تاریخ انتشار: ۱۶:۱۷ - ۲۸ دی ۱۴۰۲

اسرائیل: آنچه در حال حاضر رخ داده، جنگ میان اسرائیل و امپراتوری شرارت ایران است

اسرائیل در نشست داووس به سیم آخر زد و گفت: آنچه درحال حاضر رخ داده، جنگ میان ما و ایران است.

روایط ایران و پاکستان

رویداد۲۴ شبکه شرق نوشت: به گزارش شبکه شرق، اسرائیل ادعا‌هایی علیه جمهوری اسلامی ایران کرد.

به نقل از شبکه الجزیره، «اسحاق هرتزوگ» در سخنان خود در نشست داووس گفت: آنچه درحال حاضر رخ داده است، جنگ میان اسرائیل و حماس نیست بلکه جنگی میان ما و امپراتوری شرارت، ایران است.

او همچنین مقاومت فلسطین و منطقه را خود «تروریستی» خواند و اسرائیل را داعیه‌دار «صلح» خواند و ادعا کرد: اسرائیل همواره از صلح با همسایگانان حمایت کرده است، اما جوامعی هستند که از «تروریسم» حمایت می‌کنند و حماس نماینده آن‌ها است.


بیشتر بخوانید: بیانیه جبهه آزادی‌بخش بلوچ؛ کشته شدن اعضای BLF در خاک ایران تکذیب شد


هرتزوگ با تروریستی خواندن مقاومت را تکرار کرد و گفت: نبرد بسیار پیچیده است و اگر بخواهیم کار را درست انجام دهیم، باید با گروه‌های تروریستی مقابله کرد. ما به نیرو‌های قوی منطقه‌ای و بین‌المللی نیاز داریم که برای بازسازی نوار غزه به گونه‌ای سازگار با امنیت اسرائیل تلاش کنند.

او همچنین در تلاش برای توجیه ممانعت تل‌آویو از ورود کمک‌ها به نوار غزه نیز ادعا کرد: ما متعهد هستیم که کمک‌های بشردوستانه را به نوار غزه بیاوریم، اما گروگان‌های اسرائیلی هیچ کمکی دریافت نمی‌کنند.

اسرائیل افزود: آزادی گروگان‌ها، برای ما اولویت و پایه واساس پایان جنگ غزه است.

اسرائیل در بخش دیگری از اظهاراتش، به پرونده عادی‌سازی روابط با عربستان پرداخت و گفت: عادی‌سازی روابط با عربستان، کلید خروج منطقه از جنگ به سوی افق و چشم‌اندازی جدید است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان