تاریخ انتشار: ۱۲:۴۸ - ۱۶ دی ۱۴۰۲

بازماندن یاران لاریجانی در ماراتن مجلس دوازهم

طیف لاریجانی برخی از چهره‌هاش شاخص خود را از دست داده است؛ لذا بعد از این ریزش یاران، احتمالا ضرورت ائتلاف و همراهی با سایر گروه‌های سیاسی حاضر در انتخابات را بیشتر احساس خواهد کرد.

بازماندن یاران لاریجانی در ماراتن مجلس دوازهم
رویداد۲۴ با اعلام نتایج بررسی صلاحیت‌ها، رقابت‌های انتخاباتی وارد فاز دیگری شده و معادلات انتخاباتی در فضای روشن‌تر و واقع‌بینانه‌تری شکل خواهد گرفت. حالا دیگر هم تکلیف اصلاح‌طلبان که بیش از همه نگران تایید صلاحیت نامزد‌های خود بودند، مشخص شده و سایر طیف‌های سیاسی.

به گزارش نامه نیوز، علی لاریجانی و همفکرانش نیز از امر مستثنی نیستند. اتفاقا به نظر می‌رسد که روند تایید صلاحیت‌ها تاثیر قابل توجهی در عملکرد این گروه خواهد داشت. رد صلاحیت ۷ چهره مهم از نمایندگان ادوار یعنی جواد کولیوند، جعفرزاده ایمن آبادی، نادر قاضی پور، جواد جهانگیرزاده، فریدون همتی، عزت الله یوسفیان ملا و سید هادی حسینی برای انتخابات مجلس دوازدهم می‌تواند در رویکرد انتخاباتی لاریجانی تاثیر قابل توجهی داشته باشد.

اهمیت این تایید و رد صلاحیت‌ها به قدری است که منصور حقیقت پور، فعال سیاسی نزدیک به لاریجانی که خودش تایید صلاحیت شده است، با انتقاد از اینکه «اکثر نمایندگان ادوار ردصلاحیت شدند» گفته: «۴ نفر ردصلاحیت شدند که می‌توانستند نیم میلیون رای بیاورند».

عدم حضور نمایندگان مورد اشاره وی در کارزار انتخابات امکان صحت سنجی این ادعا را از ما می‌گیرد، اما آنچه که مشخص است، طیف لاریجانی برخی از چهره‌هاش شاخص خود را از دست داده است؛ لذا بعد از این ریزش یاران، احتمالا ضرورت ائتلاف و همراهی با سایر گروه‌های سیاسی حاضر در انتخابات را بیشتر احساس خواهد کرد. اصلاح طلبان البته پیشتر تکلیف خود را با آن‌ها روشن کرده‌اند و کارگزارانی‌ها مشخصا از عدم ائتلاف با لاریجانی گفته‌اند. حال باید دید که لاریجانی با اعتدال و توسعه که برخی از نیرو‌های آن از جمله سخنگوی این حزب رد صلاحیت شده‌اند؛ همراه و همصدا می‌شود یا اینکه به سوی اصولگرایان چرخیده و ائتلاف با آن‌ها را شرط کسب کرسی‌های بیشتر می‌بیند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان