تاریخ انتشار: ۱۰:۵۶ - ۰۹ بهمن ۱۴۰۲

منبع امنیتی اردن: اخیراً به واشنگتن هشدار دادیم

یک منبع امنیتی اردنی اعلام کرد: دولت اردن اخیرا به واشنگتن اطلاع داد که به تقویت سامانه‌های دفاعی خود در سایه حملات به پایگاه‌هایش و نیز علیه شبه نظامیان در مرز‌ها نیاز دارد. اردن در دوره اخیر خواهان ارسال کمک‌ها و تجهیزات پیشرفته آمریکایی شده است.

منبع امنیتی اردن: اخیراً به واشنگتن هشدار دادیم
رویداد۲۴ یک منبع امنیتی اردنی اعلام کرد این کشور اخیرا به واشنگتن اطلاع داده که باید سامانه‌های دفاعی خود را در مرز‌ها تقویت کند.

به گزارش ایسنا، یک منبع امنیتی اردنی اعلام کرد: دولت اردن اخیرا به واشنگتن اطلاع داد که به تقویت سامانه‌های دفاعی خود در سایه حملات به پایگاه‌هایش و نیز علیه شبه نظامیان در مرز‌ها نیاز دارد. اردن در دوره اخیر خواهان ارسال کمک‌ها و تجهیزات پیشرفته آمریکایی شده است.

این منبع تاکید کرد: اردن خواهان سامانه‌های دفاع هوایی پاتریوت شده است.

رسانه‌های آمریکایی شب گذشته خبر دادند سه نظامی آمریکایی در حمله پهپادی به مقر نظامیان این کشور در مرز سوریه و اردن کشته شده و ۳۴ نفر دیگر مصدوم شدند. مقاومت عراق مسئولیت این حمله را برعهده گرفت.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای که روز یکشنبه منتشر کرده، مدعی شد این حمله پهپادی «بسیار دردناک و غمگین» که شب گذشته و علیه پایگاه نظامیان آمریکایی در شمال شرق اردن و نزدیکی سوریه صورت گرفته، توسط نیرو‌های تحت حمایت ایران صورت گرفته است. او همچنین ادعا کرد به این حمله «در زمان و به شیوه‌ای مناسب پاسخ خواهد داد».


بیشتر بخوانید: کشته شدن سه سرباز آمریکایی در نزدیکی مرز سوریه / بایدن: این حمله توسط گروه‌های تحت حمایت ایران انجام شده


با آغاز جنگ غزه، جنبش‌های مقاومت پایگاه‌های نظامی آمریکا را در منطقه هدف قرار داده‌اند. به گفته پنتاگون، این حملات تا پیش از حمله یکشنبه کشته‌ای به دنبال نداشت، اما به مجروح شدن حدود ۷۰ نظامی آمریکایی منجر شده بود.

دولت اردن، اما روایت آمریکا از محل وقوع حمله را تکذیب کرد و گفت حمله‌ای به خاک اردن صورت نگرفته و این حمله به پایگاه «التنف» در سوریه انجام گرفته است.

پایگاه التنف، محل استقرار نظامیان آمریکایی در مثلث مرزی عراق-سوریه-اردن است.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان