تاریخ انتشار: ۱۰:۴۵ - ۲۷ آذر ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱۰ نظر

صادق بوقی کیست؟

صادق بوقی، چهره مطرح این روز‌ها در فضای مجازی است که واقعه‌ی بغرنج و غم انگیزی را با سلاح شادی رقم زد.

صادق بوقی کیست؟

رویداد۲۴  صادق باقری، معروف به صادق بوقی بوقچی، لیدر فوتبال معروفی است. او در سال ۱۳۳۲ در رشت به دنیا آمد و در حال حاضر ۷۰ سال دارد. صادق بوقی بوقچی سال‌هاست در استادیوم به عنوان بوقچی فعالیت می‌کند و ادعا می‌کند لیدر تیم‌های سپیدرود، پگاه و داماش بوده است.

بعد از انتشار فیلمی با نام "رقص صادق بوقی" که به عنوان فیلم صادق باقری منتشر شده بود، بیش از ۱۲ نفر از گردانندگان پیج‌های اینستاگرامی در بازار ماهی‌فروشان دستگیر شدند. حتی پیج اینستاگرام صادق بوقی نیز بسته شده است. پیج اینستاگرام او در زمان بسته شدن، ۱۲۸ هزار دنبال‌کننده داشت.

در آذر ماه ۱۴۰۲، ویدیویی از رقص صادق بوقچی در بازار رشت در فضای مجازی وایرال شد و باعث بروز حواشی شد. به همراه این ویدیو، موضوعاتی نیز همراه بودند که توسط مراجع قضایی رسیدگی شد و پیج اینستاگرام صادق بوقچی توسط مراجع قضایی مسدود شد.

بیوگرافی صادق بوقی

صادق باقری، متولد رشت، در حال حاضر ۷۰ سال سن دارد و بیش از ۵ دهه در استادیوم رشت به عنوان هوادار تیم‌های رشتی حضور داشته است. چهره او به خوبی در بین علاقمندان به فوتبال در رشت شناخته شده است و او به طور مکرر با خبرنگاران برنامه "نود" مصاحبه داشته است.

حواشی فیلم رقص در بازار ماهی فروشان رشت

در آذر ماه ۱۴۰۲، فیلم‌هایی از خواننده و رقص صادق بوقی در بازار رشت، بازار ماهی‌فروشان و شهرداری رشت در فضای مجازی وایرال شدند. این موضوع منجر به مسدود شدن پیج اینستاگرام صادق بوقی توسط مراجع قضایی شد. گزارش‌های خبرگزاری‌های معتبر نیز اعلام کرده‌اند که صفحه اینستاگرام صادق بوقی به دلیل تولید محتوای غیرقانونی مسدود شده است و احتمالاً فعالیتی مشابه قبلی از آن به طور عمومی قابل مشاهده نخواهد بود.

چند روز پس از انتشار عمومی رقص و شادی صادق بوقی در رشت، گزارش‌های مختلفی درباره برخورد با این پیرمرد شاد، مسدود شدن صفحه اینستاگرامش و بسته شدن شبکه‌های اجتماعی فعال در رشت که ویدیوها را پخش می‌کردند، منتشر شد.

در یک مصاحبه، صادق بوقی نسبت به پیام‌ها، تشویق‌ها و گاها نظرات منفی که منتشر شده بود، اظهار داشت: « هدف من فقط شادی مردم است و سعی می‌کنم روحیه آنها را تغییر دهم».

همچنین او افزود: « من ۵۰ سال برای فوتبال بوق زدم و اگر عمری باقی مانده باشد، ۱۰ سال دیگر هم برای ایران بوق خواهم زد، زیرا من یک ایرانی واقعی هستم.

صادق بنا متجدد، بوقچی معروف باشگاه سپیدرود، پگاه و داماش بود که آهنگ معروف استادیوم رشت را در بازار خواند و مورد استقبال قرار گرفت. آهنگ طنزآمیزی که در دهه شصت توسط جوانان رشتی ساخته شده بود».

واکنش‌ها به مساله بازداشت صادق بوقی

پس از انتشار و وایرال شدن ویدئوی رقص صادق بوقی، برخی منابع از بازداشت وی و پلمپ برخی مغازه‌ها خبر دادند اما چندی بعد پلیس گیلان طی اطلاعیه‌ای که در خبرگزاری فارس منتشر کرد این امر را تکذیب کرد. حتی برخی از چهره‌های سیاسی نیز نسبت به برخورد با صادق بوقی واکنش نشان دادند و آن را سوزاندن سرمایه اجتماعی قلمداد کردند. چنانکه آذری جهرمی وزیر سابق ارتباطات نوشت: آقای روحانی از آقای نوبخت -که اهل گیلان هستند- پرسید: این «آوووو» در گویش گیلانی چه معنایی میدهد؟ یکباره همه جمع خندیدند و من با خودم فکر می‌کردم ممکن است این سوال حتی در خانواده آنکه دستور برخورد با صادق بوقی هم داد، پرسیده شده باشد…خدا قوت!

روزنامه همشهری نیز از دیگر روزنامه هایی بود که به این موضوع واکنش نشان داد و  روز سه شنبه درباره صادق بوقی نوشت: رقص پیرمرد رشتی را دوست دارم ولو یک عده مدیر نادان، ارزش و معنای رفتار او را نفهمند. او خودآگاه یا ناخودآگاه جریان وارداتی ساسی را کنار زد. قدرت این مردم اینجا‌ست؛ در قلوبشان، در ایمانشان.

از دیگر واکنش های عجیب را وزیر ارشاد نشان داد که گفت این ترانه را حتی در تانزانیا می‌خوانند.

نسخه آفریقایی ترانه صادق بوقی

صادق بوقی کیست؟

روزنامه اصولگرای فرهیختگان نیز از اقدامات صورت گرفته درباره صادق بوقی به شدت انتقاد کرد و نوشت: « کاری کرده‌ایم که رقص و آواز خواندن ماهی‌فروشان هم یک کنش مقاومتی به حساب بیایید؛ انصافا هنر این است که ما داریم. افرادی که پیج صادق بوقی را بسته‌اند مکانیسم را نمی‌شناسند، آن‌ها احتمالا خوشحالند که به تکلیف خود عمل کرده‌اند.»

میکس آل پاچینو و صادق بوقی

یکی از ویدئوهای جالبی که بعد از انتشار فیلم رقص صادق بوقی وایرال شد، میکس آل‌پاچینو و صادق بوقی بود که در ادامه می بینید.

انیمیشن صادق بوقی

تداوم انشار ویدئوهایی از صادق بوقی وی را هر چه بیشتر مشهور کرد به طوریکه یک انیمیشن هم از او ساخته شده است و در فضای مجازی دست به دست می شود که در ادامه می بینید. 

نسخه راک صادق بوقی

مصاحبه فارس با صادق بوقی

پس از اینکه خبر بازداشت صادق بوقی و برخی حواشی درباره وی به وجود آمد، خبرگزاری فارس مصاحبه‌ای با وی انجام داد که در ادامه می‌بینید:

نسخه یگان ویژه رقص صادق بوقی

در سال گذشته همزمان با پیروزی تیم ملی در مقابل تیم فوتبال ولز بود که نیروهای یگان ویژه برای ناآرامی‌ها در خیابان حضور داشتند، در خیابان رقصیدند و فیلمی از آن در شبکه‌های مجازی دست به دست شد. روزنامه اصولگرای فرهیختگان همزمان با برخورد با رقص صادق بوقی آن را با رقص نیروهای یگان ویژه مقایسه کرد و یادآوری کرد که آن زمان چرا رقصیدن جرم نبود. 

متن شعر صادق بوقی چیست؟

آهنگی که صادق بوقی اجرا می‌کند و در این روزها در فضای مجازی بسیار مورد توجه قرار گرفته است، بیشتر جنبه طنز دارد و اتفاقاً هدف اصلی این آهنگ‌ها هم همین است که به جمعیتی احساس شادی و نشاط را در کنار هم القا کنند.

« به هوای روخانه آبه میان (به هوای آب رودخانه)

آبه سر غوطه بزه باکه میان (کنار آب، غوطه زد در یک باک حلبی)

ائو، ائو، ائو ائو

یه روزی تنگه غروبه آسمان (روزی نزدیک غروب آسمان)

بزه‌مه تی خالا گوشا با تیرکمان (با تیرکمان به لاله گوشت زدم)

ائو, ائو، ائو ائو

ای روزم کی او یزیده کافر (روزی هم که آن یزید کافر)

بوشویا انزلی میان با خاور (رفت به انزلی با ماشین خاور)

ائو, ائو، ائو ائو

اگه گیدی رشتی‌یم (اگر میگن رشتی‌یم)

خیلی هم مشتی‌یم

تاکسی برگشتی‌یم

ائو, ائو، ائو ائو

هلهله کُن (هلهله و شادی کن)

هوی هوی

ولوله کن

هوی هوی

زلزله کن

هوی هوی

مرا ولاکُن (منو ول کن)

هوی هوی»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۰
محمدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
5
24
بنده خدا نمیدونه اینجا ایرانه...شادی و نشاط حرام ولی لواط و دزدی و اختلاس و فساد حلال حلال حلال
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
1
5
حرفی می زنی؟ از حاج رضا ثقتی اعتراف تلویزیونی پخش کنند ... بچه پای تلویزیون نشسته
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
19
3
مردم با شادی مخالف نیستن. اما هر کاری حایی داره. پیرمرد باید به فکر قبر و قیامتش باشه نه فکر جلف بازی اونم تو ایام فاطمیه. برو تو خونه خودت یا یه جای بسته اینقدر برقص تا بمیری. خیابون و محل کسب دیسکو و کاباره نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
اگر روزی دزدان بیتالمال ولواطکاران هرزه مسلط بر مردم وریاکاران دغل وو....به فکر اخرتشان افتادند این پیرمرد هم باید به فکر اخرتش بیفته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
1
14
بابا الان سالهای ازگاره تو تمام بازار روزهای شمال فروشنده ها میخونن. قبل انقلاب و بعد انقاابم نداره. خیلیا حتی فقیرن ولی با هم شادی می کنن که خالی بشن. لعنت به مغز کوچیکتون که اصلا فرهنگ منطقه رو درنظر نگرفتین
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
نباید رسانه ای کنن
ناشناس
| France |
۱۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
بخاطر همون مغزهای کوچک زنگ زده نباید رسانه ای بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
0
5
رفتارهای سلیقه ای مدیران بی کفایت که صرفا با رابطه به قدرت رسیده اند بهتر از این نمیشود، ماجرای ثقتی و امثالهم بدون هیچ مشکلی بسته میشود و خنده دار تر از آن این است که در وزراتخانه به ایشان پست میدهند گویی قرار است پاداش به دلیل انجام کار درخشانش بدهند. اما در برخورد با یک پیرمرد ساده قدرت نمایی میکنند. جای تاسف دارد برای چنین قوه قضاییه ای.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
1
5
آخه این شعر عامیانه چه ارزشی داشت که بخواهد برخورد شود؟!
در همه چیز از آخر اول هستیم
انزلی چی
|
Canada
|
۰۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
0
0
صادق بوقی متولد انزلی است !
چنانکه خود گوید !
گیلان فقط رشت نیست !
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان