ترمیم فضای فعلی خیلی پایین است؛ مگر اینکه چاره‌ای اندیشیده شود و کاری شود تا هم شاهد انتخاباتی پرشور باشیم و هم اینکه مردم رغبت رای دادن پیدا کنند. در غیر این‌صورت شرایط مردم نه تنها بهتر نمی‌شود بلکه روز به روز با کاستی‌های بیشتری مواجه می‌شوند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
2
25
احمدی نژاد کاری کرد اون موقع شروع شد گرانیها .به همین یکدانه قبله محمدی خودم به شخصه میدانستم وضع مملکت اینجوری میخواد بشه تا کی بنزین را میخواهین گران کنین؟ همه چیز هم گران میشه دلار را خودتان. گران میکنین بعد بنزین را با دلار به رخ مردم میکشین هر موقع ریال از دلار گران شد بگید تورم را پایین اوردیم میلیونی قیمت ها میره بالا چند هزار تومانی میاد پایین به دروغ هم میگویید تورم پایین اوردیم الان با این وضعیت مملکت به فکر گران کردن بنزین هم هستین تا کی بنزین باید گران بشه ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
واقعا خجالتم نمی کشند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
2
24
رئیسی در حد وعده خوبه ولی در حد عمل به وعده در حد دستور خوبه ، البته حق داره یه عمری تو قوه قضاییه دستور داده عادت کرده
راِیش سوم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
3
15
شکی نیست
ج ن گ
داخلی
آخرش در میگیره
نیاوش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
1
20
آقایان اگر نمی توانید تورم را مهار کنید و قیمت ها را پایین بیاورید ، مرد باشید خودتان پایین بیایید تا دیگران که تواناتر هستند امور را بدست بگیرند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
زیادی نخور
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
1
17
عاقل ها جای خود را به عاقل تر ها و آن ها جایشان را به کم عقل ها و آن ها نیز به بی عقل ها داده اند.

سر انجام کار بی عقل ها نیز مشخص است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
0
4
۹۰ درصد وزرا و معاونین نالایق آقای رئیسی باعث اینهمه مشکلات شده، و از طرفی اکثریت نمایندگان نالایق مجلس، باعث تشدید مشکلات شده
اشتباه آقای رئیسی نگه داشتن این نالایقان و ناکارآمدان است. مگر اینکه در این دو سال باقیمانده، تیم مشاور قوی و درست رو جایگزین نماید.
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
1
2
سی سال کشور دست این اقایان اصلاح طلب پر مدعا بود چه کردند که حالا طلبکارانه گندی که دولت روحانی طی ۸سال زد و امروز نیز به پای دیگران مینویسند و با کارشکنی همین مدعیان طلبکارو سنگ انداز اقتصاد مملکت را به بازی گرفته اند
سید حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
1
1
سیاست کلی نظام مشکل داره و اونهایی که باید پاسخ بدن نمی دن و دستگاه نظارتی کلا تعطیل هستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
0
4
هر کدام میان میگن قبلی خراب کرده باشه قبول. خوب شما که می دونستی اومدی چکار کنی؟
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان