تاریخ انتشار: ۱۴:۴۳ - ۲۶ دی ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۲ نظر

نخست‌وزیر عراق: کمیته تحقیقات درباره حمله موشکی ایران تشکیل می‌شود

نخست‌وزیر عراق از تشکیل کمیته تحقیقات در مورد حملات موشکی ایران خبر داد تا اطلاعاتی در این خصوص جمع‌آوری کند.

نخست‌وزیر عراق: کمیته تحقیقات درباره حمله موشکی ایران تشکیل می‌شود

رویداد۲۴ وزارت خارجه عراق اعلام کرد که محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر این کشور تصمیم گرفته است که کمیته تحقیقات در مورد حمله ایران تشکیل دهد تا اطلاعاتی در این خصوص جمع‌آوری کند.

وزارت خارجه عراق ضمن محکوم کردن حمله موشکی ایران به اربیل اعلام کرد که بغداد، کمیته تحقیقات در مورد این حمله تشکیل می‌دهد.

وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای، حملات موشکی ایران به اربیل را محکوم و اعلام کرد که این اقدام، تجاوز به حاکمیت عراق و امنیت ملت آن، اهانت به حسن همجواری و آسیب به امنیت منطقه است.

به نقل از الجزیره، در این بیانیه آمده است که تمام اقدامات لازم در مورد حمله موشکی ایران به اربیل از جمله شکایت علیه آن در شورای امنیت را اتخاذ خواهیم کرد.

در این بیانیه همچنین خبر کشته شدن پیشرو دزایی، تاجر کرد و زخمی و کشته شدن اعضای خانواده‌اش نیز تایید شده است.

وزارت خارجه عراق همچنین اعلام کرد که محمد شیاع‌السودانی، نخست‌وزیر این کشور تصمیم گرفته است که کمیته تحقیقات در مورد حمله ایران تشکیل دهد تا اطلاعاتی در این خصوص جمع‌آوری کند.

«قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق امروز (سه‌شنبه) برای بررسی و تحقیق در مورد حمله موشکی ایران در راس هیاتی امنیتی به اربیل رفت.

«عبداللطیف رشید» رئیس‌جمهور عراق نیز در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که «حمله به اربیل را محکوم می‌کنیم و این اقدام نقض حاکمیت عراق است و در کشور بی‌ثباتی و ناامنی ایجاد می‌کند».

او گفت که مسائل باید از طریق گفتگو‌های سازنده حل شود نه از طریق حملات نظامی که امنیت عراق را تهدید می‌کند.

پیش از این «مسرور بارزانی»، نخست‌وزیر اقلیم کردستان به حملات موشکی سپاه پاسداران ایران در اربیل واکنش نشان داد و از دولت عراق خواست که قاطعانه علیه آنچه «حملات بزدلانه» سپاه پاسداران ایران خواند، اقدام کند.

شبکه روداو با بیان این مطلب گزارش کرد که بارزانی اعلام کرده که این حمله «نقض آشکار استقلال عراق و اقلیم کردستان» بوده است.

او در بیانیه‌ای گفت: از دولت فدرال در بغداد می‌خواهم موضعی اصولی در قبال نقض آشکار استقلال عراق و اقلیم کردستان اتخاد کند.

بارزانی همچنین گفت: از جامعه جهانی هم می‌خواهم در مواجهه با این حملات مکرر علیه مردم اقلیم کردستان سکوت نکنند.

نخست‌وزیر اقلیم کردستان تاکید کرد در چند روز آتی، با شرکای‌شان در جامعه بین‌المللی برای متوقف کردن این حملات همکاری خواهند کرد.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
0
0
عراق مال ماست چطور جرات میکنن حرف مفت بزنن اگه ایران نبود عراقی نبود سوریه و لبنانی نبود یمنی نبود ، انقدر نمک نشناس شدن جای دست بوسی دارن مثل گربه چنگ میزنن
راِیش سوم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
0
0
دیگه عراقی نماند
هر که هر کی شده
ترکیه یه طرف
داعش ی طرف
اسرائیل ی طرف
حالا ایران
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان