تاریخ انتشار: ۲۱:۴۵ - ۲۲ آبان ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

بورل: مدت‌هاست راه حل مسئله فلسطین را به آمریکا واگذار کرده‌ایم

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه اروپایی‌ها مدت‌هاست راه حل مسئله فلسطین را به آمریکا واگذار کرده‌اند خواستار مشارکت بیشتر اروپایی‌ها در این زمینه شد.

جنگ اسرائیل و غزه

رویداد۲۴ به گزارش فارس، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اظهاراتی روز دوشنبه با انتقاد از کشور‌های اروپایی بابت واگذار کردن راه حل مسئله فلسطین به آمریکا خواستار مشارکت بیشتر اروپایی‌ها در این زمینه شد. 

بورل در یک کنفرانس خبری در بروکسل در جمع خبرنگاران گفت: «ما مدت زیادی است که غایب بوده‌ایم. ما راه حل‌ها را به آمریکا سپرده‌ایم، اما اتحادیه اروپا بایستی فعال‌تر باشد، زیرا اگر راه حل پیدا نکنیم شاهد چرخه بی‌پایان خشونت از نسلی به نسلی دیگر خواهیم بود.»

مسئول سیاست خارجی آمریکا در بخش دیگری از اظهاراتش تصریح کرد به توضیح درباره نقشه‌راهی پرداخت که به گفته او برای ایجاد یک طرح صلح ماندگار در غزه ضروری است. 

جورپ بورل گفت که چنین طرحی بایستی ۶ شرط داشته باشد: ۱- به هیچ وجه باعث کوچاندن مردم فلسطین از غزه نشود ۲- بایستی با مشارکت کشور‌های عربی باشد و به این صورت نباشد که فقط پول آن‌ها را برای بازسازی هزینه کند بلکه بایستی «تعهد قوی» آن‌ها را نیز در بر داشته باشد ۳- نبایستی با کاهش سرزمین‌ها در غزه همراه شود ۴- بایستی شاهد مشارکت تشکیلات خودگردان فلسطینی باشد ۵- بایستی شامل مشارکت بیشتر اتحادیه اروپا در این راه حل باشد و ۶- بایستی مشتمل بر حذف حماس باشد.


بیشتر بخوانید: رسانه اسرائیلی: امارات ارتباط خود را با اسرائیل بعد از جنگ غزه قطع نکرده


جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در روز هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی عملیات موسوم به «طوفان الاقصی» را آغاز کرد.

این عملیات یکی از مرگبارترین حملات علیه این رژیم بود. مبارزان حماس در چند نقطه از حصار‌های مرزی به داخل اراضی اشغالی نفوذ کردند، به روستا‌ها یورش بردندو علاوه به هلاکت رساندن شمار زیادی از اسرائیلی‌ها، شماری از آن‌ها را به اسارت گرفتند.

رژیم صهیونیستی در پاسخ به این عملیات، حملات سنگینی را علیه غزه آغاز کرده و این منطقه را تحت محاصره کامل قرار داده است. حملات رژیم صهیونیستی به شهادت بیش از ۱۱ هزار نفر منجر شده است. 

کشور‌های اروپایی و آمریکا از حملات رژیم صهیونیستی حمایت کرده و علی‌رغم تظاهرات‌های مردمی با ایجاد آتش‌بس در غزه مخالفت کرده‌اند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: جوزف بورل ، اسرائیل
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
0
0
برخی اخبار را سانسور می کنید مثلاً اینکه اتحادیه اروپا سنگر گرفتن حماس در بیمارستان ها را محکوم کرده است.
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان