تاریخ انتشار: ۱۰:۳۸ - ۰۷ اسفند ۱۴۰۲

نبرد پلنگ و گوزن یالدار مادر بر سر گوساله + فیلم

نبرد شدید بین یک پلنگ و یک گوزن یالدار مادر بر سر گوساله‌اش را ببینید که توسط یک پسر 12 ساله ثبت شده است.
نبرد پلنگ و گوزن یالدار مادر بر سر گوساله + فیلم
رویداد۲۴ حسین فلاحی: این گوزن یالدار مادر مجبور شد برای نجت گوساله چند روزه اش با یک پلنگ روبرو شود. محمد گاردی 12 ساله این نبرد را با دوربین عکاسی کرد و فیلم خود را به اشتراک گذاشت.

گاردی گفت: « هنگام رانندگی با والدینم در امتداد H1-3 به سمت کمپ استراحت ساتارا، ما با گوساله گوزن یالداربرخورد کردیم. مادرش خیلی دور نبود، اما متأسفانه در کنارش هم نبود. سپس، از ناکجاآباد، یک پلنگ ماده جوان ظاهر شد و مستقیم به سمت گوساله کوچک حمله کرد. گوساله درمانده هیچ شانسی برای مبارزه نداشت. پلنگ توانست فورا گلویش را بگیرد. چند ثانیه طول کشید تا اینکه مادر گوساله متوجه شد چه اتفاقی دارد می افتد.

گوزن یالدار که خیلی بزرگتر از پلنگ بود بدون ترس وارد مبارزه شد. پلنگ گوساله رها کرد و فرار کرد، اما دورنشد. پلنگ می دانست که قبلاً آنقدر به گوساله آسیب رسانده است که قادر به بلند شدن و راه رفتن نخواهد بود. گوزن مادر بسیار تلاش می کرد تا بچه اش را سرپا نگه دارد. بچه اش را هل می‌داد و با شاخ‌هایش فشار می‌داد و تمام تلاشش را می‌کرد تا آن را سر پا کند. اما این کوچولو جز ناله نمی توانست کاری انجام دهد. گوساله مصدوم شده بود و تلاش گوزن مادر ناکام ماند.

به محض اینکه مادر کمی از گوساله خود دور شد، پلنگ که همه اینها را تماشا کرده بود، برگشت. به سمت گوساله آمد و مکث کرد، گوساله را نگرفت بلکه به اطراف نگاه کرد و منتظر بود مطمئن شود که مادر برنمی گردد. به محض اینکه فکر کرد خطری وجود ندارد، سعی کرد گوساله را بردارد، اما درست مثل قبل، گوزن مادر فورا وارد شد. گوزن مادر پلنگ را به بالای درخت تعقیب کرد.

این بار، پلنگ متوجه شد که اگر می‌خواهد موفق باشد، باید به سرعت نور وارد عمل شود. بنابراین به سرعت از درخت پایین پرید، به سمت گوساله دوید، آن را به دهانش گرفت و به سمت بستر رودخانه فرار کرد.

هشدار: این ویدئو دارای صحنه هایی است که ممکن است برای برخی از کاربران نامناسب باشد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: حیات وحش ، فیلم دیدنی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان