تاریخ انتشار: ۱۵:۵۱ - ۱۵ مهر ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
طحان‌نظیف در پاسخ به رویداد۲۴:

شورای نگهبان جلسات زیادی با مخالفان و موافقان لایحه حجاب برگزار کرده است/ از هیچ ایرادی چشم‌پوشی نمی‌کنیم

هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان گفت: ما لایحه عفاف و حجاب را اخیراً دریافت کردیم و هم اعضا و هم پژوهشکده شورای نگهبان، جلسات متعددی را با مخالفان و موافقان لایحه داشته‌اند و سعی کردیم همه نظرات را بشنویم و حال موضوع در دستور کار صحن شورای نگهبان است.

هادی طحان نظیف

رویداد۲۴ محمد آیتی: در نشست خبری ۱۵ مهر ۱۴۰۲ سخنگوی شورای نگهبان، خبرنگار رویداد۲۴ سوال کرد: «لایحه عفاف و حجاب با ۱۵ ماده به مجلس ارجاع داده شد، اما پس از بررسی‌های مجلس، به ۷۲ ماده رسید و حدود ۵۰۰ درصد مواد آن بیشتر شده است. به باور برخی کارشناسان، این تغییرات باعث شده لایحه عملاً تبدیل به طرح شود و از طرفی، در گذشته هم شاهد بودیم که وقتی نمایندگان تغییرات گسترده در لایحه اعمال می‌کردند، شورای نگهبان پیش از ورود به موضوع و بررسی آن، لایحه را به مجلس برگردانده بود. با این حال، برخی نمایندگان می‌گویند لزومی ندارد که شورای نگهبان نسبت به اینکه تغییرات گسترده بوده است، نظر دهد و باید لایحه مصوب مجلس بررسی شود. حال شما در شورای نگهبان خود را مکلف و تمکین به بررسی مصوبه مجلس می‌دانید یا چون تغییرات گسترده بوده است، آن را به مجلس برخواهید گرداند؟»

هادی طحان نظیف در پاسخ به این سوال گفت: «ما این لایحه را اخیراً دریافت کردیم و هم اعضا و هم پژوهشکده شورای نگهبان، جلسات متعددی را با مخالفان و موافقان لایحه داشته‌اند و سعی کردیم همه نظرات را بشنویم و حال موضوع در دستور کار صحن شورای نگهبان است. می‌خواهم بر این نکته تاکید داشته باشم که ما این لایحه را مثل هر طرح و لایحه دیگری، بررسی می‌کنیم. بنده این اطمینان را به مردم شریف‌مان می‌دهم که شورای نگهبان از هیچ ایرادی در مصوبات چشم‌پوشی نمی‌کند، چه از جهت شرعی و چه از جهت قانون اساسی؛ تاکنون این‌گونه بوده و ان‌شاءالله بعد از این هم این‌گونه خواهد بود.»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
0
6
این لایحه متحجرانه توسط چند نفر آدم بی سواد که نماینده واقعی جامعه مردم ایران نیستند تهیه شده است . هیچ سودی برای کشور و حتا دوام جمهوری اسلامی ندارد و سبب در گیری مردم با تند رو ها و پلیس و افزایش بیشتر
تنش و ناراحتی در کل کشور می شود.
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان