تاریخ انتشار: ۱۰:۲۲ - ۰۳ آبان ۱۴۰۲

آمریکا: به دنبال درگیری با ایران نیستیم؛ اما ایران به پرسنل نظامی ما حمله کند پاسخ می‌دهیم

وزیر خارجه آمریکا که در نشت شورای امنیت سازمان ملل حاضر شده بود، با تکرار برخی ادعا‌ها گفت که کشورش به دنبال درگیری با ایران نیست، اما «چنانچه تهران یا گروه‌های تحت امر آن به پرسنل نظامی آمریکا در هر کجا حمله کنند»، به آن پاسخ خواهد داد.

آمریکا: به دنبال درگیری با ایران نیستیم؛ اما ایران به پرسنل نظامی ما حمله کند پاسخ می‌دهیم
رویداد۲۴ آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا که در نشت شورای امنیت سازمان ملل حاضر شده بود، با تکرار برخی ادعا‌ها گفت که کشورش به دنبال درگیری با ایران نیست، اما «چنانچه تهران یا گروه‌های تحت امر آن به پرسنل نظامی آمریکا در هر کجا حمله کنند»، به آن پاسخ خواهد داد.

به گزارش ایلنا، وی افزود که گزارش‌ها حاکی از تشدید حملات به نیرو‌های آمریکایی یا ائتلاف تحت رهبری آن در سوریه و عراق است.

بلینکن ادامه داد «آمریکا به دنبال درگیری با ایران نیست. ما نمی‌خواهیم این جنگ گسترش پیدا کند. اما اگر تهران یا گروه‌های نیابتی آن به پرسنل آمریکا در هر کجا حمله کنند، دچار اشتباه نشوید: ما از افراد و امنیت خود با سرعت و قاطعیت دفاع خواهیم کرد».

وی از همه کشور‌ها خواست در پیامی واحد به همه بازیگران دولتی و غیردولتی که ممکن است قصد باز کردن جبهه دیگری در این جنگ علیه اسرائیل را داشته باشند یا ممکن است متحدان اسرائیل را هدف بگیرند، بگویند: «بر آتش ندمید».

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان