تاریخ انتشار: ۱۱:۵۰ - ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
رویداد ۲۴ گزارش می‌دهد؛

بحران لیست انتخاباتی اصلاح طلبان/ اصلاحات در کدام استان‌ها لیست می‌دهد؟

اگرچه به نظر می‌رسد انتخابات این دوره مجلس با حضور کمرگ اصلاح طلبان مواجه باشد، اما هنوز در برخی حوزه‌های انتخابیه، احتمال انتشار فهرست انتخاباتی از سوی احزاب اصلاح طلب وجود دارد.

بحران لیست انتخاباتی اصلاح طلبان

رویداد۲۴ سه هفته دیگر انتخابات مجلس برگزار می‌شود. فرصت برای بستن فهرست‌های انتخاباتی به روز‌های آخر رسیده است، اما هنوز اصلاح‌طلبان در بسیاری حوزه‌های انتخابیه بلاتکلیفند. اصلاح‌طلبان از ثبت نام گسترده در انتخابات استقبال نکردند و در مرحله بعد، بخش عمده معدود نامزد‌های باقی مانده هم رد صلاحیت شدند.

رویداد۲۴ در این گزارش آخرین وضعیت فهرست‌های اصلاح طلبان را در شش شهر بزرگ ایران بررسی کرده است. در روز‌های آینده جزئیات دیگری از فهرست‌های انتخاباتی در سایر شهر‌های ایران منتشر خواهد شد.

لیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان در تهران

هفته گذشته جبهه اصلاحات اعلام کرد در تهران فهرست انتخاباتی نخواهند داشت. اما احتمالا حزب «اعتدال و توسعه»، لیست انتخاباتی خوبی برای تهران آماده خواهد کرد. لیستی متشکل از چهره‌هایی مثل جمشید انصاری، بطحایی و پروین داداندیش، که بعید نیست بعضی اصولگرایان میانه‌رو را نیز شامل شود.

از طرفی شنیده می‌شود فهرستی توسط علی مطهری و علیرضا محجوب به سبک مجلس نهم منتشر شود. فهرستی که در آن زمان منتشر شده بود، به جای ۳۰ نامزد برای ۳۰ کرسی نمایندگان تهران، تعداد کمتری را در بربگیرد.

لیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان تبریز

در تبریز اصلاح طلبان هنوز موضع رسمی خود را اعلام نکرده اند؛ اما به جز مسعود پزشکیان، هیچ نامزد تایید صلاحیت شده‌ بنام دیگری در تبریز برای اصلاح طلبان وجود ندارد. پزشکیان هم به خاطر ویژگی‌های فردی، تمایلی ندارد قسمتی از یک جریان سیاسی باشد و به دنبال حضور مستقل در انتخابات است؛ رویکردی که در انتخابات مجلس دهم نیز در پیش گرفته بود.

فرید موسوی نماینده سابق تهران نیز احتمالا حوزه انتخابیه خود را از تهران به مراغه تغییر خواهد داد و از این شهر وارد عرصه رقابت‌های انتخاباتی خواهد شد.


بیشتر بخوانید: 

آخرین تحولات انتخاباتی در اردوگاه اصلاحات؛ تکلیف لیست اصلاح‌طلبان مشخص شد؟

تیغ تیز رد صلاحیت بر چهره‌ های امنیتی/ مصطفی پورمحمدی کیست؟


لیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان شیراز

اصلاح طلبان در شیراز اعلام کرده‌اند که امکان انتشار فهرست انتخاباتی در این شهر وجود ندارد. در بیانیه جبهه اصلاحات استان فارس آمده است که «امکان ارائه لیست در انتخابات براى ما میسر نیست و هر گونه لیستى که با نام و عنوان اصلاح طلبى منتشر شود و یا به احزاب اصلاح طلب منتسب گردد، قویا تکذیب خواهد شد.» شیرازی‌ها عموما در انتخاباتی که اصلاح طلبان نامزد داشته‌اند، به این جریان اقبال بیشتری نشان داده‌اند.

لیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان ساری

علی اصغر یوسف نژاد، نماینده ادوار مجلس از ساری این دوره دوباره تایید صلاحیت شده و جمعی از اصلاح طلبان استان قصد حمایت از او را دارند. محسنی بندپی نماینده فعلی مجلس و عضو شورای مرکزی ندای ایرانیان نیز در این انتخابات تایید صلاحیت شده است. حضور این دو نامزد سبب شده فضای اصلاح طلبان استان مازندران، فضای تحریمی نباشد؛ اما هنوز فهرست رسمی از نامزد‌های مورد حمایت اصلاح طلبان در انتخابات این حوزه انتخابیه منتشر نشده است.

لیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان کرمان

کرمان تا اینجا اولین و تنها شهری بوده که بستن لیست کاندیداهای اصلاح طلب در انتخابات مجلس برای آن قطعی شده است . سیدحسین مرعشی گفته «ما در کرمان حزب استانی اصلاح طلب به نام حزب تاک (جمعیت توسعه آزادی کرمان) داریم که دو کاندیدای مشخص در این انتخابات دارند.   محمد مهدی عرب‌نژاد ومحمدرضا علیزاده احمدآبادی کاندیدا‌های این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند، لذا تمام دوستان قدیمی و دوستان اصلاح طلب را دعوت می‌کنم که از این دو کاندیدای تایید صلاحیت شده و برتر استان کرمان حمایت کنند.»

با وجود اینکه نامزد‌های اصلاح‌طلب کرمان قطعی شده‌اند، اما از گوشه و کنار این شایعه مطرح شده است که باهنر، حوزه انتخابیه خود را به کرمان تغییر خواهد داد و بعید نیست اصلاح طلبان در برابر پورابراهیمی و زاهدی، از باهنر حمایت کنند.

لیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان رشت

در رشت هم دست اصلاح طلبان و میانه رو‌ها پر خواهد بود. محمد باقر نوبخت قرار است از حوزه انتخابیه رشت وارد رقابت‌های انتخاباتی شود و جعفرزاده ایمن‌آبادی هم هنوز شانس تایید صلاحیت دارد. سایر رقبای اصولگرا هم نمی‌توانند یک ائتلاف سراسری در ساری ایجاد کنند؛ لذا در میان همه حوزه‌های انتخابیه کشور که مسائل سیاسی در آن‌ها اثرگذار است، اصلاح طلبان درحوزه انتخابیه رشت بیشترین شانس را برای پیروزی در انتخابات دارند.

نامزد دیگر اصلاح طلبان و میانه رو‌ها در انتخابات رشت، که مثلث پیروزی را تکمیل می‌کند، رامین مهمانپرست است. نهاد‌های اصولگرا شب گذشته در یک برنامه تلویزیونی با مجری‌گری کامران نجف زاده، خبرنگار اصولگرا، تلاش کردند با مطرح کردن مسائل خانوادگی رامین مهمانپرست، تخریب او را کلید بزنند. کلیپ ساخته شده توسط اتاق فکر اصولگرا‌ها به سرعت در کانال‌های خبری رشت بازتاب پیدا کرد. البته جریان اصولگرا‌ قبلا به خاطر افشاگری موارد غیراخلاقی برخی چهره‌ها، اعتماد گسترده مردم استان را از دست داده بودند و ماجرای طلاق رامین مهمانپرست از همسر سابقش در مقایسه با کلیپ‌هایی که از این چهره‌ها منتشر شده، بعید است به اندازه کافی نتیجه تخریبی داشته باشد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: انتخابات مجلس
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
0
0
کاش دلیل رد صلاحیت افشای عمومی بشه. ای کاش.
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان