تاریخ انتشار: ۱۱:۵۹ - ۱۴ شهريور ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۵ نظر

علی مطهری: مردم در انتخابات شرکت نمی‌کنند/ قالیباف و پایداری‌ها اسم مرا در لیست بگذارند، مشکلی ندارم

 علی مطهری، نایب رئیس مجلس دهم بخشی از جلسات خانوادگی با علی لاریجانی، لیست‌های انتخاباتی، روابط با قالیباف و پایداری‌ها و ... روایت کرده است.

علی مطهری: مردم در انتخابات شرکت نمی‌کنند

رویداد۲۴ فارس نوشت: علی مطهری گفت: اگر شرایط همین گونه باشد و مردم همین قدر تحت فشار اقتصادی باشند به نظرم زیاد شرکت نمی‌کنند، چون که من زیاد بین مردم هستم، پیاده زیاد راه می‌روم، مردم پیش من می‌آیند یا با اسنپ رفت و آمد می‌کنم، مردم خیلی دلشان پر است. هرچه ما می‌گوییم باید تلاش کنیم و اوضاع را درست کنیم، می‌گویند نه، این حرف‌ها چیست، اصلاً نمی‌شود، دیگر فایده ندارد. در ذیل گفت و گوی علی مطهری را می‌خوانید.

شما با آقای لاریجانی جلسات خانوادگی دارید؟

بله داریم. خانوادگی است. اخیراً روضه گذاشته بودند و ما رفتیم.

خبر جدیدی از فضای فعالیت انتخاباتیشان دارید؟

نمی‌دانم، من زیاد راجع به این چیز‌ها با ایشان صحبت نمی‌کنم. نمی‌دانم تصمیم‌شان چیست و ظاهراً ثبت نام نکردند.

نه ثبت نام نکردند. ولی آقای حقیقت پور که اینجا تشریف آورده بودند، می‌گفتند که آقای لاریجانی شاید ثبت نام نکند، ولی نسبت به صحبت آقا که راجع به انتخابات بیاناتی داشتند احساس دغدغه دارند.

حتماً همین گونه است و ما هم همین‌طور هستیم. من را دوره پیش رد صلاحیت کردند. به طور طبیعی باید قهر کنیم و برویم، ولی ما باز می‌آییم، چون ما انقلاب را از خودمان می‌دانیم یعنی ما خودمان را صاحب انقلاب می‌دانیم نه آقای جنتی را (با خنده)! ما باز هم می‌آییم و شما رد کنید. یعنی من اصلاً برایم مهم نیست که مرا رد کنند. رد هم نکنند شاید اصلاً رای نیاوردیم. وقتی مردم زیاد شرکت نکنند امثال ما‌ها رای نمی‌آوریم، یک گروه خاص می‌آیند و یک لیست خاصی را رای می‌دهند و می‌روند؛ مانند انتخابات گذشته. ولی ما می‌گوییم باز هم باید کمک کنیم، باز هم باید مشارکت بالا برود، برای اینکه مشارکت در آینده کشور خیلی موثر است.


بیشتر بخوانید: اظهارنظر جالب مطهری درباره آزاد شدن روسری/ حجاب سیاسی شده است، بهتر بود در چند ماه اخیر سکوت می‌کردیم


از میزان مشارکت در این دوره از انتخابات چه پیش بینی دارید؟

اگر شرایط همین گونه باشد و مردم همین قدر تحت فشار اقتصادی باشند به نظرم زیاد شرکت نمی‌کنند، چون که من زیاد بین مردم هستم، پیاده زیاد راه می‌روم، مردم پیش من می‌آیند یا با اسنپ رفت و آمد می‌کنم، مردم خیلی دلشان پر است. هرچه ما می‌گوییم باید تلاش کنیم و اوضاع را درست کنیم، می‌گویند نه، این حرف‌ها چیست، اصلاً نمی‌شود، دیگر فایده ندارد.

البته بیشتر ناشی از وضع اقتصادی است. در هر جامعه‌ای وقتی وضع زندگی و معیشت مردم خراب می‌شود، معمولاً می‌گویند پس آن اصول اولیه اشتباه بوده است، پس از اول آن آرمان‌های اولیه انقلاب غلط بوده است، اصلاً دین غلط است و از این حرف‌ها. ولی وقتی وضع اقتصاد و معیشت مردم خوب می‌شود می‌گویند نه، این اصول و آرمان‌ها خیلی خوب است و مسئولان چقدر خوب هستند.

فکر می‌کنید اصلاح طلبان بتوانند یک لیست را سامان بدهند؟

برخی از آن‌ها ظاهراً تحریم کرده‌اند، اما یک عده‌ای هم معتقد هستند که باید بیایند. حالا این که کار به چه شکلی در بیاید روشن نیست. به نظر من اگر اصول‌گرایان معتدل و اصلاح‌طلبان معتدل یک لیست بدهند خیلی بهتر است.

یعنی جریان اعتدال و اصلاحات؟

بله جریان اعتدال و اصلاح طلبان معتدل اگر با یکدیگر لیست بدهند مؤثر خواهد بود. من می‌گویم همه این‌ها باید یک لیست بدهند اگر می‌خواهند موفق بشوند. به گونه‌ای نباشد که کارگزاران یک لیست بدهد، معتدل‌ها یک لیست بدهند. به نظرم همگی یک لیست بدهند تا با طرف مقابل بتوانند رقابت کنند. کارگزاران که همیشه معتقد بودند که باید شرکت کنند و مرحوم آقای هاشمی در هر شرایطی می‌گفت باید شرکت کنیم. معتدل‌ها هم که تصمیم به شرکت دارند.

شورای ائتلاف که نمی‌آیید.

هرکس اسم ما را بگذارد مسئله‌ای نیست. در همه انتخابات‌ها همین جور بوده است، من می‌گفتم هر کس دوست دارد اسم مرا بگذارد.

یعنی الان در شورای ائتلاف آقای حداد هستند، اگر اسم شما را بگذارند مشکلی ندارید؟

مشکلی نیست.

رابطه تان با آقای قالیباف چطور است؟

خوب است. ایشان هم بنده را در لیست بگذارد یا پایداری‌ها هم بگذارند مشکلی نیست. ما اتفاقاً با این پایداری‌ها رفیق بودیم. در مجلس یک عده فکر می‌کردند که ما مثلاً با آقای حسینیان و آقای رسایی و آقای کوچک‌زاده دشمن هستیم، اما آن‌ها از دوستان نزدیک ما بودند و خیلی باهم مزاح و شوخی داشتیم گرچه مواضع متفاوت داشتیم. در کمیسیون فرهنگی هم این‌ها مواضع من را می‌دیدند. جا‌هایی که کسی وارد نمی‌شد من وارد می‌شدم. می‌گفتند شما از این‌ها اصولگراتر هستید. راجع به کلمات بیگانه که چرا تابلو‌ها کلمات انگلیسی دارد، من سه چهار تا وزیر را به صحن مجلس آوردم و کارت زرد گرفتند. کسی این حساسیت‌ها را نداشت و هنوز هم درست نشده است و ادامه دارد. هر وزیری می‌آمد یک چیز‌هایی می‌گفت و آخر هم هیچ کس عمل نکرد. من به وزیر فعلی هم گفتم یک فکری بکنید. ما بسته‌ای می‌خریم و نگاه می‌کنیم حداقل یک کلمه فارسی در آن پیدا بکنیم، بعد می‌بینیم در آن گوشه با کمال خجالت یک چیزی ریز به فارسی نوشته است. ما قانون داریم که باید اسم فارسی درشت باشد و انگلیسی اگر لازم است یک سوم فارسی باشد؛ چه در بسته‌بندی چه در تابلوها. الان نگاه می‌کنیم در تابلو‌های شهر یک چیز‌های عجیب و غریبی دیده می‌شود.

به هرحال ما با هیچ کدام از این‌ها دشمنی نداریم هرچند آقایان حداد و زاکانی در انتخابات مجلس نهم با اینکه من در آن ساز و کارشان یعنی «۷ به اضافه ۸» رأی آورده بودم که ۱۲ نفر حاضر بودند و من هفت رای مثبت آورده بودم، اما این دو نفر گفته بودند که نمی‌شود و اسم ایشان نباید باشد، به شورای داوری برود. آنجا هم ماستمالی کردند و اسم ما حذف شد و فکر کردند که دیگر تمام شد. بعد ما آمدیم «صدای ملت» را درست کردیم، آقای دکتر عباس پور و آقای کاتوزیان هم بودند. ما هم یک لیست دادیم. از جمع آن‌ها من رای آوردم و نفر پنجم تهران شدم. این که کسی به صورت منفرد در تهران رای بیاورد خیلی سخت است و این‌ها هاج و واج مانده بودند که ما چه جوری دوباره وارد شدیم. فکر می‌کردند ما را کنار گذاشتند، دیگر تمام شد. حالا بعید است که آقای حداد اسم ما را بگذارد.

ولی اصلاح طلب‌ها که احتمالش وجود دارد در لیستشان باشید.

آن‌ها ممکن است، معتدل‌ها ممکن است، حتی پایداری‌ها ممکن است. ولی من در همه انتخابات‌ها گفتم هر کس دوست دارد اسم من را در لیست بگذارد. من خیلی به این دسته‌بندی‌ها حساس نیستم.

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: علی مطهری
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۴
1
19
تودنبال سرقفلی دکان خود هستید.
بچه آخوندید دیگه.
حزب باد
راِیش سوم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۴
0
19
هر حزبی
گروهی
بیاد
رای ب ی رای
خودتون خسته
نکنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۴
0
20
ای خدااااااا؟ کی لات ولمپن از این ایران ریشه کن میشه؟
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۴
0
6
میگه هر گروه و حزبی اسم مرا در لیست خود بگذارد مشکلی ندارم!!! اینکه الان وگفتی یعنی چه!!؟؟ یعنی نان به نرخ روزخور یا حزب باد!!؟؟
سیامک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۴
5
1
خداوند آقای مطهری پدر شهید وبزرگوار شما رابیامرزد خودتان زمانی که مجلس بودید چه قدم مثبتی برای مردم برداشتید به خدا هیچ کاری نکردید اگر حقوقی که گرفتید به خزانه دولت برگردانید چون مردم به خاطر احترام پدر شما به شما رای دادند وگرنه از شما با سوادتر خیلی در این کشور آماده خدمت به نظام ومردم هستند ارادتمند از رزمندگان دفاع مقدس هستم
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان