تاریخ انتشار: ۲۲:۱۷ - ۰۶ بهمن ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۳ نظر

امام جمعه اصفهان: اگر کسی در انتخابات شرکت نکند، التزام عملی به اسلام ندارد

امام‌جمعه اصفهان بر انتخاب نماینده اصلح تاکید و تصریح کرد: باید نسبت به انتخاب یک نماینده اصلح، انقلابی و متدین تحقیق لازم را داشته باشیم و امیدواریم شاهد یک انتخابات با شکوه باشیم.

امام جمعه اصفهان: اگر کسی در انتخابات شرکت نکند، التزام عملی به اسلام ندارد

رویداد۲۴ آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد، امام جمعه اصفهان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در اصفهان با بیان اینکه امام علی (ع) را علامت‌های نسان با تقوا عنوان کرده اند گفت: امام صادق (ع) فرمودند که مؤمن باید از راه حلال کسب روزی کند و اخلاق انسانی را رعایت کند و رنگ خدایی به خود بگیرد؛ همچنین تاکید شده است که مؤمن باید سیره نیکو داشته باشد، به منظور اینکه مؤمن نباید کینه‌ورزی کند و از مال خود به نیازمندان ببخشد، زیرا انفاق یکی از آموزه‌های اسلام است و نسبت به تمام حسنات ثواب بیشتری نزد خداوند دارد.

امام جمعه اصفهان با اشاره به فرموده امام علی (ع) که می‌فرمایند کمترین وظیفه مؤمن نسبت به خداوند متعال این است که برای معصیت از نعمت خداوند کمک نگیرید تصریح کرد: صفت دیگر مؤمن ضرر نزدن به مردم است و همواره باید با در نظر گرفتن خدا از انجام عمل گناه دوری کند و سعی بر سود رساندن به مؤمنان داشته باشد.

طباطبایی‌نژاد افزود: افتخار ما این است که شیعه حضرت علی (ع) هستیم و لازم است وظیفه خود را انجام دهیم، شیعه کسی است که همراه حضرت علی (ع) باشد و مسیر ایشان را طی کند، امیرالمؤمنین (ع) شخصیتی است که حتی دشمنان نیز از فضائل ایشان تعریف می‌کردند، امیدواریم خداوند ما را از شیعیان خالص حضرت علی قرار دهد.

امام‌جمعه اصفهان ادامه داد: دشمنان تمام سعی خود را برای کاهش مشارکت در انتخابات به‌کار گرفته‌اند و به دنبال یاس و ناامیدی هستند، حرف‌های نا مربوط نباید موجب کاهش مشارکت شود، امروز دشمنان ایران به دنبال این هستند که کاهش مشارکت در انتخابات رقم بخورد.

وی با اشاره به اینکه قدرت یک حکومت به مردم حامی و پشتیبان آن است خاطر نشان کرد: مشارکت نکردن حتی از روی تنبلی اشتباهی بزرگ است، اگر کسی در انتخابات شرکت نکند التزام عملی به اسلام ندارد، بنابراین زمانی که تمامی بزرگان دعوت به مشارکت در انتخابات می‌کنند نباید به چنین افرادی توجه کرد.

امام جمعه اصفهان برانتخاب نماینده اصلح تاکید و تصریح کرد: باید نسبت به انتخاب نماینده اصلح، انقلابی و متدین تحقیق لازم را داشته باشیم و امیدواریم شاهد یک انتخابات با شکوه باشیم.

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: امام جمعه
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
0
16
هر کی ماهی ۵۰۰ میلیون به حسابم نریزه مسلمان نیست !!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
0
4
آیا تو خود وظایف مسلمانی ات را انجام میدهی ؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
0
4
طفلک اسلام
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان