تاریخ انتشار: ۰۹:۲۳ - ۲۶ دی ۱۴۰۲

حمله سپاه به اربیل با موشک‌های بالستیک

پس از حادثه تروریستی کرمان، سپاه در عملیاتی موشکی، به مواضعی در اربیل عراق حمله کرد. آنگونه که سپاه خبر داده این حمله در دو موقعیت مختلف و دو جغرافیای متفاوت بوده است.

عملیات بامدادی سپاه پاسداران علیه مواضع موساد و داعش با موشک‌های بالستیک
رویداد۲۴ تسنیم خبر داده که سپاه برای اولین مرتبه به صورت همزمان دو عملیات موشکی را علیه مواضع داعش و صهیونیست‌ها در دو منطقه متفاوت اجرا کرد. در بیانیه‌های سه‌گانه آمده است که «به مقر جاسوسی موساد در اقلیم کردستان عراق (شهر اربیل) و همچنین مقر تروریست‌های داعش در سوریه با استفاده از موشک‌های بالستیک حمله شده است.»

بر اساس اطلاعیه‌های صادر شده توسط روابط عمومی کل سپاه، در این عملیات‌ها محل‌های تجمع فرماندهان و عناصر اصلی مرتبط با عملیات‌های تروریستی اخیر، به ویژه داعش، در سوریه شناسایی و با شلیک تعدادی موشک بالستیک منهدم شدند. علاوه بر این، در پاسخ به ترور برخی فرماندهان سپاه و جبهه مقاومت توسط رژیم صهیونیستی، یکی از مقر‌های اصلی جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در اقلیم کردستان عراق (اربیل) مورد هدف قرار گرفته و منهدم شد.

تسنیم همچنین گزارش کرده که چند موشک بالستیک به ساختمانی در منطقه ملاعمر در اربیل کردستان عراق اصابت کرده است که به گفته منابع محلی به مواضع حزب الترکستانی اصابت کرده است.

اولین عملیات موشکی سپاه پس از عملیاتی که در اواسط دهه هفتاد در خاک عراق انجام داد، در سال ۱۳۹۶ و در پاسخ به اقدام تروریستی داعش در حمله به مجلس شورای اسلامی صورت گرفت. عملیات بعدی سپاه در شهریورماه سال ۹۷ اجرا شد و طی آن حزب دموکرات کردستان در کوی سنج اقیلم کردستان عراق با ۷ موشک بالستیک فتاح ۱۱۰ مورد اصابت قرار گرفت.

پس از آن در مهرماه سال ۹۷ و در پاسخ به عملیات تروریستی حمله به مراسم رژه در اهواز سپاه در عملیات ضربت محرم برای نخستین مرتبه یک عملیات ترکیبی موشکی و پهپادی با موشک‌های ذوالفقار و قیام و پهپاد‌های بمب افکن، به مواضع داعش در شرق فرات حمله کرد.

چهارمین عملیات موشکی سپاه در ۱۸ دیماه ۱۳۹۸ به پایگاه عین‌الاسد در عراق در پاسخ به ترور سردار سلیمانی صورت گرفت که هیچ کشته‌ای نداشت. پنجمین عملیات موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ به اربیل عراق حمله شد.

سال گذشته نیز نیروی زمینی سپاه در جریان عملیات‌های ربیع ۱ و ۲ بار دیگر به اقلیم کردستان عراق حمله شد و در نهایت عملیات سه‌شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲ هفتمین عملیات موشکی سپاه در سال‌های اخیر است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سپاه پاسداران
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان