تاریخ انتشار: ۱۰:۲۴ - ۰۸ بهمن ۱۴۰۲

معاون رئیسی: روحانی خود را با حاکمیت همراه نشان می‌داد؛ اما بعد از ریاست جمهوری اقدامات قابل تأملی داشت!

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: روحانی قبل از آن دوره همواره خود را با سیاست‌های کلی نظام و مجموعه حاکمیت همراه نشان می‌داد، اما بعد از ریاست جمهوری در موارد متعددی در خصوص سیاست‌های کلی نظام اقدامات قابل تأملی داشت.

معاون رئیسی: روحانی خود را با حاکمیت همراه نشان می‌داد؛ اما بعد از ریاست جمهوری اقدامات قابل تأملی داشت!
رویداد۲۴ سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در همایش طرح ملی اعتلا و در جمع اساتید و دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی با ارائه آمار مقایسه‌ای به تبیین جایگاه و اهمیت انتخابات در جمهوری اسلامی ایران با سایر کشور‌ها پرداخت و گفت: سال جاری میلادی انتخابی‌ترین سال در سطح جهان است و در این سال بیش از ۶۰ انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی در سراسر دنیا برگزار خواهد شد و در آن بالغ بر ۲ میلیارد نفر در سطح جهان پای صندوق‌های رای خواهند رفت لذا از منظر جهانی نیز بازتاب مشارکت مردم کشورمان در انتخابات از اهمیت زیادی برخوردار خواهد بود چرا که این حضور به لحاظ مردمی بودن نظام مقایسه خواهد شد، از این منظر نیز وظیفه و مسئولیت ما برای ترغیب مشارکت مردم در انتخابات بیش از گذشته است.

به گزارش ایسنا، بخش‌هایی از اظهارات حسینی را در ادامه می‌خوانید:

اساتید و دانشگاهیان به عنوان گروه مرجع در بین دانشجویان و اقشار مختلف مردم، مسئولیت مضاعفی برای ترغیب و تشویق مردم به حضور در انتخابات دارند.

بعضاً عده‌ای شورای نگهبان را نیز در قالب نوعی مجلس دوم عنوان می‌کنند که تصور اشتباهی است چرا که شورای نگهبان صرفاً نهاد ناظر است که از قانون اساسی و شرع صیانت می‌کند. همچنان که در برخی کشور‌های دیگر هم شورای قانون اساسی و نهاد کنترل کننده و مراقبت از قانون اساسی وجود دارد.


بیشتر بخوانید: روزنامه اصولگرا: ردصلاحیت روحانی، پاس گل به جریان تحریم انتخابات است


در جمهوری اسلامی ایران، رئیس جمهور یا مرکز و قوه دیگری نمی‌تواند مجلس را منحل کند و از وقتی که از سال ۵۸ مجلس آغاز به کار کرده بدون وقفه هر ۴ سال انتخابات آن برگزار شده است و حتی مجلس ششم که در مواردی برای کشور و مردم مشکل آفرین بودند تا پایان بر سر کار بود این در حالی است که در بسیاری از کشور‌های دنیا همچون فرانسه، آلمان و روسیه، رئیس‌جمهور یا فرد دیگری می‌تواند مجلس را منحل کند، اما مجلس در جمهوری اسلامی از جایگاه بالایی برخوردار است و نه تنها امکان انحلال آن وجود ندارد بلکه برعکس مجلس می‌تواند وزرا را استیضاح و برکنار کند و حتی عدم کفایت رئیس‌جمهور را اعلام کند همچنان که بنی صدر که دچار غرور و کیش شخصیت شد با اعلام عدم کفایت از سوی مجلس برکنار شد.

درباره علل ردصلاحیت حسن روحانی؛ اعضای شورای نگهبان برای بررسی‌های خود حجت شرعی دارند، ایشان (روحانی) قبل از آن دوره همواره خود را با سیاست‌های کلی نظام و مجموعه حاکمیت همراه نشان می‌داد و حتی در جریان کوی دانشگاه سخنران مراسم ۲۲ تیر ۷۸ بود، اما بعد از ریاست جمهوری در موارد متعددی در خصوص سیاست‌های کلی نظام اقدامات قابل تأملی داشت و البته شورای نگهبان نیز در هر دوره بر اساس مستندات و مدارک تصمیم گیری می‌کند.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: حسن روحانی
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان