تاریخ انتشار: ۱۱:۱۴ - ۳۰ بهمن ۱۴۰۲

نحوه پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی

در سال‌های اخیر پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی با تغییرات  فراوانی مواجه بوده است و با وجود ایجاد روش‌های اینترنتی به ندرت شاهد پرداخت آن به صورت سنتی و حضوری هستیم.

نحوه پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی

رویداد۲۴ در سال‌های اخیر پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی با تغییرات  فراوانی مواجه بوده است و با وجود ایجاد روش‌های اینترنتی به ندرت شاهد پرداخت آن به صورت سنتی و حضوری هستیم.

سازمان تامین اجتماعی همواره تلاش می‌کند تا افراد تحت پوشش این سازمان از تمام خدمات  با روش‌هایی آسان بهره‌مند شوند. این سازمان با ایجاد شرایط پرداخت آنلاین حق بیمه تامین اجتماعی فرآیند این کار را آسان کرده است. البته ممکن است در برخی مواقع امکان پرداخت آنلاین وجود نداشته باشد. به همین دلیل در ادامه این مطلب به معرفی روش‌های پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی به تفکیک آنلاین و حضوری بودنشان پرداخته‌ایم تا هر شخصی با توجه به نیازش از آن استفاده نماید.

روش‌های پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی به صورت حضوری

نحوه پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی

امروزه استفاده از روش‌های آنلاین همه‌گیر شده است. با این وجود ممکن است امکان پرداخت آنلاین حق‌بیمه برای افرادی فراهم نباشد. در این صورت می‌توانند با کمک روش‌های زیر حق‌بیمه خود را بپردازند.

  1. مراجعه به بانک‌های طرف قرارداد بیمه تامین اجتماعی: با مراجعه به بانک طرف قرارداد بیمه تامین اجتماعی، امکان پرداخت حق‌بیمه وجود دارد. اما لازم است که فرد متقاضی حتما در ان بانک حساب داشته باشد. این روش ممکن است زمان زیادی ببرد زیرا زمان انتظار در بانک‌ها طولانی است.

  2. مراجعه به کافی‌نت‌ها: در مراجعه به کافی‌نت باید فیش پرداخت حق‌بیمه و یک کارت با رومز دوم همراه داشته باشید.

  3. مراجعه به دفاتر خدمات عمومی: برای مراجعه به دفاتر خدمات عمومی نیز به یک کارت بانکی و فیش پرداخت حق‌بیمه نیاز دارید.

روش‌های پرداخت حق‌بیمه تامین اجتماعی به صورت آنلاین

نحوه پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی

سازمان تامین اجتماعی به دلیل سهولت کار بیمه‌گزارانش، روش‌های متفاوتی برای پرداخت آنلاین حق‌بیمه در نظر گرفته است. در راهنمای پرداخت بیمه تامین اجتماعی آنلاین سایت رویداد 24 به طور کامل به این روش ها پرداخته شده است. در ادامه به معرفی خلاصه ای از آن‌ها می‌پردازیم:

  1. اپلیکیشن پرداخت بیمه تامین اجتماعی: شما می‌توانید این برنامه را از سایت تامین اجتماعی دانلود نمایید. پس از دانلود این نرم‌افزار، مراحل زیر را انجام دهید:

ابتدا باید مراحل ثبت نام را تکمیل کنید و سپس به صفحه خدمات وارد شوید.

  • پس از ورود به نرم افزار، باید نوع کاربری خود را مشخص کنید. بنابراین از بین سه گزینه بیمه‌شده، کارفرما و مستمری بگیر، گزینه بیمه شده را انتخاب نمایید و تایید را بزنید.

  • بعد از ورود به قسمت بیمه شده، خدمات این سامانه برای شما نمایش داده می‌شود. از میان گزینه‌های موجود گزینه پرداخت حق بیمه را انتخاب کنید.

  • سپس در مرحله بعدی باید اطلاعات مورد نیاز را وارد کنید. این اطلاعات شامل شناسه قبض بیمه، مبلغ حق بیمه و مشخصات کارتی که می‌خواهید پرداخت را با انجام دهید، است.

  • بعد از وارد کردن اطلاعات و تکمیل این مرحله، شما پرداخت را با موفقیت انجام داده‌اید.

  1. پرداخت حق‌بیمه با استفاده از کد USSD: از طریق این کد تمام گوشی‌ها اعم از هوشمند و ساده، امکان پرداخت حق‌بیمه تامین اجتماعی را دارند و نیازی به اینترنت و برنامه دیگری نیز ندارد. برای استفاده از این روش مراحل زیر را انجام دهید:

  • ابتدا کد USSD تعیین شـده را در گوشی خود شماره‌گیری کنید. برای انجام این کار باید #۷۱۳*۷۲۴* را تایپ کنید و دکمه تماس را بزنید.

  • در این مرحله پنجره‌ای با عنوان سازمان تامین اجتماعی برای شما باز می‌شود که از شما می‌خواهد برای پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی خود، شناسه قبض را وارد کنید. بنابراین شناسه قبض را در جایگاه مشخص شده، بنویسید و گزینه ارسال را بزنید.

  • در ادامه‌ی فرآیند پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی با گوشی، باید اطلاعات قبض از جمله مبلغ آن تایید شود و مشخصات یک کارت بانکی دارای رمز پویا را وارد کنید. بعد از انجام این کار شما حق بیمه تامین اجتماعی خود را با موبایل، پرداخت کرده‌اید و رسید آن برای شما ارسال می‌شود.

  1. پرداخت حق‌بیمه با استفاده از دستگاه ATM: برای پرداخت از طریق عابربانک لازم است که شناسه پرداخت داشته باشید. برای دریافت این برگه می‌بایست به پرتال خود در سابت تامین اجتماعی مراجعه کنید و شناسه پرداخت و مبلغ را یاددشت کنید؛ سپس به دستگاه ATM مراجعه و حق‌بیمه خود را پرداخت نمایید.

  2. پرداخت حق‌بیمه با استفاده از سامانه تامین: برای استفاده از این سامانه باید به روش زیر عمل کنید.

  • ابتدا مرورگر تلفن همراه خود را باز کنید و نشانی اینترنتی سامانه تامین را به آدرس https://profile.tamin.ir/view/#/main در آن وارد کنید. با این کار به پرتال سازمانی تامین اجتماعی، وارد می‌شوید.

  • در ادامه برای ورود به حساب کاربری خود، نام کاربری و گذرواژه را در کادرهای مشخص شده، بنویسید و اگر حساب کاربری ندارید، نسبت به ایجاد حساب کاربری اقدام و در سامانه ثبت‌نام کنید.

  • بعد از وارد شدن به حساب کاربری خود، امکان دریافت خدمات مختلف در حوزه تامین اجتماعی، از جمله پرداخت حق بیمه را دارید. بنابراین به سادگی از این روش استفاده کنید و حق بیمه خود را پرداخت کنید.

  1. پرداخت از طریق تلفن بانک: برای پرداخت فیش حق‌بیمه تامین اجتماعی از طریق تلفن باید با شماره ۸۴۰۴۳۰۰۰ – ۰۲۱ تماس بگیرید، تمام مراحل از طریق تلفن گویا انجام پذیر است. در این روش لازم است کارت بانکی به همراه رمز دوم خود را داشته باشید.

در این مقاله به توضیح روش‌های پرداخت حق‌بیمه تامین اجتماعی به روش‌های حضوری و آنلاین پرداختیم. بدون شک هر شحصی با توجه به شرایطی که دارد، یکی از روش‌ها را انتخاب می‌کند. اما بهترین و سریع‌ترین روش برای پرداخت حق‌بیمه تامین اجتماعی، استفاده از اپلیکیشن پرداخت تامین اجتماعی است.

نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان