تاریخ انتشار: ۱۳:۱۵ - ۰۳ دی ۱۴۰۲

مهر تایید مشاور وزیر بر جذب ۳ هزار طلبه در آموزش و پرورش: بعدا فهمیدیم طلبه‌اند!

نیکزاد، مشاور وزیر آموزش و پرورش بر جذب ۳ هزار طلبه در آموزش و پرورش گفت: وزیر در گزارش خود بیان کردند که در آزمون‌های استخدامی اخیر ۷۰ هزار نفر جذب شده‌اند که بعد از پذیرش متوجه شدیم ۳۰۰۰ نفر از این افراد، طلبه آشنا به تعلیم و تربیت بوده‌اند.

طلبه در آموزش و پرورش

رویداد۲۴ اعتماد آنلاین نوشت: مشاور وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: وزیر در گزارش خود بیان کردند که در آزمون‌های استخدامی اخیر ۷۰ هزار نفر جذب شده‌اند که بعد از پذیرش متوجه شدیم ۳۰۰۰ نفر از این افراد، طلبه آشنا به تعلیم و تربیت بوده‌اند.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش، تاکید کرد: لذا برای ما مایه مسرت است که طلاب جوان نیز دغدغه آموزش و پرورش دارند و در آزمون‌های رسمی در شرایط برابر و بدون هیچ گونه امتیاز خاصی شرکت می‌کنند و به کسوت معلمی نایل می‌شوند.

نیکزاد درباره فعالیت طلاب تحت عنوان طرح «امین» در مدارس نیز خاطر نشان کرد: از سوی دیگر طلاب جهادی در قالب طرح تربیتی «امین» کمک خوبی به آموزش و پرورش می‌کنند. طلبه‌های متخصص و متعهد با سازوکار‌های قانونی و پس از گذراندن دوره‌های آموزشی ضروری در زمینه تربیت، مواجهه با کودک و نوجوان و کسب موفقیت در مصاحبه‌های تخصصی و تربیتی در مدارس حضور دارند. همه هزینه‌های آن هم بر عهده حوزه علمیه است و آموزش و پرورش هیچ گونه کمک مالی به این طلاب ندارد و صرفا جهت تحقق تربیت تمام ساحتی، زمینه حضور آنان در مدارس فراهم می‌شود آن هم نه در زمان کلاس‌های رسمی بلکه با حضور در دفتر مدرسه، زنگ‌های تفریح و یا کلاس‌های فوق برنامه این امر انجام می‌شود.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش همچنین با استناد به تحقیقات میدانی که به گفته وی اخیرا در نیمی از استان‌های کشور انجام شده است، اظهار کرد که رضایت کادر تربیتی و مدیریتی مدارس و همچنین خانواده‌ها از طرح «امین» چشمگیر و نزدیک به ۹۰ درصد است.


بیشتر بخوانید: صحرایی: جذب طلبه در آموزش و پرورش باعث تقویت بنیه اعتقادی دانش‌آموزان می‌شود!


نیکزاد همچنین در پاسخ به اینکه آیا طلبه‌های خانم نیز در مدارس دخترانه با آموزش و پرورش همکاری دارند؟، گفت: طلاب خواهر نیز همچون برادران یا از طریق آزمون جذب شده‌اند و مثل سایر معلمان استخدامی وظایف خود را دنبال می‌کنند و یا از طریق طرح تربیتی «امین» با مدارس همکاری دارند، که در این صورت رابطه استخدامی و دریافت وجهی از آموزش و پرورش ندارند.

وی با بیان اینکه امسال یا سال‌های قبل هیچ گونه جذب جداگانه و اختصاصی برای طلاب خواهر و برادر در آموزش و پرورش نداشته‌ایم، افزود: مسیر استخدام طلاب خواهر و برادر نیز همانند سایرین تنها از طریق آزمون‌های سراسری، ماده ۲۸ دانشگاه فرهنگیان و قوانین و مقررات دیگر بوده است. ناگفته نماند که به کارگیری مبلغان در طرح تربیتی امین با لحاظ شرایط تحصیلی، احراز شایستگی و کسب امتیاز لازم در ارزشیابی‌ها و گذراندن دوره‌های آموزشی میسر می‌شود. تکرار می‌کنم همکاری با جذب و استخدام متفاوت است و مبلغان طبق دستورالعمل ابلاغی طرح امین که از سوی وزیر و همچنین مدیر حوزه‌های علمیه ابلاغ شده است، به صورت خود جوش، دغدغه‌مند و جهادی با روحیه انقلابی در مدارس فعالیت می‌کنند.

نیکزاد همچنین در پاسخ به اینکه اخیرا خبری مبنی بر راه اندازی مدارس وابسته به حوزه علمیه منتشر شد که واکنش‌های زیادی را در بر داشت، آیا این خبر را تایید می‌کنید؟، اظهار کرد: مطابق با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و در راستای تدابیر دولت سیزدهم، تحقق تربیت تمام ساحتی و گسترش عدالت آموزشی تنها با مشارکت سایر دستگاه‌ها و نهاد‌ها و افزایش نقش مردم متصور است.

وی تاکید کرد: متون آموزشی و برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه علمیه با آنچه در سایر مدارس برای مقاطع مختلف تحصیلی در نظر گرفته شده است هیچ گونه تفاوتی ندارد. از سوی دیگر در این مدارس هزینه‌ای دریافت نمی‌شود و صرفا حمایت‌های معنوی و فوق برنامه‌هایی با رویکرد تربیت در این مدارس جریان دارد که با استقبال والدین دانش آموزان نیز مواجه شده است؛ برای مثال مدرسه‌ای در مشهد که وابسته به حوزه علمیه است با ظرفیت ۲۵۰ نفر بیش از ۲۰۰۰ متقاضی دارد.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: آموزش و پرورش
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان