تاریخ انتشار: ۱۵:۱۱ - ۲۱ مهر ۱۴۰۲

پشت پرده اخراج سرمربی استقلال رو شد

استقلال دوباره به دلیل افشای یک سند جنجالی دوباره اتفاقات حاشیه‌ای خاصی را تجربه خواهد کرد.

پشت پرده اخراج سرمربی استقلال رو شد

رویداد۲۴ خبر ورزشی نوشت: رابطه جواد نکونام و علی خطیر اصلاً با هم خوب نبود و کار به جایی رسیده بود که طرفین رسماً در رسانه‌ها به گونه دیگری صحبت می‌کردند. قضیه آنقدر بالا گرفت که علیرضا دبیر به عنوان رفیق مشترک وارد عمل شد و جلسه‌ای سه جانبه برگزار کرد تا مشکلات سرمربی و مدیرعامل استقلال کاهش پیدا کند. پس از آن هم پیشکسوتان استقلال وسط ماجرا را گرفتند تا آرامش به وجود بیاید، اما حالا سندی افشا شده که شرایط را متفاوت کرده است.

سرمربی اسپانیایی به جای نکونام؟

اختلافات خطیر و جواد نکونام قبل از شروع فصل آغاز شد و به نظر نمی‌رسد همین حالا هم به طور کامل حل شده باشد، اما سندی در فضای مجازی منتشر شده که به موجب آن هیئت مدیره باشگاه استقلال طرح برکناری جواد نکونام را روز سیزدهم شهریور امسال مدنظر قرار داده بود و قضیه در قالب یکی از بند‌های مد نظر جلسه باید مطرح می‌شد. در همان زمان این شایعه بر سر زبان‌ها افتاد که استقلال به دنبال فراهم کردن شرایطی است تا یک سرمربی اسپانیایی به تهران بیاید وهدایت آبی‌پوشان را بر عهده بگیرد. البته مدیران باشگاه استقلال در آن مقطع قاطعانه این شایعه را تکذیب کردند و مدعی شدند اساساً چنین بحثی وجود نداشته است.

در بند ۵ این صورت جلسه آمده است: توجه به مصاحبه‌های متعدد جواد نکونام علیه مدیریت و هیئت مدیره و جلوگیری از حضور بازیکنان جدید در تمرینات، تضعیف روحیه تیم و رعایت نشدن شأن باشگاه، بهتر است به مدیریت این اختیار داده شود تا جرایمی مانند فسخ یک طرفه قرارداد را اجرایی نموده و کادر فنی جدید را معرفی کند!


بیشتر بخوانید: خطیر معاون مالی استقلال را برکنار کرد


شایعه است 

در این میان مدیران باشگاه استقلال صبح جمعه ترجیح می‌دادند پیرامون قضیه حرفی نزنند و سکوت کنند، چون کاملاً بدیهی است که باید یک موضع واحد اتخاذ می‌کردند، اما یکی از اطرافیان باشگاه در این رابطه به خبرنگار ما گفت: این قضیه شایعه است و کاغذ مورد نظر که در فضای مجازی مطرح شده و به دست شما رسیده است، باید ابتدا اصالت سنجی شود، چون می‌توان چنین اسنادی را در فضای مجازی جعل کرد. از سوی دیگر حتی اگر واقعاً چنین بحثی مطرح شده باشد، امری کاملاً محرمانه است و باید پیگیری شود که چه کسی اسناد باشگاه را به خارج از محیط استقلال درز داده است. در جلسات هیئت مدیره استقلال یا هر باشگاه دیگری موارد زیادی در قالب پیشنهاد مطرح می‌شود، اما طرح آن‌ها به معنای اجرایی شدن قضیه نیست. شما نگاه کنید از این کاغذ به گونه‌ای عکاسی شده که امضای اعضای حاضر در جلسه یا افراد موافق با موارد مطرح شده به چشم نمی‌خورد. کجای دنیا یک نامه اداری به این مهمی امضا ندارد؟ حتی اگر اعضای هیئت مدیره این مسئله‌ای را هم مد نظر قرار داده باشند، الان داریم می‌بینیم که جواد نکونام مشغول به کار است و چیزی حدود ۴۰ روز هم از تاریخ مدعی شده در کاغذ مذکور می‌گذرد.

ناراحتی به خاطر بازیکن خارجی

اینکه سند مذکور صحت دارد یا خیر بحث دیگری است، ولی نکته مهم مطرح شدن ماجرای عدم صدور اجازه به بازیکنان جدید جهت حضور در تمرینات استقلال است. اتفاقی که به وضوح رخ داد و نمی‌توان آن را کتمان کرد. جواد نکونام به مهاجم خارجی که توسط باشگاه مقدمات حضورش در تهران فراهم شده بود اجازه حضور در تمرین را نداد و همین تصمیم را پیرامون جواد کیا دروازه‌بان جوان استقلال هم اتخاذ کرد البته قضیه کیا پس از آشتی کنانه سرمربی و مدیرعامل حل شد.

خطیر گفت نکونام را برکنار نمی‌کنم 

در همین خصوص یک منبع کاملاً موثق از درون باشگاه استقلال اطلاعات بسیار جالبی در اختیارمان گذاشت و به خبر ورزشی گفت: شما فرض را بر این بگیرید که اصلاً چنین نامه‌ای کاملاً داشته باشد. اولاً نباید از ساختار اداری باشگاه خارج می‌شد و این قضیه حتماً قابل پیگیری است و نکته مهم‌تر از آن، این است که خطیر با وجود مشکلاتی که در آن مقطع وجود داشت جواد نکونام را برکنار نکرد و زیر بار انجام چنین کاری نرفت. در این نامه آمده است که هیئت مدیره به مدیرعامل اختیار انجام چنین کاری را داد، اما علی خطیرهمان شب در همان جلسه با صراحت اعلام کرد چنین کاری را نمی‌کند و با وجود اینکه جواد نکونام حتی علیه خود او هم مصاحبه کرده است دست به ترکیب کادر فنی تیم نمی‌زند. این مسئله را هم فراموش نکنید که علی خطیر عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال نیست و بنابراین در تایید صورتجلسه مذکور هیچ نقشی نداشته است، اما وقتی چنین اختیاری از طرف هیئت مدیره به او داده شد، تحت هیچ شرایطی زیر بار نرفت و قاطعانه گفت: نکونام سرمربی استقلال است و سرمربی هم می‌ماند.

پشت پرده اخراج سرمربی استقلال رو شد

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان