تاریخ انتشار: ۲۱:۱۸ - ۰۳ آذر ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۸ نظر

امام جمعه شیراز: حکومت‌های قبل از جمهوری اسلامی دیکتاتوری بودند

دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس: حکومت‌های قبل از انقلاب اسلامی دیکتاتوری بود، اما جمهوری اسلامی حکومت مردم سالاری دینی است.

امام جمعه شیراز: حکومت‌های قبل از جمهوری اسلامی دیکتاتوری بودند

رویداد۲۴ لطف‌الله دژکام امروز، ۳ آذر در خطبه‌های نماز جمعه شیراز، در پیش رو بودن روز همبستگی با ملت فلسطین را مورد اشاره قرار داد و گفت: پس از انقلاب اسلامی تاکنون مردم ایران با مردم فلسطین همراهی و همبستگی داشتند که این همدلی تا پایان کار رژیم اشغالگر قدس ادامه خواهد داشت. با جنایات رژیم صهیونیستی در ۴۰ روز گذشته، ۱۴ هزار فلسطینی در نوار غزه شهید شدند که مایه آبروریزی اسرائیلی ها است.

نماینده ولی‌فقیه در فارس با بیان اینکه در طوفان الاقصی تمام هیمنه نظام سلطه و رژیم اشغالگر قدس شکسته شد، اظهار کرد: رزمندگان فلسطینی با تاسی از تفکر بسیجی در عملیات طوفان الاقصی به رژیم صهیونیستی حمله کردند و هیبت پوچ اسرائیلی‌ها را شکست دادند. امروز جهان به صحنه تقابل بین مستضعفان و مستکبران با رمز فلسطین تبدیل شده است و خداوند متعال در قرآن کریم فرموده که در پایان حرکت تاریخی جهان، مستضعفان را بر مستکبران پیروز خواهد کرد.

وی با بیان اینکه الگوی خانواده در اسلام اهل بیت پیامبر گرامی اسلام(ص) هستند، گفت: اگر به دنبال الگوی اسلامی خانواده هستیم باید ویژگی‌های آن را مورد بررسی قراردهیم و ویژگی اول خانواده دینی ایجاد آرامش بوده و طبق آیات قرآن کریم خداوند متعال بین اعضای خانواده مودت و دوستی و رحمت قرار داده است.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه وجود ویژگی آرامش بخشی و مودت در اعضای خانواده باعث تربیت ویژه فرزندان با شخصیت متعالی می‌شود، اضافه کرد: فرزندی که در خانه به آن محبت نمی‌شود احتمال دارد در خیابان‌ها به دنبال جبران کمبود محبت باشد که شایسته جامعه اسلامی نیست بنابراین باید به شیوه تربیت فرزندان توجه ویژه شود.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری باتاکید بر لزوم ترویج ویژگی خانواده اسلامی در جامعه، بیان کرد: درحدیث شریف کساء ویژگی خانواده اسلامی بیان شده و باید پس از انجام تحقیق و پژوهش، ویژگی‌ها در جامعه ترویج پیدا کند.

نماینده ولی‌فقیه در فارس ادامه داد: نکات تربیت خانواده در سیره و رفتار اهل بیت(ع) وجود دارد و سلام کردن یکی از ویژگی‌های تربیتی است که آثار و برکات خوبی به همراه دارد بنابراین باید خانواده‌ها در تربیت فرزندان خود مورد توجه قرار دهند.

بنابر گزارش دیده بان ایرا؛ دژکام با اشاره به اینکه در بغض خود نسبت به آمریکا باید ابعاد رفتار با انسان‌ها در فرهنگ آمریکایی توجه کنیم، اظهار کرد: هزاران کودک زیر ۵ سال در آمریکا به دست پدر و مادران کشته می‌شود و کسانی که سبک زندگی آمریکایی را خوب جلوه می دهند باید رفتارهای غیرانسانی این فرهنگ غربی را نیز بیان کنند.

وی وجود نیکو ترین گفتار و رفتار در مکتب اسلام را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب درخصوص خانواده محور بودن جامعه ایرانی باید برنامه‌ریزی توسط سازمان‌ها و نهادهای متولی انجام شود. سالیان زیادی از ابلاغ سیاست‌کلی خانواده توسط رهبر معظم انقلاب گذشته اما پیگری مناسبی شکل نگرفته است.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه کودکان چارچوب اخلاقی و ادب را همچون اهل بیت(ع) یاد بگیرند، افزود: مادر کانون محبت خانواده اسلامی است و رفتار حضرت زهرا(س) الگوی یک مادر اسلامی را به همه بشریت نشان داد.

حجت الاسلام دژکام در خطبه دوم نماز جمعه شیراز ۵ آذرماه سالروز تشکیل بسیج مستضعفین توسط امام خمینی(ره) را مورد توجه قرار داد و گفت: انقلاب اسلامی ایران به صورت مردمی پیروز شد و هیچ تردیدی در آن نیست همچنین مردم ایران به رهبری امام خمینی(ره) بساط سلطنت ۲۵۰۰ ساله را در هم پیچید و نوبت به حکومت مردم و مستضعفان رسید.

نماینده ولی‌فقیه در فارس با اشاره به اینکه حکومت‌های قبل از انقلاب اسلامی دیکتاتوری بود اما جمهوری اسلامی حکومت مردم سالاری دینی است، بیان کرد: مردم، تشکیل دهنده جمهوری اسلامی ایران هستند بنابراین استمرار این حکومت نیز با کمک، حضور و حرکت مردم است.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: کمتر از یک سال از پیروزی انقلاب اسلامی، در آذر ماه ۱۳۵۸ امام خمینی(ره) دستور تشکیل بسیج را صادر کرد تا مردم با سازماندهی ولایی، از دست آورد خودشان دفاع کنند.

وی با بیان اینکه قسمت عظیمی از مردم سالاری دینی با بسیج تعبیر می‌شود، تاکید کرد: با حضور مردم در قالب بسیج، نظام اسلامی و کشور از خطرات نجات پیدا کرد و نقشه شوم دشمنان نقش برآب شد. نقش آفرینی بسیج در تمامی عرصه‌ها محسوس بوده و بسیجیان در بعد نظامی با حضور در جبهه‌های دفاع مقدس مقابل دشمن صف آرایی کردند.

امام جمعه شیراز فعالیت ویژه بسیج در عرصه سازندگی و جهاد تبیین را مورد توجه قرار داد و با اشاره به حضور ویژه بسیجیان در مصلی نماز جمعه شیراز اظهار کرد:  در سوره مائده ۵ ویژگی بسیجان بیان شده که روحیه بسیجی انقلاب اسلامی را حفظ کرد و با قوی‌تر شدن روز افزون کشور، دشمنان محکوم به نابودی هستند.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه خداوند متعال کسانی که در راه ارزش‌های دینی همانند فولاد استوار مبارزه می‌کنند را دوست دارد، افزود: جوانان نسل جدید با روحیه بسیجی برای حفظ ارزش‌های دینی همچون کوه ایستاده‌اند و بسیجیان در مقابل برادر دینی خود متواضع هستند همچنین ریشه دشمن را در میدان نبرد را نابود می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در فارس یادآور شد: بسیجیان در راه خداوند جهاد می‌کنند و در مقابل تبلیغات رسانه‌ای و تبلیغاتی دشمن برعلیه تفکر بسیجی، بسیجیان روز به روز قوی تر شده و به فرمان رهبرمعظم انقلاب برای ظهور امام زمان(عج) آماده می شوند.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فرا رسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه(س)، گفت: در ایام فاطمیه هیئات مذهبی، تشکل‌های مردمی و آحاد جامعه در برگزاری باشکوه بزرگداشت شهادت دختر پیامبر گرامی اسلام(ص) تمام تلاش خود را به کار بگیرند.

منبع: دیده بان ایران

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: نماز جمعه
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
مهدی
|
United States of America
|
۲۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
0
3
اينو درست میگه ، غلبه اعراب و حکومت آنها.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
0
2
و شما با تعلیم گرفتن از اونها سوپر دیکتاتوری شدید!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
0
3
راست می گوید دیکتاتور بودند اما توتالیتر نبودند. تمامیت‌خواه نبودند. تا ساعت دوو نیم اما بیست و چهار ساعت نه.
ناشناس
|
Poland
|
۰۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
0
3
اوج تظاهر، ذلت و پاچه خواری.....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
0
4
شماخوبی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
0
6
ببین اونا چند تا کشتن شما چند تا کشتید!
مشخص میشه
Kaveh .zamaneh
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
0
4
شرف خبرنگاری ندارید که خزعبلات این مردک کذاب را انتشار می دهید ولی پاسخ های دندان شکن مردم را انتشار نمی دهید در حالی که خودتان خوب می دانید که اظهارات ایشان تماما کذب است ولی می ترسید ننگ بر شما که امانت‌دار خوبی نیستید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
0
4
امام جنگه..معلوم نیست خوشگل و دافه که شده این وسط!
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان