تاریخ انتشار: ۱۹:۲۴ - ۲۵ بهمن ۱۴۰۲

محمد مهاجری: رقابت فهرست‌های اصولگرایی جدی نخواهد بود

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: در نهایت تلفیقی از نیرو‌های جبهه پایداری و نیرو‌های آقای قالیباف به مجلس راه پیدا می‌کنند.

محمد مهاجری: رقابت فهرست‌های اصولگرایی جدی نخواهد بود

رویداد۲۴ انتخابات مجلس در تهران پیچیده شده است؛ شواهد و قرائن نشان می دهد که چند فهرست از اردوگاه اصولگرایی بیرون آید. حال سئوال این است که رقابت بین آنها چقدر جدی خواهد بود.

محمد مهاجری در گفتگو با خبرنگار نامه نیوز درباره رقابت مجموعه های اصولگرا در تهران گفت: انتخابات مجلس 1402 خیلی تفاوت ماهوی با انتخابات 1398 ندارد. رقابت هایی هم که در حال انجام است، خیلی جدی نمی بینم و بیشتر جنگ افراد با هم خواهد بود تا رقابت فهرستی. ضمن آنکه میزان مشارکت شهروندان در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر را پایین پیش بینی می کنم.

وی افزود: لیست های اصولگرایی شاید متعدد باشند اما مشترکات زیاد خواهند داشت. بیشتر اشتراکات نیز بین فهرست شریان و فهرست جبهه پایداری خواهد بود چون آن تعداد نامزد رأی آور در تهران نیستند که بشود با آنها 4 تا فهرست بست. معتقدم در نهایت نیز تلفیقی از نیروهای جبهه پایداری و نیروهای آقای قالیباف به مجلس راه پیدا می کنند.

وی با بیان اینکه نمایندگان تهران در مجلس آینده ضعیف خواهند بود، ادامه داد: با توجه به اسامی که در فهرست جبهه پایداری، فهرست آقای قالیباف و فهرست شریان دیدم نباید انتظار داشت نمایندگان تهران در طراز پایتخت باشند. یعنی بیشتر این نمایندگان به طور متوسط با 300 هزار رأی به مجلس راه می یابند که در مقایسه با 7.5 میلیون نفر واجد رأی دهی، میزان آرای آنها کمتر از 4 درصد می شود.

این فعال مطبوعاتی درباره سرلیست قرار گرفتن باهنر در فهرست شورای وحدت گفت: صحبت هایی مطرح است که آقای باهنر می خواهد حوزه انتخابیه خود را از تهران به کرمان منتقل کند تا از آنجا وارد مجلس شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان