تاریخ انتشار: ۱۳:۴۰ - ۲۸ آبان ۱۴۰۲

سازمان جهانی بهداشت: بیمارستان شفا در غزه منطقه مرگ است

​اعضای سازمان بهداشت جهانی پس از بازدید از بیمارستان شفا در شهر غزه آن را «منطقه مرگ» خوانده‌اند.

سازمان جهانی بهداشت: بیمارستان شفا در غزه منطقه مرگ است

رویداد۲۴ اعضای سازمان بهداشت جهانی پس از بازدید از بیمارستان شفا در شهر غزه آن را «منطقه مرگ» خوانده‌اند. یک تیم مشترک از سازمان ملل متحد به رهبری سازمان بهداشت جهانی از بیمارستان شفا به مدت یک ساعت پس از اشغال و تخلیه آن توسط ارتش اسرائیل بازدید کرده و اقدام به ارزیابی وضعیت این بیمارستان کرده‌اند.

اعضای سازمان بهداشت جهانی پس از بازدید از بیمارستان شفا در شهر غزه آن را «منطقه مرگ» خوانده‌اند.

یک تیم مشترک از سازمان ملل متحد به رهبری سازمان بهداشت جهانی از بیمارستان شفا به مدت یک ساعت پس از اشغال و تخلیه آن توسط ارتش اسرائیل بازدید کرده و اقدام به ارزیابی وضعیت این بیمارستان کرده‌اند.

این تیم گفته است که شواهدی از گلوله باران و تیراندازی را دیده‌اند و یک گور دسته جمعی را در ورودی بیمارستان مشاهده کرده‌اند.

به آن‌ها گفته شده در این گور دسته‌جمعی اجساد ۸۰ نفر قرار دارد.

به دنبال دستور تخلیه بیمارستان شفا توسط ارتش اسرائیل، تنها ۳۰۰ بیمار بدحال در این بیمارستان که تا پیش از این بزرگترین و پیشرفته‌ترین بیمارستان غزه بود، باقی مانده‌اند.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که تلاش دارد تا انتقال فوری بیماران و کارکنان باقیمانده در این بیمارستان به سایر مراکز در غزه را به نتیجه برساند.

این نهاد وابسته به سازمان ملل متحد، مجددا درخواست‌های گذشته‌اش برای آتش‌بس را تکرار کرده است.

در همین حال، کاخ سفید به گزارش واشنگتن پست که گفته بود اسرائیل، حماس و ایالات متحده آمریکا در آستانه توافقی هستند که به موجب آن زنان و کودکانی که توسط حماس در ۷ اکتبر به گروگان گرفته شدند در ازای وفقه پنج روزه در درگیری‌ها آزاد خواهند شد، پاسخ داده است.

سخنگوی کاخ سفید گفته است که هنوز چنین توافقی حاصل نشده، اما سخت در تلاش برای رسیدن به آن هستند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل هم آتش بس کامل با حماس را رد کرده و گفته است که در ازای بازگرداندن گروگان‌هایی که توسط این گروه ربوده شده‌اند، تنها یک آتش بس موقت را در نظر خواهد گرفت.

صد‌ها نفر از جمله برخی بیماران روز شنبه بیمارستان شفا را ترک کردند.

برخی از کادر پزشکی این بیمارستان گفته‌اند که به آن‌ها گفته شده بود که آنجا را ترک کنند، اما اسرائیل موضوع را رد می‌کند.

یک روزنامه نگار در بیمارستان شفا به بی‌بی‌سی گفت که تنها «بیمارانی که نمی‌توانستند حرکت کنند و تعداد بسیار کمی از پزشکان» در این مرکز درمانی باقی مانده‌اند.

پیش از این مقامات بهداشتی حماس اعلام کرده بود که ۱۲۰ بیمار و همچنین تعداد نامشخصی از نوزادان نارس در بیمارستان باقی مانده‌اند.

ارتش اسرائیل دستور تخلیه شفا را تکذیب کرده و گفته است با درخواست مدیر بیمارستان برای کسانی که می‌خواهند از آنجا خارج شوند موافقت کرده تا از طریق «مسیری امن» تخلیه شوند.

دکتر رامز رضوان، پزشکی که گفته است مقامات اسرائیلی به او دستور ترک شفا را داده‌اند، وضعیت بیمارستان را «سیاه» توصیف کرده و می‌گوید هیچ مسکن یا آنتی بیوتیکی وجود ندارد و برخی از بیماران شاهد «بیرون آمدن کرم از رخم‌هایشان» هستند.

ارتش اسرائیل در روز‌های اخیر به عنوان بخشی از آنچه که آن را «عملیات هدفمند علیه حماس» توصیف می‌کند، به بیمارستان حمله کرد، اما هنوز شواهد قابل‌توجهی مبنی بر وجود مرکز فرماندهی حماس و یا تونل‌های ادعایی در زیر این مجموعه پزشکی ارائه نکرده است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اسرائیل ، نوار غزه
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان