تاریخ انتشار: ۱۱:۵۵ - ۰۱ بهمن ۱۴۰۲

عربستان: اوضاع در خاورمیانه از کنترل خارج شده است/ دوران سخت و خطرناکی را سپری می‌کنیم

وزیر امور خارجه عربستان گفت: دوران بسیار سخت و خطرناکی را در منطقه سپری می‌کنیم؛ به همین دلیل است که خواستار توقف تشدید تنش‌ها هستیم.

عربستان: اوضاع در خاورمیانه از کنترل خارج شده است/ دوران سخت و خطرناکی را سپری می‌کنیم

رویداد۲۴ وزیر امور خارجه عربستان نگرانی کشورش را از اینکه تنش‌ها در دریای سرخ در پی حملات متقابل نیرو‌های یمنی و آمریکا از کنترل خارج شده و به تشدید و گسترش درگیری‌ها منجر شود، ابراز کرد.

به گزارش روسیا الیوم، «فیصل بن فرحان» در مصاحبه با شبکه «سی‌ان‌ان» گفت: ما بسیار نگران هستیم. همانطور که می‌دانید، ما دوران بسیار سخت و خطرناکی را در منطقه سپری می‌کنیم و به همین دلیل است که خواستار توقف تشدید تنش‌ها هستیم.

وزیر امور خارجه عربستان همچنین تأکید کرد که کشورش به آزادی کشتیرانی بین المللی اعتقاد دارد و می‌خواهد تنش‌ها را در منطقه آرام کند.

بن فرحان تصریح کرد: ما البته به شدت به آزادی ناوبری دریایی اعتقاد داریم. این چیزی است که باید از آن محافظت شود. ما همچنین باید از امنیت و ثبات منطقه محافظت کنیم؛ بنابراین ما روی آرام کردن اوضاع تا حد امکان متمرکز هستیم.


بیشتر بخوانید: وزیر خارجه عربستان: پیام ما به ایران این است که نیاز داریم کنار هم برای توقف درگیری تلاش کنیم


تنش‌ها در دریای سرخ از زمانی که نیرو‌های یمنی برای اعلام حمایت از مردم غزه مستقیماً یک کشتی آمریکایی را در ۹ ژانویه هدف قرار دادند، وارد مرحله تشدید قابل توجهی شده است.

ارتش یمن اعلام کرده است که عملیات علیه کشتی‌های اسرائیلی و کشتی‌های عازم بنادر اسرائیل، تا زمان توقف جنگ در غزه ادامه خواهد یافت.

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: عربستان سعودی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان