تاریخ انتشار: ۲۲:۳۵ - ۰۷ شهريور ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

اخراج اساتید به گیلان رسید/ محمدرضا نظری نژاد از هیات علمی دانشگاه گیلان اخراج شد!

محمدرضا نظری نژاد، ریاست سابق کانون وکلای استان گیلان از عضویت هیأت علمی دانشگاه گیلان اخراج شد. در روزهای اخیر اساتید دیگری در دیگر دانشگاه‌ها اخراج شده بودند.

اخراج اساتید به گیلان رسید

رویداد۲۴ بخشی از یادداشت دکتر نظری نژاد با عنوان «اخراج اندیشه» که برای انتشار در اختیار سایت انصاف نیوز قرار گرفته است در زیر می‌آید:

توییت چندی پیش دکتر برهانی در مورد تلاش برخی برای اخراج او که مشخص است مبتنی بر چه علل و عواملی است، و نیز اخبار هر روزه اخراج همکاران دانشگاهی و به موازات آن تلاش بر تزریق نیروهای خودی ، بهانه ای شد برای پرداختن به مبنای رویکرد حذفی و نگاهی به وضعیت استخدامی نگارنده در دانشگاه گیلان.  

در چند سالی که در دانشگاه گیلان به عنوان عضو هیأت علمی حضور داشتم، تلاشم آن بود که به رغم موانع پیش‌گفته در حوزه پژوهش، دستکم آنچه را که مبانی عقب‌ماندگی نظام حقوقی می‌دانم، در عرصه عمومی‌تر منتشر نمایم بی آنکه به آن سر و شکل مقاله علمی-پژوهشی دهم که اساسا مشخص نبود قابلیت چاپ دارد تا برای ترفیع یا ارتقا موثر باشد! به دیگر سخن حقا بیش از آنکه دغدغه ترفیع یا ارتقا را با مقاله سازی داشته باشم، آنچه را که آسیب حقوقی سیستم می پندارم را در عرصه عمومی تر پیگیری می کنم و بر همین مبنا عضویت در هیات مدیره نهاد کانون وکلا به عنوان نهادی صنفی و در عین حال مدنی را هم برگزیدم؛ از آن منظر که یکی از پایه های حاکمیت قانون، نهادهای مدنی فعال و پویاست که از بد حادثه، در معرض طوفان بلا قرار دارد و دور از ذهن نیست که اخراج اساتید منتقد و تضعیف نهادهای مدنی، غایت مشترکی داشته باشد!


بیشتر بخوانید: واکنش تند زیدآبادی به اطلاعیه وزارت کشور درباره اخراج اساتید


به رغم ارائه مدارک و مستندات تبدیل وضعیت از پیمانی به رسمی آزمایشی، دانشگاه گیلان در اقدامی شگفت‌انگیز، و به رغم آنکه در ماده۷ آیین‌نامه استخدامی اعضای هیأت علمی سخن از انعقاد قرارداد سالیانه است، قرارداد پیمانی اینجانب را تا پایان تیرماه تمدید و اخیرا نیز دسترسی‌ام به سامانه اتوماسیون اداری و آموزشی-که زمینه ارتباط دانشجویان و همکاران را برای پیگیری امور اداری و آموزشی فراهم می‌کند- قطع نموده است!

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
1
0
آشوبگران همه از طیف مرفهین بی درد هستند قشر متوسط به پایین همه طرفدار انقلاب هستند بی خودی خودتان را حامی فقرا جا نزنید
شما طالب بی بندوباری و آزادی حیوانی هستید ، مرد باشید و نقاب از چهره منافقانه بردارید
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان