تاریخ انتشار: ۰۹:۴۹ - ۱۹ آذر ۱۴۰۲

گل امیدوارکننده فوتبال؛ نساجی غول پیروزی را شکست داد!

تیم فوتبال نساجی مازندران توانست پس از ۱۰۲ روز طعم پیروزی را بچشد و هوادارانش را امیدوار کند و این در حالی است که پنج مسابقه دشوار تا پایان نیم فصل پیش رو دارد و فقط در یکی از این مسابقات میزبان است.

نساجی مازندران

رویداد۲۴ ایرنا نوشت: دومین برد تیم فوتبال نساجی در فصل بیست‌وسوم لیگ برتر فوتبال کشور عصر دیروز -شنبه- مقابل استقلال خوزستان با تک‌گل امیرمحمد هوشمند به ثبت رسید تا بالاخره شادی برد به سکوی ورزشگاه شهید وطنی برگردد.

نساجی که در ۹ مسابقه برگزار شده‌اش تا پیش از دیدار با استقلال خوزستان فقط یک برد به دست آورده بود و در سه مسابقه هم به تساوی رضایت داده بود، برای پایان دادن به این روند ناکامی‌ها فرصتی بهتر از دیدار با همسایه و حریف قعرنشین جدول نداشت و توانست از این فرصت به سود خود استفاده کند.

تیم فوتبال نساجی مازندران اکنون با وجود برد مقابل استقلال خوزستان همچنان در رتبه پانزدهم جدول رده‌بندی قرار دارد. تساوی فولاد خوزستان با استقلال تهران در اهواز، فولادی‌ها را ۱۰ امتیازی کرد و همچنان با یک بازی بیشتر از نساجی در رتبه چهاردهم نگه داشت.

بیم‌وامید هوادارانِ نساجی تا پایان نیم‌فصل

سید مهدی رحمتی روز جمعه در نشست خبری پیش از مسابقه اعلام کرده بود که بازی با استقلال خوزستان برای نساجی آغاز دیگری در رقابت‌های لیگ برتر محسوب می‌شود. این جمله بیانگر اهمیت زیاد برد برای نساجی در این مسابقه بود. اما نگاهی به بازی‌های باقیمانده نساجی در ادامه نیم‌فصل نشان می‌دهد که این تیم کار دشواری در پیش دارد و اگر قرار است از بحران کنونی خارج شود، باید عملکردی بهتر از آن‌چه که امروز در تقابل با استقلال خوزستان نشان داد را مقابل حریفان ارائه کند.

نساجی هرچند که در مسابقه امروز برنده از زمین خارج شد، اما بخت و اقبال هم در چند صحنه با این تیم یار بود که دروازه‌اش فرو نریخت و البته نمی‌توان از کم‌تجربگی بازیکنان جوان استقلال خوزستان در بهره‌گیری از موقعیت‌هایی که روی دروازه میزبان ایجاد کردند نیز در باز نشدن دروازه نساجی چشم پوشید. 


بیشتر بخوانید: کار دشوار آبی‌ها؛ لیست مازاد نکونام مشخص شد!


جدول لیگ برتر فوتبال

خوزستانی‌ها دست‌کم در دقایق ۲۲، ۲۷، ۴۰، ۴۴، ۴۷، ۶۳، ۸۱ و ۹۳ توانستند روی دروازه نساجی موقعیت گل خلق کنند که حساس‌ترین موقعیت ایجاد شده نیز در دقیقه ۲۲ با برخورد توپ به تیرک دروازه نساجی، از دست رفت. به عبارتی دیگر نساجی در این مسابقه بار‌ها تا مرز فرو ریختن دروازه و دریافت گل پیش رفت و در برخی صحنه‌ها نیز اشتباه خط دفاعی این تیم مشهود بود. با این حال نساجی در این مسابقه موفق شد هر سه امتیاز مسابقه را کسب کند و به روند ناکامی‌های بیش از ۱۰۰ روزه‌اش در لیگ برتر پایان دهد. اما تقویت نکردن عملکرد این تیم در هفته‌های باقیمانده تا پایان نیم‌فصل می‌تواند رحمتی و بازیکنانش را با چالش مواجه کند.

نگاهی به بازی‌های باقیمانده نساجی تا پایان نیم‌فصل نشان می‌دهد که این تیم کار چندان ساده‌ای در پیش ندارد. رحمتی و بازیکنانش در نخستین مسابقه پیش رو باید پنجشنبه ۲۳ آذر در قزوین برای انجام بازی معوقه هفته پنجم به مصاف شمس‌آذر قزوین بروند و سپس ۲۸ آذر در تهران مقابل استقلال مدعی و صدرنشین قرار می‌گیرند. سوم دی در ورزشگاه شهید وطنی میزبان هوادار می‌شوند، ۷ دی دیدار معوقه‌شان با پرسپولیس را در تهران برگزار می‌کنند و ۱۳ دی مسابقه هفته پایانی نیم‌فصل را در اهواز مقابل فولاد خوزستان برگزار خواهند کرد.

نزدیک‌ترین تیم به نساجی از بین تیم‌هایی که باید تا پایان نیم‌فصل مقابل آن‌ها قرار بگیرد فولاد خوزستان است که یک پله بالاتر از نساجی قرار دارد و همیشه تیم خطرناکی برای حریفان بود. تیمی که امروز در اهواز استقلال صدرنشین را با تساوی بدون گل متوقف کرد می‌تواند در این ورزشگاه برای نساجی دردسرساز باشد.

به جز فولاد که در رتبه چهاردهم قرار دارد و مانند نساجی قعرنشین است، سایر تیم‌ها شرایط به مراتب بهتری نسبت به نساجی دارند. شمس‌آذر قزوین تیم دهم جدول است، استقلال صدر جدول را در اختیار دارد، هوادار در پله یازدهم ایستاده و پرسپولیس هم در حال حاضر رتبه چهارم را با یک بازی کمتر از استقلال و ۲ بازی کمتر از تراکتور در اختیار دارد.

با این حساب کار نساجی برای نتیجه گرفتن مقابل این حریفان دشوارتر از کاری است که امروز در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر مقابل استقلال خوزستان انجام داد. نکته مهم‌تر این‌که نساجی در چهار مسابقه از پنج مسابقه پیش رو مهمان حریفان است و فقط در یک مسابقه از رقیب میزبانی می‌کند که این وضعیت کار را برای نساجی دشوارتر خواهد کرد.

همه این آمار‌ها و برنامه‌ها نشان می‌دهند که نساجی برای برون‌رفت از بحران به عملکردی فراتر از آن‌چه که امروز از خود نشان دادند و حتی در برخی دقایق بازی صدای اعتراض هواداران را نیز بلند کرده بود نیاز دارند. عملکردی که در جریان بازی فرصت نزدیک شدن به دروازه‌شان را به حریفان ندهد و البته از موقعیت‌های به دست آمده نیز گل بسازد. در غیر این‌صورت ناکامی‌های نساجی به این زودی‌ها پایان یافتنی نیست.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: نساجی مازندران
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان