تاریخ انتشار: ۱۵:۱۲ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۴

سفر مدیرکل سیاسی وزارت خارجه انگلیس به تهران

رویداد24- در سفر مدیرکل وزارت خارجه انگلیس به تهران، روابط دو کشور در ابعاد دوجانبه، اقتصادی، سیاسی و منطقه‌ای و بین المللی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

سایمون گس در دیدار با مدیرکل غرب اروپا وزارت خارجه کشورمان، ابعاد مختلف همکاری‌های دو جانبه که پس از بازگشایی سفارتخانه‌های دو کشور در تهران و لندن و اجرایی شدن برجام را مورد بحث و گفت‌وگوی کاری قرار داد. همکاری‌های اقتصادی، تجاری، کنسولی و رفت و آمدهای سیاسی مقامات دو کشور نیز در این دیدار مورد پیگیری قرار گرفت.

همچنین مدیرکل وزارت خارجه انگلیس در دیدار با معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه کشورمان، شرایط ایجاد شده پس از اجرایی شدن برجام و امکانات و فرصت‌های فراروی دو کشور را مورد بحث و گفتگو قرار داد.

سایمون گس مدیر کل وزارت خارجه انگلیس در ملاقات با حسین امیر عبداللهیان معاون عربی و آفریقایی کشورمان، وضعیت جاری در منطقه و تحولات در حوزه‌های مختلف سوریه، یمن، بحرین و عراق را مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار داد.

مدیر کل وزارت خارجه انگلیس ضمن بیان نقطه نظرات کشورش در خصوص شرایط جاری در منطقه و ضرورت توجه عمیق همه طرف‌ها به حساسیت شرایط جاری و ضروری دستیابی به راه حل‌های منطقه‌ای در بحران‌های موجود تاکید کرد.

معاون وزارت خارجه کشورمان نیز ضمن اشاره به تحولات جاری در منطقه و روند افزایش اقدامات تروریستی، نگرانی عمیق خود را نسبت به تشدید تنش‌ها در منطقه ابراز داشته، خواستار همکاری همه طرف‌های بین المللی به منظور حل بحران‌های موجود شد.
منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان