تاریخ انتشار: ۱۰:۱۷ - ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۲ نظر

انتقاد یک مرجع‌تقلید از مجلس و دولت؛ پشت میز نشستن و برای مردم تکلیف معین کردن، اسلام گونه نیست

یک مرجع تقلید گفت: پشت میز نشستن و برای مردم تکلیف معین کردن، اسلام این گونه نیست، اسلام می‌گوید همه در یک مرکزی جمع شوند و نظر بدهند، و در امور سیاسی، اقتصادی و اجتماعی نظر‌هایی را که دارای یک ویژگی عالی است، بپذیرند.

انتقاد یک مرجع‌تقلید از مجلس و دولت؛ پشت میز نشستن و برای مردم تکلیف معین کردن، اسلام گونه نیست
رویداد۲۴ حسین نوری همدانی از مراجع تقلید با اشاره به اهمیت جایگاه مساجد در اسلام گفت: مسئولان باید تصمیم‌گیری در امور سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را در مساجد و پس از بحث و تبادل نظر با مردم انجام دهند.

به گزارش ایرنا، او اظهار داشت: همه وظیفه داریم، در نماز‌های جماعت مساجد شرکت کنیم و حضور داشته باشیم، و از لطف و بزرگواری خداوند بخواهیم کار‌هایی که انجام می‌دهیم بر اساس رضایت پروردگار باشد.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: همه نمایندگان مجلس و وزیران و کسانی که سمت دارند، نه اینکه پشت میز بنشینند و برای مردم تکلیف معین کنند، بلکه بایستی در مساجد باشند.

آیت‌الله نوری همدانی با تاکید بر اینکه همگان هم امام و هم ماموم باید در برنامه‌های مختلف مسجد حضور فعال داشته باشند گفت: بعد از عبادت پرورگار متعال همه این مسئولیت را بر عهده داریم.

وی گفت: فقط به اینکه چند نفر به مسجد آمدند، قانع نشویم. کسانی که پشت میز نشستند، پشت میز ننشینند و برای مردم وظیفه معین کنند، همه این‌ها باید در مسجد و در حضور مردم باشند.

نوری همدانی ادامه داد: بعد از بحث‌ها و تبادل نظرها، برای مردم تکلیف معین شود. همه افراد از کسانی که سرشناس هستند، ننشینند پشت میز و برای من و شما تصمیم بگیرند، همه ما در یک صف واحد قدم بر می‌داریم و در مسجد حضور پیدا می‌کنیم.

وی تاکید کرد: پشت میز نشستن و برای مردم تکلیف معین کردن، اسلام این گونه نیست، اسلام می‌گوید همه در یک مرکزی جمع شوند و نظر بدهند، و در امور سیاسی، اقتصادی و اجتماعی نظر‌هایی را که دارای یک ویژگی عالی است، بپذیرند.

این مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه همه با هم برادر و مساوی هستیم یادآور شد: رئیس و مرئوس و وزیر در این اجتماع‌ها حضور داشته باشند، و در چنین جایی تصمیم بگیرند و رای بدهند، نه اینکه افرادی در پشت میز بنشینند و در امور اقتصادی و سیاسی برای مردم تکلیف معین کنند.

وی تاکید کرد: همه ما باید در مسجد و در کنار هم باشیم، در امور سیاسی و فرهنگی و اقتصادی تبادل نظر کنیم، بعد هم رسمیت پیدا کند.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
0
1
چه عجب یک صدایی ما از شما شنیدیم؟!
کیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
0
0
اگه مسئولی بخاد بره یه مسجد ،فقط همراهاش و محافظاش مسجد رو پر میکنه ،دیگه جایی برا مردم نمیمونه.اینکار فقط باعث مزاحمت برای مردم اون محل میشه ،پس لطفا همون ادارتون بشینید.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان