تاریخ انتشار: ۱۱:۲۵ - ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

هشدار روزنامه جمهوری: فروش نفت فقط باید دست دولت باشد/ بازگذاشتن دست افراد بیرونی زیانبار است

تجربه سال‌های گذشته و ماجرای بعضی از افرادی که با استفاده از واسطه‌ها توانستند در بخش فروش نفت نفوذ کنند و پول‌های زیادی از اموال عمومی را غارت نمایند، باید درس عبرت خوبی برای مسئولین نظام جمهوری اسلامی باشد

هشدار روزنامه جمهوری: فروش نفت فقط باید دست دولت باشد/ بازگذاشتن دست افراد بیرونی زیانبار است

رویداد۲۴  روزنامه جمهوری اسلامی در بخشی از سرمقاله امروز نوشته است.

آنچه نفت را به عنوان یکی از مهم‌ترین محور‌های برقراری عدالت اقتصادی و تقسیم عادلانه ثروت مورد توجه قرار می‌دهد چگونگی فروش آنست. حتی اگر تأکید قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی بر دولتی بودن این بخش از منابع هم نباشد، در این واقعیت نمی‌توان تردید کرد که فروش نفت باید در اختیار دولت باشد.

تجربه سال‌های گذشته و ماجرای بعضی از افرادی که با استفاده از واسطه‌ها توانستند در بخش فروش نفت نفوذ کنند و پول‌های زیادی از اموال عمومی را غارت نمایند، باید درس عبرت خوبی برای مسئولین نظام جمهوری اسلامی باشد و آن‌ها را از تکرار این اقدام زیانبار برحذر دارد.

در شرایط دشوار جنگ تحمیلی، مسئولین وقت اقداماتی در زمینه فروش نفت از طریق واسطه‌ها به عمل آوردند که حتی همان اقدامات نیز زیانبار بودند. نه این تجربه و نه تجربه دخالت واسطه‌های دیگر و همینطور وارد ساختن بعضی دستگاه‌های دولتی و خصولتی و خصوصی، قطعاً به نفع کشور نیستند.

این قبیل اقدامات فقط به فربه شدن افراد خاص، بیشتر شدن فاصله طبقاتی، ایجاد سدی در برابر تقسیم عادلانه ثروت و فقیرتر شدن اقشار ضعیف جامعه منجر می‌شوند. دولتمردان امروز ما باید از تجربه تلخ دولت‌های گذشته در پذیرفتن دخالت واسطه‌ها و بازگذاشتن دست دستگاه‌ها، افراد و مجموعه‌هائی غیر از وزارت نفت برای فروش نفت درس عبرت بگیرند و از تکرار این اقدام زیانبار خودداری نمایند تا بتوانند از امکانات کشور برای رفاه حداکثری مردم استفاده کنند و پشتوانه مردمی نظام را تقویت نمایند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: فروش نفت
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
China
|
۱۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
0
0
سرچشمه اصلي فساد در كشور همين دخالت دادن افراد و رانتخواران در فروش نفت است كه وقتي پولهاي انها در بانكهاي خارجي بلوكه ميشود نه مسئوليتي دارند و نه گزارش ان به اطلاع عموم ميرسد بعلاوه ثروت هاي بسيار بسيار عجيبي نصيب انها و واسطه هاي انان با وزارت نفت شده كه بجاي ورود به چرخه توليد ، صرف خريد خانه هاي گرانقيمت در خارج و اخذ پاسپورت و شهرونديكشورهاي بيگانه شده كه در فرصت مناسب فرار كنند.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان