تاریخ انتشار: ۱۰:۳۷ - ۱۱ دی ۱۴۰۲

حقیقت پور: لاریجانی هر دو هفته یکبار، خدمت رهبری می‌رسد/ اگر در همین مجلس بین لاریجانی و قالیباف رأی گیری کنند، لاریجانی رأی می‌آورد

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: بالاخره وقتی در این مملکت آقای لاریجانی رد می‌شود؛ من چه کاره‌ام و من هم احتمال دارد رد شوم. آقای لاریجانی فعالیت سیاسی نمی‌کند؛ تمرکزش در تدریس است

منصور حقیقت پور
رویداد۲۴ منصور حقیقت‌پور فعال سیاسی اصولگرا در گفتگویی گفت: در همین مجلس اگر بین آقای لاریجانی و آقای قالیباف رأی گیری کنند، لاریجانی رأی می‌آورد. شواهد و قرائن هم زیاد است.

به گزارش تسنیم، بخش‌هایی از گفت و گوی حقیقت پور را در ادامه می‌خوانید:

بالاخره وقتی در این مملکت آقای لاریجانی رد می‌شود؛ من چه کاره‌ام و من هم احتمال دارد رد شوم. هنوز نظر نهایی را اعلام نکرده‌اند. چون رد صلاحیت‌ها کم نبوده است ۱۴۰ نماینده ادوار در این دوره رد صلاحیت شده‌اند.

کاندیداتوری، تصمیم خودم بود. البته آقای لاریجانی به تمام عزیزانمان توصیه کردند که تنور انتخابات را داغ کنید و بیایید و به مردم هم بگویید بیایند. آقای لاریجانی علاقه‌مند بود من از اردبیل بیایم، اما به توجه به مشکلاتی که در کاندیداتوری در اردبیل هست تصمیم گرفتم در پیش ثبت‌نام تهران را انتخاب کنم تا ببینیم چه می‌شود.

ثابت کنید که ایشان می‌خواهند لیست بدهد؛ بعد.

الآن بالقوه ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر از کاندیدای انتخابات مجلس در بین ثبت‌نامی‌ها که نماینده اداور که هستند که می‌توانند افراد مورد حمایت آقای لاریجانی باشند. یعنی آقای لاریجانی بخواهند، می‌توانند به اندازه ۲ مجلس لیست انتخاباتی بدهند. البته بستگی دارد باید ببینیم کدام‌یک از این عزیزان تائید می‌شوند. بعضی از این آدم‌ها اگر تأیید صلاحیت شوند، بیایند رأی شان بالای ۱۰۰ هزار است. یعنی اگر از این ۵۰۰ نفر تعداد قابل‌توجهی بیایند به رأی دهندگان اضافه خواهد شد.

تفکراتشان را قبول دارند. یا در گذشته رفیقشان بودند. برخی مثلاً آقایان پزشکیان، مطهری، جعفرزاده ایمن‌آبادی یا نادر قاضی‌پور. این‌ها هر کدام حداقل ۱۰۰ هزار رأی دارند و اگر تائید شوند حداقل ۵۰۰ هزار نفر به تعداد رأی دهندگان اضافه خواهد شد. شما اگر بخواهید مشارکت زیاد باشد این‌ها را تأیید کنید که ۵۰۰ هزار رأی به جمهوری اسلامی اضافه شود.

نمی‌دانم که آقای لاریجانی می‌خواهد لیست بدهد یا نه. اما فکر می‌کنم اگر شورای نگهبان کریمانه برخورد کند و بی‌دلیل یک سری از افراد و رفقای آقای لاریجانی را حذف نکند مشارکت بیشتر می‌شود و آقای لاریجانی هم فعال‌تر می‌شود. شورای نگهبان می‌تواند تولید رقابت کند و شور و اشتیاق انتخاباتی را بیشتر کند.

آقای لاریجانی فعالیت سیاسی نمی‌کند. تمرکزش در تدریس است. بعضاً از یافته‌های علمی خودش برای نظریه‌پردازی در حوزه حکمرانی مطالبی می‌نویسند و بعضاً بنا به مأموریتی که از سوی مقام معظم رهبری دارند، بنا به صلاح‌دید حضرت آقا، خدمت ایشان می‌رسند. تقریباً هر دو هفته یکبار، ساعتی خدمت ایشان هستند. بالاخره این به هنر نظام بستگی دارد که چگونه می‌خواهد از ظرفیت آقای لاریجانی استفاده کند.

ما برای انتخابات ۱۴۰۴، ۶۹ هفته دیگر وقت داریم. ۹ هفته تا انتخابات مجلس دارید و ۶۹ هفته تا انتخابات ریاست جمهوری.

کافی است تقویم را باز و جدول را نگاه کنید. جمع و ضرب کنید به این می‌رسد. این دلیل نمی‌شود ۶۹ جلسه داشته باشیم اولاً ثابت کنید که آقای لاریجانی قصدی برای پاستور دارد. به نظرم بخشی از نظام منزلت و جایگاه شخصیتی دکتر لاریجانی را درک نکرد و به آن لطمه بزرگی زد.

یک شخصیتی را با این ظرفیت علمی، مدیریتی، اجرایی، کاربلدی رد صلاحیت می‌کنند؛ آن شخصیت مجدد حاضر هست آبروی خودش را کف دستش بگذارد و برای نظام خدمت کند. این پاسخ را باید پیدا کنید آقای لاریجانی آبرویش را کف دستش بگیرد و دوباره به میدان بیایید؟ همین الآن هم به خاطر برجام وحمایت از نظام فحش می‌خورد؛ دوباره باید صحنه بیایید؟

الآن قابل پیش‌بینی نیست ما قدرت غیب‌گویی هم نداریم فقط می‌دانیم ۶۹ هفته تا انتخابات مانده است.

دو، سه هفته قبل با آقای لاریجانی دیدار کردم. من دانشگاه پروژه تحقیقاتی پیگیری می‌کردم آنجا با ایشان دیدار کردم.

درب دفتر ایشان در مجموعه بیت باز است. نمایندگان ادوار هم می‌آیند ایشان را می‌بینند. بعضی‌ها برای ملاقات ایشان به تهران می‌آیند. من در جزئیات نیستم. من هم کار داشته باشم زنگ می‌زنم وقت می‌دهند من هم پیششان می‌روم.

من کیسه‌ای برای مجلس ندوختم. فقط برایم سخت بود مجدد از اردبیل بیایم، چون هم هزینه بالا دارد و ۱۰ و ۱۵ میلیارد تومان خرج می‌خواهد ما نداریم بدهیم و دو بار هم از اردبیل آمده بودم و این بار تصمیم گرفتم از تهران بیاییم و شاید هم ادامه ندهم. حضور در لیست اصلاح‌طلبان حداقل برای من، ممکن نخواهد بود من مستقل هستم و در لیست اصلاح‌طلبان قرار نخواهم گرفت.

اگر بخواهند به یک جایی برسند ایشان که با پایداری و شریان و... ممکن نیست ائتلاف کند و خیلی بعید است. بعید هم می‌دانم بتواند با آقای حداد کاری کند.

چه کسی گفته قدرت در ائتلاف است. برای آینده که ۶۹ هفته مانده است شما صحبت ۹ هفته را بکنید. من قبول ندارم این را که هرکس مجلس را بگیرید در ۱۴۰۴ رأی میاورد. یعنی اگر آقای رئیسی بتواند مجلس را بگیرید قطعاً ۱۴۰۴ رأی می‌آرود؟ این‌طور نیست.

آقای لاریجانی همین الآن ۶۰ نفر دارد. در همین مجلس اگر بین او و آقای قالیباف رأی گیری کنند، ایشان رأی می‌آورد. شواهد و قرائن هم زیاد است. هم پایداری حد خود را می‌فهمد هم آقای حداد و قالیباف و هم آقای لاریجانی. بالاخره معلوم می‌شود پایگاه این‌ها در بین مردم چقدر است.

منبع: تسنیم
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان