تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۰۹ مهر ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

هشدار معنادار رئیسی به سعودی‌ها درباره عادی‌سازی

رئیس‌جمهور با بیان اینکه تسلیم و سازش راه در برابر دشمن نیست، گفت: راه مقاومت و ایستادگی است. گزینه تسلیم و سازش از روی میز برداشته شده و دیگر سخنی در لبنان و فلسطین از تسلیم نیست.

هشدار معنادار رئیسی به سعودی‌ها درباره عادی‌سازی
رویداد۲۴ سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری صبح امروز در سی و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با تبریک ولادت پیامبر اسلام و امام صادق و گرامیداشت یاد مجاهدین وحدت اسلامی، اظهار کرد: امروز موضوع وحدت بسیار اهمیت دارد همواره در تاریخ اسلام وحدت امت اسلامی دارای اهمیت بوده و اهمیت وحدت روز به روز در عالم اسلام مورد تاکید قرار می‌گیرد. توجه به وحدت توجه به امر فردی و مقطعی نیست، بلکه یک منظومه فکری با محوریت حق و قرآن و نبی مکرم اسلام و عترت پاک او است.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: امروز وحدت به معنای وحدت در مذاهب یا جغرافیا نیست، بلکه اتحاد و انسجام برای حفظ منافع امت اسلامی است. امت با ریشه لغوی که دارد، مجموعه‌ای داری یک هدف و مقصد است و سیرورت به سوی حق است. امت اسلامی فقط به سخن خدا عمل می‌کند.

رئیسی همچنین افزود: رسول الله به عنوان بهترین خلق خدا جلوه همه خوبی‌های عالم، اخلاق، صبر، ایمان، مجاهدت در راه خداست و الگویی برای همه بشریت و انسان معاصراست. موفقیت رسول خدا در پرتو شرح صدر اوست. شاخص عقب گرد و سیر ارتجاعی و قهقرایی در امت اسلامی چیست؟ پیروی از کفار رمز سیر ارتجاعی امت اسلامی است. این‌ها پیام خداو روسل خداست. رمز پیروزی مسلمانان، وحدت و انسجام آن‌ها با محوریت اعتقاد به خدا، رسوا و تاسی از قرآن بوده است. پیروی از بیگانگان سیر ارتجاعی را به دنبال دارد. امروز نظام سلطه می‌داند مهمترین سد در برابر او مردم مسلمان دلداده به خدا هستند.

رئیسی همچنین با بیان اینکه امت اسلامی توقف و ایستایی را مرگ خود می‌دانند و همواره به پویایی و سیرورت الی الله اعتقاد دارند، افزود: بدانیم که دشمن، دشمن وحدت و انسجام است و با وحدت امت اسلامی در ستیز است و نمی‌خواهد امت اسلامی انسجام داشته باشد. امروز هرکس با قلم و گام‌هایش در جهت انسجام حرکت کند، در جهت وحدت امت اسلامی حرکت کرده، اما اگر در جهت تفرقه تلاش کند، بداند یا نداند، بخواهد یا نخواهد در جهت دشمن حرکت کرده است. توجه به آزادی قدس مهمترین شاخص برای امت اسلامی است. عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی حرکت در سیر قهقرایی برای هر دولتی است، چون این عادی سازی خواست بیگانگان است. این‌ها برای ما شاخص است.

وی ادامه داد: حرکت‌های تکفیری و جنایت در پاکستان و افغانستان توسط دست نشانده‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی انجام می‌شود. در حالیکه این نشست‌های وحدت اهمیت زیادی دارد و ادراک مشترک بین بایسته‌های علمای جهان اسلام به وجود آورده است. ادراک و نگاه مشترک همه بر اتحاد و نفرت از تکفیر است. نگاه مشترک همه ما با این نشست‌ها بوجود آمده است.

وی در همچنین با بیان اینکه تسلیم و سازش راه در برابر دشمن نیست، گفت: راه مقاومت و ایستادگی است. گزینه تسلیم و سازش از روی میز برداشته شده و دیگر سخنی در لبنان و فلسطسن از تسلیم نیست. در جهان اسلام گزینه مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمن جواب داده است. دشمن بسیار تلاش کرده است.

وی افزود: به تعبیر رهبری، دشمن خواست و نتوانست، ولی ما خواستیم و توانستیم. جایگاه دشمن و جایگاه حرکت مجاهدین را در فلسطین، سوریه، یمن، افغانستان و عراق ببینید. ابتکار عمل امروز در اختیار فلسطینیان است. دیروز قرارداد اسلو، شرم الشیخ یا کمپ دیوید امضاء می‌کردند، اما امروز ابتکار عمل در اختیار مجاهدین اسلام است و این موفقیت به خاطر وحدت گروه‌های فلسطینی است.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: در مقابل جنگ ترکیبی دشمن، وحدت و انسجام و جهاد تبیین و روشنگری است. دشمن با امپراتوری رسانه‌ای خود می‌خواهد ادارک‌ها را شکل دهد و در ذهن‌ها تشویش ایجاد کند. راه ما جهاد تبیین ومعرفی اسلام و پیامبر اسلام است. این نشست‌ها و نگاه تقریبی و انسجام بخش خود را آماده می‌کند برای ایفای نقش مهم در نظم نوین جهانی.

وی با بیان اینکه این نشست وحدت بخش، ضدصهیونیستی، ضد امپریالیستی و ضد نظام سلطه است، گفت: امروز معتقدیم به برکت خون مطهر شهدا و اقدامات مجاهدین، امت اسلامی می‌خواهد مسلمان زندگی کند. خودیابی تاریخی در جهان اسلام پیدا شده است و همه معتقد به امنیت، صلح، آسایش و رفاه امت اسلامی هستند. وحدت و انسجام در پیشرفت امت اسلامی اهمیت زیادی دارد. جهان اسلام هم جهان قدرتمندی است و اهرم اقتصادی، موقعیت جغرافیایی بسیار مهم، سابقه غنی و تاریخی دارد و آماده ایفای نقش جهانی است.

رئیسی جهان با اشاره به اینکه ما به برکت ندای وحدت بخش امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب، همه را به وحدت دعوت کرده و راه سعادت امت اسلامی را وحدت و انسجام می‌دانیم، گفت: ما همواره تاکید بر ارتباط با همسایگان و کشور‌های اسلامی داریم.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دیپلماسی فرهنگی، سیاسی و کار ارتباطات در همه حوزه‌ها بسیار اهمیت دارد. جمع حاضر در بخش دیپلماسی فرهنگی می‌توانند بسیار نقش آفرین باشند. این حرکت که آسیا را به آفریقا، آفریقا را به اروپا و وصل کند، اهمیت زیادی دارد. این حرکت می‌تواند راه سعادت را برای امت اسلامی هموارتر کند. در این نشست که از همه کشور‌های اسلامی در آن شرکت کرده اند، قرار است هدف مشترک را برای وحدت امت اسلامی دنبال کنند.

وی با بیان اینکه شهیدان ما از جمله شهید سلیمانی و المهندس و سایر شهدا در کشور‌های اسلامی رسالت سنگینی را بر عهده ما گذاشته اند، گفت: شهدای بزرگوار ما از ما انسجام، وحدت، ایستادگی و امید به آینده را می‌خواهند. دشمن می‌خواهد امت اسلامی را مایوس کند و بگوید آنچه من اراده کنم همان می‌شود، اما امت اسلامی این محاسبه را بهم ریخته و می‌خواهد ثابت کند ما عبد خدا و پیرو رسول خدا هستیم و به پیام شهدا گوش داده و در این مسیر گام برمی داریم. آنچه بیگانگان انجام داده از جمله توهین به قرآن، توهین به پیامبر و اولیای دین، راه‌اندازی گروه‌های تکفیری، تلاش برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و اقدامات رسانه‌ای همه حلقه‌های یک زنیجر برای متوقف کردن امت اسلام است، اما امت اسلام ثابت کرده دشمن شناس و دشمن ستیز است.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
0
0
"هشدار معنادار رئیسی به سعودی‌ها درباره عادی‌سازی"
قبلا به طالبان و امريكا هم هشدار داده بود !!!
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان