تاریخ انتشار: ۱۴:۳۹ - ۱۹ دی ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

زنده یاد رضا بابایی: مگر زنان ما چه می‌کنند که صبح تا شب به عفاف دعوت می‌شوند؟

به نوشته رضا بابایی؛ اگر کسی از خارج به ایران بیاید و رسانه‌های ما را ببیند، نمی‌پرسد که مگر زنان ایرانی چه می‌کنند که رسانه‌های رسمی کشور، صبح‌تاشب آن‌ها را به عفت و عفاف دعوت می‌کنند؟

زنده یاد رضا بابایی

رویداد۲۴ عصر ایران نوشت: زنده یاد رضا بابایی در یادداشتی با عنوان از روز زن تا روز زن نوشته بود:

حدود ۱۱۰ سال است که روز زن در جهان، هشتم مارس است. در ایران، روز زن زادروز حضرت زهرا (س) است. تفاوت اصلی میان روز زن در جهان و ایران، مناسبت تاریخی آن نیست.

تفاوت اصلی در نوع برگزاری آن ور ایران و جهان است. روز زن در جهان، فرصتی است برای بازنگری وضعیت زنان در حوزه‌های حقوق و توسعه (بهداشت زنان، اشتغال زنان، قوانین مدنی مربوط به زنان و...) و آمار‌های جهانی دربارۀ زنان کارگر، بی‌سرپرست، خیابانی و خشونت‌دیده، و هر مسئله‌ای که به جنسیت ربط دارد.


بیشتر بخوانید: درخواست عباس عبدی از رهبر انقلاب برای حذف مجازات شلاق


در اکثر کشور‌های جهان، در روز هشتم مارس، کارشناسان می‌نشینند و دربارۀ این مسائل گفتگو می‌کنند و هشدار می‌دهند و از راه‌حل‌ها می‌گویند. دیشب و امروز که تلویزیون ایران را می‌دیدم، جز متن‌های ادبی و شعر دربارۀ زن و مادر نشنیدم؛ بگذریم که متن‌ها یا تکراری بودند یا سطحی و شعاری. موضوع متن‌ها هم یا عفاف بود یا فداکاری زنان.

اگر کسی از خارج به ایران بیاید و رسانه‌های ما را ببیند، نمی‌پرسد که مگر زنان ایرانی چه می‌کنند که رسانه‌های رسمی کشور، صبح‌تاشب آن‌ها را به عفت و عفاف دعوت می‌کنند؟ چه اتفاقی افتاده است که عفت و بی‌عفتی، مسئلۀ نخست زنان ایران در رسانه‌های رسمی شده است؟

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: حجاب اجباری
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
0
4
ما رو به چشم بی عفتان روی کره ی خاکی میبینن که با تار مویی مردان پاک و از بهشت آمده ی ایران رو به جهنم راهنمایی میکنیم و فکر میکنن که تو این زمین پهناور فقط ایران زن دارد و از بد حادثه تازه زنان مو هم دارن
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان