تاریخ انتشار: ۱۹:۵۶ - ۱۵ شهريور ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۲ نظر

کنایه‌های سنگین ابراهیم رئیسی به حسن روحانی و دولتش

رئیس جمهور گفت: دولت سیزدهم برای رفع مشکلات آمده و معتقدیم راه حل مشکلات کشور ما در داخل و نه در بیرون است.

کنایه‌های سنگین ابراهیم رئیسی به حسن روحانی و دولتش

رویداد۲۴ سید ابراهیم رئیسی عصر چهارشنبه در دیدار اقشار مختلف مردم شهرستان فردوس اظهار کرد: بیگانگان گرهی باز نکردند و نخواهند کرد، گرفتاری‌هایی که در دیگر کشورها درست کردند دیدیم و شنیدیم.

وی افزود: ۲۰ سال حضور آمریکا در افغانستان جز جنگ و غارت و خونریزی چیزی بر جای نگذاشت، ۳۵ هزار بچه معلول روی دست مردم افغانستان مانده و نتیجه حضور آنها در عراق هم بهتر از افغانستان نبوده است.

رئیس شورای عالی امنیت ملی گفت: حضور ایران در هر جای منطقه امنیت ساز و حضور بیگانگان اختلال در امنیت و دلهره آور برای ملت‌هاست لذا راهکار امنیت در منطقه آن است که مطقه را ترک کنید و اداره آن به دست خود کشورهای منطقه باشد.

وی ادامه داد: روزی که دولت کارش را آغاز کرد، مشکلات بسیاری وجود داشت و می‌گفتند چگونه مشکلات را حل خواهید کرد، گفتیم با اتکا به خدا و اعتماد به دستان توانای مردم و نه بیگانگان حتما می‌توانیم.

رئیسی گفت: اگر کسانی فکر می کنند که پشت تریبون و در جاهای مختلف شروع به درددل کنم و مشکل را به درون مردم منتقل کنم، این کار را نخواهم کردو دولت آمده تا مشکلات را حل کند و گره را باز کنیم؛ قرار نیست مردم را نگران کنیم.

وی افزود: آنهایی که در گذشته مردم را نگران می‌کردند و می‌گفتند مشکلات هست و خزانه خالی است، بله دشمن نمی‌خواهد کشور رشد کند اما با اتکا به خدا و اعتماد به نفس و سرمایه عظیم ملی بر همه مشکلات فایق می‌شویم.

رئیس جمهور با بیان اینکه در دولت سیزدهم کارهای بسیاری در خراسان جنوبی انجام شده است گفت: وضع امروز همه مناطق کاملا متفاوت شده است. با وجود برخی مشکلات و محدودیت‌ها به دست توانای مردم و جوانان کارهای بسیاری شده و کارهای بسیاری هم انجام می‌شود.

وی گفت: مشکلات خراسان جنوبی و فردوس را آگاه هستیم و برای مشکلات این منطقه و همه جای کشور تا رفع آنها پیگیری و تلاش می‌کنیم. باید آنقدر مشکلات را دنبال کرد تا رفع شود.

رئیسی افزود: روحیه ما هم پیگیری تا حصول نتیجه است. از جمله اقداماتی که خواسته به حق مردم این استان بود راه اندازی خطوط ریلی است که تامین اعتبار و امروز به نام مبارک امام حسین (ع) عملیات اجرایی طرح آغاز شد که امیدواریم بزودی مردم از ثمرات آن بهره مند شوند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: علیرغم گستردگی فضای رسانه‌ها در عالم اما رسانه‌های بیگانه نمی‌خواهند جوامع بشری تحلیل واقعی داشته باشند.

رئیسی افزود: رسانه‌های دشمن نمی‌خواهند جوامع بشری راه و بیراهه را از هم تشخیص دهند و اگر رسانه یا شبکه‌ای در گوشه ای از عالم جهل زدایی و بصیرت افزایی کند به دنبال تعطیلی آن هستند.

وی گفت: جامعه و مردم امروز حسینی هستند زیرا یاد کربلا و امام حسین دل آنها را متوجه وجود مقدس سید الشهدا می کند و امام حسین را الگوی خود می دانند، همه حقگرایان و کسانی که به انسان و نجات او فکر می کنند و به تشکیل جامعه قرآنی و حسینی می اندیشند باید رهرو امام حسین باشند تا جهل و نادانی در جامعه نباشد.

رئیس جمهور گفت: امام حسین (ع) برای جهل زدایی قیام کرد تا جامعه بشری اهل تعقل، بصیرت و اندیشه ورز باشد و بدخواهان، مستکبران و ظالمان بر جهل جوامع سوار نشوند.

وی اظهار کرد: در صورتی که رسانه های دشمن معتقد به آزادی اطلاعات هستند اما نمی توان به عنوان سخندان یا نویسنده، اندیشه مخالف نگاه استکباری و استبدادی را انعکاس داد گرچه مدعی قلم فرسایی و آزادی بیان هستند.

رئیسی یادآور شد: اگر کسی بخواهد به قرآن اهانت کند او را آزاد می گذارند و حتی حمایت می کنند و اسمش را آزادی بیان می نامند در صورتی که توهین به انسان و همه آحاد بشر، کتب آسمانی، پیامبران و فهم انسان‌ها است لذا باید با چشم دل، دوست را از دشمن شناخت تا راه گم نشود.

وی گفت: برخی افراد ندانسته عامل دشمن می‌شوند برای همین در مورد عاشورا تاکید شده چون امام حسین (ع) با برنامه حرکت و همه یارانش را در مسیر امتحان کرد تا با بصیرت وارد کربلا شوند.


بیشتربخوانید: مقایسه کارنامه دوساله دولت روحانی و رییسی


رئیس جمهور افزود: در زیارت باید دل متوجه کربلای حسینی شود لذا لفظ جاماندگان جایگاهی ندارد زیرا از هر نقطه ای می توان به امام حسین (ع) سلام داد و با این امام همام ارتباط برقرار کرد.

وی گفت: اهل ایمان به جایگاهی که خداوند مظهر همه خوبی های عالم قرار داده توجه دارند و امام حسین آنگونه که خداوند متعال به او وجاهت و آبرو داد تا همه به او متوسل شوند.

رئیسی یادآور شد: برخی مدعی وجاهت هستند اما وجاهت واقعی نزد امام حسین است و کسی که وجه الله شد بقا دارد و فنا برای او معنا نداشته لذا سیدالشهدا به عالم، انسان ها و جوامع وجاهت می‌دهد.

وی افزود: امروز اجتماع بزرگ شما تجلیل از مقام امام حسین (ع) و عاشوراییان است که باید این تجلیل همراه با تحلیل باشد.

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری گفت: سپاه و لشکریان دشمنان ایده و فتنه‌های فراوانی را امروز طراحی می‌کنند که باید خودمان را در سپاه امام حسین (ع)، یارانشان و عاشوراییان تعریف کنیم که سعادت دنیا و آخرت در آن وجود دارد و عاشورا متعلق به همه عصرها و نسل‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: جریان عاشورا به عنوان خط امتداد ادامه دارد از طرفی جریان دشمن هم ادامه‌دار است و دشمنان می‌خواهند که همواره حق را باطل و باطل را حق جلوه دهند.

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه دشمنان با شایعه سازی به دنبال این هستند که از طریق بازی با ادراک مردم، حق باطل معرفی شود گفت: شایعه سازان، شایعه را به نحوی جلوه می‌دهند که حق را باطل و باطل را حق جلوه دهند تا مردم دنبال امام کفر حرکت کنند.

وی گفت: آنچه امام بزرگوار و مقام معظم رهبری با الهام از عاشورا عمل کردند، بصیرت آفرینی است و مبادا در تحلیل و تشخیص دشمنان و در مبانی این راه نورانی اشتباه کنیم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه اربعین نماد و نمودی است که راه گم نشود و یک انسان عارف و سالک باید همواره عاشورای زندگی کند، عاشورایی بماند و عاشورایی جان به جان آفرین تسلیم کند افزود: شهدای ما با الگوگیری از شهدای کربلا مسیر سعادت خود را دنبال کردند و به لقاء الله پیوستند.

وی تصریح کرد: چهار هزار نفر در قیام توابین کشته شدند اما شما نامی از آنان در مراسم خود نمی‌برید چرا که این افراد زمان شناس نبودند، پس زمان شناسی و بصیرت مهم است.

رئیس جمهور گفت: امروز در امتداد تاریخ کسانی که عاشورایی می اندیشند باید همانطور عمل کنند و آنچه مورد تاکید بوده شناخت راه است لذا خانواده شهدا و عموم مردم با ولایتمداری، فهم و درکی که دارند می‌دانند مسیر ائمه راه نجات بشر بوده و این راه شهدا نیز محسوب می شود.

وی افزود: شایعه پردازانی با جنگ ادراکی به دنبال ایجاد اختلال در جامعه اسلامی بوده لذا در حوزه رسانه‌ای و اقتصادی شایعه سازی می‌شود، در ابعاد مختلف دشمن جنگ ترکیبی همه جانبه راه انداخته و از همه ظرفیت های خود کمک گرفته اما مردم با اعتماد به نفس، داشته های بیشمار و اعتماد به خدا دشمن را ناکام گذاشته اند.

رئیسی گفت: دشمن نمی‌خواهد رشد اقتصادی داشته باشیم اما داریم؛ می‌خواست تولید را متوقف کند ولی نتوانست پس امروز رشد تولید و تجهیزات داریم؛ دشمن اراده کرد تجارت نداشته باشیم اما امروز تجارت ما در منطقه رکورد زده، خواست تولید و اقتصاد کشور رشد نداشته باشد اما مردم با حضور در صحنه دشمن را نا امید کرده است.

وی با اشاره به اینکه با اعلام رسمی کاخ سفید فشار حداکثری به جمهوری اسلامی مفتضحانه شکست خورده و هرچه ترفند کردند کارساز نبود افزود: آنچه دشمن را به عقب نشینی وادار کرده مقاومت و ایستادگی مردم بود.

رئیس جمهور با بیان اینکه همکاری مردم با دولت و نظام دشمن را وادار کرده به بسیاری از واقعیت ها اعتراف کند اظهار کرد: بیش از ۲۰ رئیس کشور تاکنون اعلام کردند در شگفت هستیم چرا ایران علیرغم همه تحریم ها و فشارها باز هم به نقطه ای رسیده که مورد توجه نه منطقه بلکه مورد توجه جهان است که اینها به برکت خون شهداست.

وی یادآور شد: حضور معنادار مردم در صحنه و تجلیل از عاشورای حسینی در اربعین تولید قدرت می کند و کشور با این اصول عزت دارد.

رئیسی در ادامه با بیان اینکه برای توسعه صنایع خراسان جنوبی باید زیرساخت در استان وجود داشته باشد، عنوان کرد: در صورت ایجاد زیرساخت برق برخی سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در همین شهرستان فردوس اعلام آمادگی کردند.

وی گفت: احداث پست برق برای فردوس در برنامه استان وجود داشت و امروز برای تسریع در روند کار با وزیر نیرو تماس گرفتم تا با سرعت، پست برق مناسب را در این شهرستان داشته باشیم و افرادی که برای سرمایه گذاری در بخش صنایع اعلام آمادگی می‌کنند مشکلی نداشته باشند.

رئیس جمهور افزود: به زودی مساله پست برق برای شهرستان با پیگیری استاندار، نماینده مردم در مجلس و فرماندار حل خواهد شد.

وی تاکید کرد: نباید تنش آبی در روستاها داشته باشیم و آبرسانی با تانکر به روستاها مرا رنج می‌دهد، در این دولت برنامه‌ریزی کردیم که تنش آبی در ۱۰ هزار روستا را رفع کنیم که تاکنون در سه هزار و ۵۰۰ روستا مساله تنش آبی حل شده و برای بقیه روستاها هم با سرعت کارها ادامه دارد.

رئیسی با اشاره به اینکه اکثر مناطق خراسان جنوبی ۱۰۰ درصد از نعمت گاز برخوردار هستند گفت: گازرسانی از جمله اقدامات زیرساختی است تا از این حیث مردم ما مشکل نداشته باشند.

وی عنوان کرد: مساله اشتغال برای ما خیلی مهم است و با روحیه کار و تلاش که در استان وجود دارد، نرخ بیکاری خراسان جنوبی از میانگین ۸.۲ درصد کشوری هم خیلی پایین است.

رئیس جمهور گفت: مسکن از جمله مواری است که باید سال‌های گذشته انجام می‌شد اما امروز جای جای خراسان جنوبی به کارگاه سازندگی تبدیل شده‌ است.

وی تصریح کرد: کارها به دست توانای جوانان شما در کشور انجام می‌شود و ما هم به دنبال تامین اعتبارات هستیم.

رئیسی با بیان اینکه بخش‌های مختلفی از کشور تبدیل به کارگاه، کار و فعالیت تبدیل شده‌ است، گفت: تا امروز پنج هزار کارگاه و کارخانه تعطیل و نیمه تعطیل در کشور به چرخه تولید بازگشته ‌که این به معنای اشتغال، تولید و کار و فعالیت است.

وی تاکید بر اینکه آینده را با این توانایی که در کشور وجود دارد، بسیار روشن و درخشان می‌بینیم ادامه داد: دوست داشتم به جای به جای استان سفر کنم چرا که به همه شما عشق دارم و علاقه و صفا و وفای شما مردم را بارها تجربه کردیم اما توفیق ندارم در یک سفر به همه شهرها سفر کنم لذا امیدواریم در سفرهای بعدی در جمع نورانی همه مردم این خطه حضور پیدا کنم.

وی گفت: براساس تاکیدات مقام معظم رهبری رفتن در جمع مردم یکی از جلوه‌های آن آگاه شدن از مشکلات مردم است و در مجموع برکات زیادی دارد.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
0
18
همیشه فرافکنی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۵
0
16
آیت الله نه آیت الشیطان رئیسی.... سانسور نکنی رویداد
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان