تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۳۰ شهريور ۱۴۰۲

محمد هاشمی رفسنجانی: عملکرد اقتصاد دولت موفق نیست/ فشار روی مردم زیاد است

محمد هاشمی رفسنجانی عضو سابق حزب کارگزاران با اشاره به عملکرد دولت رئیسی می‌گوید: بررسی عملکرد بخش‌های مختلفی دارد. دولت رئیسی هم عملکرد موفق و هم غیرموفق داشته است.

عملکرد دولت رییسی

رویداد۲۴ کیان آنلاین – زینب غبیشاوی؛ هاشمی رفسنجانی گفت: مثلا در حوزه اقتصادی و تورم اصلا عملکرد موفقی نداشته است. فشار اقتصادی روی مردم بالا است و قیمت اجناسی که جنبه مصرفی برای مردم دارد خیلی گران است از جمله گوشت و مرغ، لبنیات و سایر اقلام.

* شاید دولت بگوید کاهش تورم داشته ایم، اما تورم را باید از مردم و خرید‌هایی که دارند در نظر بگیریم. مثلا اگر در حوزه ساختمان کاهش قیمت داشته باشیم مردم که سیمان و گچ نمی‌خورند. باید کالا‌های مصرفی را در نظر بگیریم و میزان تورم را بررسی کنیم.

* دولت در روابط بین‌الملل در مجموع عملکرد موفقی داشته؛ مثلا با عربستان روابط خود را مجدد برقرار کرد، با کشور‌های منطقه ارتباطات بهبود پیدا کرد. فکر می‌کنم در این حوزه عملکرد موفقی داشته و دستاورد‌های خوبی هم داشته است. از سوی دیگر موضوع حج سال‌ها تعطیل بود، اما امسال حجاج دوباره به حج رفتند. باید جنبه‌های مختلف عملکرد دولت را بررسی کرد و بر اساس شرایطی که وجود دارد، آن را ارزیابی کرد.


بیشتر بخوانید: چرا دولت رئیسی وزارت خارجه خودش را دور می‌زند؟


* خود دولت مدعی است نشاط ایجا شده، اما باید از خود دولت پرسید که بر چه مبنایی می‌گوید نشاط و امیدواری در جامعه ایجاد شده و تورم کاهش پیدا کرده است. آمار‌ها وقتی موضوع تورم را ارائه می‌دهند، تورم چندصد کالا را بررسی می‌کنند و در نهایت آن را می‌گویند. وقتی می‌گویند تورم فلان قدر پایین آمده طبیعتا مجموع کالا‌ها است. منظورم کالا‌های اساسی مانند اقلام خوراکی است که باید این کالا‌ها را به صورت جداگانه در نظر گرفت.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان