تاریخ انتشار: ۰۰:۰۴ - ۰۷ آبان ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۷ نظر
علیرضا عباسی در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

حتی یک ایرانی هم در فلسطین نمی‌جنگد/ شروع انتفاضه با سنگ بود ولی امروز موشکی است

علیرضا عباسی نماینده کرج می‌گوید: انتفاضه‌ای که در فلسطین شد، شروعش با سنگ بود ولی امروز موشکی است. ما در این راستا، حمایت کردیم و همه جا هم گفته‌ایم که این کار را کرده‌ایم.

علیرضا عباسی نماینده کرج

رویداد۲۴ محمد آیتی: علیرضا عباسی نماینده اصولگرای کرج در مجلس یازدهم در خصوص جنگ اسراییل با حماس با رویداد۲۴ گفت‌وگو کرده است که در ادامه می‌توانید مهم‌ترین بخش‌های این مصاحبه را بخوانید:

*‌ برخی می‌گویند شعار نابود و محو شدن اسراییل از صحنه روزگار، رویایی و غیرممکن است، اما من این حرف‌ها را قبول ندارم که این‌ها شعار‌ها دست‌نیافتنی است، چون اسراییلی‌ها، بیش از ۷۰ سال قبل به ناحق در جایی که ما آن را فلسطین می‌نامیم، مستقر شدند. 

*‌ «گنه کرد در بلخ آهنگری / به شوشتر زدند گردن مسگری»! اگر برای یهودیان در دوره‌ای از زمان در اروپا، اتفاقی رقم خورد که نباید هزینه آن را فلسطینی‌ها بپردازند. در آن سال‌ها قومی را در منطقه‌ای از فلسطین ساکن کردند و در مجامع بین‌المللی از آن‌ها حمایت کردند و به رسمیت شناختند و این رژیم غاصب هم شعار از نیل تا فرات را سر داد. این رژیم اشغالگر که به صورت نامشروع، آن را در منطقه قرار داده‌اند، تصمیم گرفت اشغال و تصرف خود را گسترش دهد. آن‌ها قبلاً قسمتی از مصر را گرفتند و بعد هم قسمتی از اردن، لبنان و سوریه را گرفتند و تحویل ندادند. 

*‌ برخی می‌پرسند چرا ایران از کشوری مثل فلسطین حمایت می‌کند؟ بعد از پیروزی انقلاب از شعار‌های مهم و اولیه‌ای که امام پایه‌گذاری کرد این بود که فلسطین و قدس جزو مسائل اول جهان اسلام است و باید آن را تقویت و حمایت کنیم. در قانون اساسی هم حمایت از نهضت‌های آزادی‌بخش آمده است و از فلسطین و قدس به عنوان مسئله مهم مسلمان‌ها یاد شده است. 

*‌ از ابتدای انقلاب، جمعه آخرماه رمضان را به نام روز قدس قرار داریم و خود این حرکت، حمایت معنوی است و ما به همه جهان می‌گوییم حامی مظلوم هستیم. مظلومی در عالم وجود دارد که مسلمان است و این پیام را به دنیا می‌دهیم که از او حمایت کنید. از این‌رو، ایران در حمایت از فلسطین پیشتاز بوده و همیشه سعی داشته جبهه حامی این کشور را در دنیا ایجاد و تقویت کند.

*‌ آیه‌ای در قرآن است که رسول اکرم (ص) می‌فرماید ما بین خودمان باید رافت و رحمتی داشته باشیم، ولی در مقابل با کفار، غلظت و شدتی داشته باشیم. الان این اتفاق برای جهان اسلام افتاده و باید همه پای کار بیایند تا مسلمانان مظلوم را کمک کنیم.

*‌ حمایت‌های معنوی ایران و دیگر کشور‌ها و تبلیغات در این راستا، مسلماً تاثیر داشته و دارد. رژیم اشغالگر قدس دنبال گسترش بود، اما امروز آن‌ها به واسطه تلاش‌هایی که از سمت ایران و دیگر کشور‌های مسلمان رخ داد، با مهاجرت معکوس روبرو شده‌اند.

*‌ بعد از رفتن شاه از ایران و روی کار آمدن انقلاب اسلامی، هم به کشور‌های اسلامی تلنگر زدیم که در موضوع فلسطین پای کار بیایند و هم از گسترش اشغالگری اسراییل جلوگیری کردیم و هم کاری صورت گرفت که روند مهاجرت به سمت اسراییل، معکوس شد.

*‌ ما فقط از گروه‌های مقاومت، حمایت معنوی و علمی کردیم. حتی یک ایرانی هم در فلسطین نیست که بجنگد، ولی حمایت‌هایی داشته‌ایم. یعنی یک‌جا آموزش نظامی می‌دهید و یک جا از نظر تکنولوژی کمک به گروه‌های مقاومت کمک می‌کنید. انتفاضه‌ای که در فلسطین شد، شروعش با سنگ بود ولی امروز موشکی است. ما در این راستا، حمایت کردیم و همه جا هم گفته‌ایم که این کار را کرده‌ایم. حمایت تسلیحاتی ایران از فلسطین را قبول ندارم، ولی به آن‌ها آموزش داده‌ایم. ما خودمان در جنگ تحمیلی موشک نداشتیم، ولی موشک را خریدیم و از سوریه و لیبی آمدند و به ما آموزش دادند.

*‌ ما در ایران، شیعه و سنی و اقلیت‌های مذهبی داریم و حتی آن‌ها در انتخابات شرکت می‌کنند و نماینده به مجلس می‌فرستند. ما می‌گوییم که فلسطین متعلق به همه فلسطینیان است. اینکه مجموعه‌ای حاکم شود و حق و حقوق‌شان را نادیده بگیرد، ظلم است. ما می‌گوییم فلسطینی‌ها را آزاد بگذارید که خودشان کشور و حکومت‌شان را انتخاب کنند. باید در فلسطین انتخابات برگزار شود.

*‌ پیش‌بینی که چند سال پیش رهبر انقلاب داشتند و به اسراییل گفتند تو ببین خودت ۲۵ سال دیگر هستی، الان تقریبا اتفاق افتاده و شیب این موضوع هم تند است. یک روزی، آرزوی از بین بردن یک نفر اسراییلی دست‌نیافتنی بود و نهایت با سنگ او را می‌زدند و مجروح می‌کردند. امروز گروه‌های مقاومت، طوفان‌الاقصی به راه انداختند که کل دنیا مبهوت شده است. یعنی این توان به دست خود فلسطینی‌ها وجود دارد که اسراییل را نابود کنند.

*‌ اسراییلی‌ها اگر عدم‌امنیت را ببینند، در نهایت منجر به مهاجرت از آن‌جا می‌شوند و همین امر منجر به محو اسراییل خواهد شد. از این‌رو، مقاومت باید با قدرت ادامه داشته باشد.

*‌ فکر نمی‌کنم ایران و بعضی کشور‌های دیگر، مستقیم وارد حمله نظامی شوند. گروه‌هایی که در فلسطین هستند، برای این مبارزه کفایت می‌کنند. محل جنگ، ارض فلسطین است و فلسطینی‌ها جایی نمی‌روند و می‌ایستند و مبارزه می‌کنند. 

*‌ الان اسراییلی‌ها امنیت و آسایش ندارند و رشد هم نمی‌توانند بکنند و از طرفی، مهاجرت کم‌کم منفی می‌شود و انگیزه از آن‌ها گرفته خواهد شد. اگر انگیزه اسراییلی‌ها که به نسبت گذشته کم شده، به مرور کمتر هم شود، شک نکنید اسراییل به راحتی محوشدنی است، چون مردمی که آن سرزمین را غصب کردند، با پای خود از آن‌جا خارج خواهند شد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
1
5
فلسطینی ها با انتفاضه کنترل غزه را بدست گرفتند اما با موشک های شما حالا باید تمام غزه را تقدیم اسرائیلی ها کنند.
از کرانه باختری بپرسید موشک نمی خواهند؟ تعارف نکنند!
ناشناس
|
Canada
|
۰۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
1
5
آقای نماینده غیر مردمی ، در تمام مدتی که صندلی مجلس رو اشغال کردی حتی یکبار هم از کمبودها و مشکلات کلان شهر کرج حرف نزدی ، از الان هم که شروع به تبلیغات نامحسوس برای انتخابات کردی ، باش تا صبح دولتت بدمد
asd
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
1
8
عجیب رابطه ی معکوسی بین استفاده ی فلسطینیان از اسلحه های بهتر با کیفیت زندگی ایرانیان داشته! هر چقدر اسلحه ی فلسطینی ها پیشرفته تر شد ، سفره های مردم ایران کوچکتر شده است!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
1
7
مرتیکه چه با افتخار میگه بله یک ایرانی اونجا نمی جنگد نخواهندم جنگید فقط میلیارد میلیارد پولش اونجا میجنگد
ناشناس
|
Canada
|
۲۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
0
10
شما خيلى بيجا کرديد که از مردم اجازه نگرفتيد
24
|
United States of America
|
۰۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
2
1
جماعت روزی نامه نگار رویداد24 هر موقع کامنت باب میلشون بنویسی تایید میکنن.
اگر کسی احساس ترحم و همدردی کنه با مردم غزه یا ..بخاطر اینکه در جنگ مردم غیر نظامی کشته شدن.
نفرت مردم ایران از عرب سر جاشه. یک موقع یابو برتون نداره.که مردم علاقمند عرب ها شدن. شما اگه وجود دارید بفرمایید بعنوان خبرنگار بروید غزه چهارتا عکس بگیرید. به عنوان سرباز !! نمیخواهید برید!
پاسخ ها
24
| France |
۰۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
کامنت را مشخصا برای مظلوم نمایی تایید کرده.
کافیه یک کامنت بنویسی بر ضد امیال و اعتقادات ادمین این سایت باشه بقیه کامنتها رو هم رد میکنه!بارها این کارو تکرار کرده
ملت اینجا بخاطر رویداد24 کامنت نمی نویسند
هدف من از کامنت نوشتن تنها یک چیز رصدچی ها و بوقچیها حکومتی بخوانند
رویداد24 و... یک وسیله است
هدف ایجاد جنگ روانی با عرازشه است چه اینجا چه فضاهای دیگر مجازی!از همه فضاها باید استفاده کرد
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان