تاریخ انتشار: ۱۶:۵۵ - ۲۲ آذر ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۸ نظر

محسن رضایی: منش جمهوری اسلامی دستور دادن نیست؛ ما برای دوستان‌مان ماهی نمی‌گیریم به آنان ماهیگیری یاد می‌دهیم!

یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در حوادث اخیر صهیونیست‌ها تلاش کردند ایران را آمر حمله حماس جلوه بدهند در حالی که روش و منش جمهوری اسلامی دستور دادن نیست؛ ما برای دوستان‌مان ماهی نمی‌گیریم بلکه به آنان ماهیگیری یاد می‌دهیم.

محسن رضایی عضو تشخیص مصلحت نظام

رویداد۲۴ ایسنا نوشت: محسن رضایی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  گفت: پس از گذشت چند سال از پایان جنگ دغدغه ما در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سپاه آینده بود و اینکه چه کسانی باید بیایند که مسیر گذشته را ادامه دهند. در آن زمان دوقطبی کمونیسم - لیبرال دموکراسی بر جهان حاکم بود. در این شرایط فکری نوین به نام جمهوری اسلامی به وجود آمد و این دو قطب در مقابل این فکر نوین ایستادند که اوج آن در دوران جنگ بود. این یک رویداد بی‌همتا بود که هردو قطب متخاصم جهان در جنگی در یک سو قرار گرفتند و از هیچ کمکی به صدام دریغ نکردند و از هیچ آسیبی نسبت به ایران کم نگذاشتند.

در ادامه بخش‌هایی ازاظهارات رضایی را می‌خوانید:

*برای ترسیم آینده نیاز به یک مبنای مشترک داریم که نظریه رهبری انقلاب در بیانیه گام دوم است و در توضیح آن آمده، نظام انقلابی همواره آماده تصحیح خویش است، اما اهل انفعال نیست، به نقد‌ها واکنش مثبت نشان می‌دهد و آن را نعمت می‌داند، از ارزش‌های انقلاب فاصله نمی‌گیرد و پس از نظام‌سازی دچار رکود نمی‌شود و از نظریه نظام انقلابی تا ابد دفاع می‌کند.

*مسئله حکمرانی بسیار مهم است و عمل به اخلاق و ارزش‌ها و سنن انقلاب و بازخوانی ارزش‌های ابتدای انقلاب در نظام کنونی، ما را به نظام انقلابی می‌رساند، اما امروز از این ارزش‌ها و قواعد فاصله گرفته‌ایم. درست است که سلایق تغییر می‌کند و جامعه در حرکت است و باید با آن پیش رفت، اما این تغییرات نباید تهی از ارزش‌ها شود.

*بسیاری از بند‌های قانون اساسی هنوز اجرا نشده است. مثلا در فصل هفتم که مربوط به شورا‌ها و شهرداری‌هاست تمام امور غیرسیاسی به نهاد جدیدی در دل دولت سیاسی واگذار شده است، حال آنکه امروز ما این نهاد را تبدیل به سازمانی برای جدول‌کشی و ساختمان‌سازی کرده‌ایم که هر روز هم خبری از دستگیری‌ها در آن می‌شنویم. 


بیشتر بخوانید: بیانیه حماس: غزه را به گورستان متجاوزان اسرائیلی تبدیل کردیم


*موضوع مهم دیگر، مسئله نهاد دولت و نه دولتمردان است، به این ترتیب که افراد در ساختاری نادرست قرار می‌گیرند و حتی اگر افراد لایقی باشند به دلیل ساختار نادرست دچار ناکارآمدی می‌شوند. امروز موضوع وحدت در جبهه انقلاب از ضروریات پیشرفت کشور است و ما بیش از گذشته نیاز به وحدت و برادری داریم.

*یکی از دلایل حمایت ایران از مقاومت فلسطین و غزه انگیزه اسلامی و دیگری انگیزه انسانی است، اما انگیزه سومی هم هست که دشمنی رژیم صهیونیستی از ابتدای انقلاب است، اسرائیل از اول انقلاب مدام در حال آسیب زدن به کشورمان است. از جمله با ترور دانشمندان، تحریک عراق برای حمله به ایران، تحریک برای لغو برجام، تحریک جمهوری آذربایجان و بسیاری اقدامات دیگر.

*در حوادث اخیر صهیونیست‌ها تلاش کردند ایران را آمر حمله حماس جلوه بدهند در حالی که روش و منش جمهوری اسلامی دستور دادن نیست؛ ما برای دوستان‌مان ماهی نمی‌گیریم بلکه به آنان ماهیگیری یاد می‌دهیم.
امروز اسرائیل در دفاع، حمله و حتی آتش‌بس شکست خورده است، در دفاع طی چند ساعت با نفوذ رزمندگان صد‌ها کشته و ده‌ها اسیر روی دستشان ماند. در موضع حمله به جز ننگ کودک‌کشی دستاوردی نداشتند و در آتش‌بس هم پس از آزادسازی اسرای اسرائیلی آنان لب به تمجید از حماس گشودند و آبرویی برای صهیونیست‌ها نماند.

*در ادامه هم آمریکا قطعنامه شورای امنیت برای جلوگیری از کشتار بیشتر مردم غزه را وتو کرد، تا جایی که حتی نماینده فرانسه اعتراف کرد شورای امنیت شکست خورده است و این یعنی تفکر لیبرال دموکراسی مسلط بر جهان شکست خورده است.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: محسن رضایی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
0
14
شاهکار اقای سردار دکتر مهندس با معدل عالی و ۷۰ سال سن یادگرفتن یک ضرب الملل چینی است که از دیروز تو تمام سایت ها درج کرده. مخ ما را خوردند
محمد معصومی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
0
1
قوم منافق دو رو
قوم ریاکار دو رو
ریا يعني فریب
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
0
8
میشه یه روزی این قیافه های کریه رو نبینیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
0
6
یاد فیلم پنجه گربه هارولید افتادم.
یک جاشو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
0
8
عجب ماهیگیری یاد دادید.
غزه را ویرانه کردید . مردم را به کشتن دادید.
از آوارگی و بی غذایی مردم فلسطین پر حال مرگند . این چه ماهیگیری بود که یاد دادی.
بندر ماهیگیری شون را و قایق و زندگیشون نابود شد
جناب استاد سردار دکتر ماهیگیری
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
0
7
ولی ماهی هایی که تا حالا دادید کل زندگی مارو گرفته از سهام و ارث و مالیات و ... مردم همه رو ماهی کردید دادید رفت
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
0
8
بدبخت ها به نابودی کشاندید !
ایران نیز بنابودی کشاندید باید شما ها برگردید پادگان و متخصصان حاکم شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
0
1
بله منش شما دزدی و فساده
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان