تاریخ انتشار: ۱۱:۵۹ - ۰۸ اسفند ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۵ نظر

یک خبرگزاری حوزوی: قهر با صندوق رای موجب تاخیر در ظهور می‌شود!

«یقینا قهر با صندوق‌های رای و بی تفاوتی نسبت به انتخابات، موجب تاخیر در ظهور و یک انتخابات پر شور و درست، به تحقق عدالت اجتماعی و نزدیک شدن ظهور منجی کمک خواهد کرد.»

یک خبرگزاری حوزوی: قهر با صندوق رای موجب تاخیر در ظهور می‌شود!
رویداد۲۴ خبرگزاری حوزوی رسا مطلبی در مورد قهر با صندوق رای و انتخابات منتشر کرد.

این خبرگزاری نوشت: بسیاری از انسان‌های عالم صرفا منتظر آمدن منجی و موعود هستند تا بیاید و ظلم را ریشه کن کند، اما برای آمدن او برنامه یا تلاشی ندارند، که این نوع انتظار را میتوان انتظار منفعلانه نامگذاری کرد؛ اما انتظار در تشیع حقیقی، انتظار همراه با تلاش است یا بهتر بگوییم یک انتظار فعالانه است.

اَلْحَمْدُ وَ الثَّناءُ للهِ رَبِّ العالَمین وَ الصّلوة وَ السّلام علی محمدٍ و آله الطاهرین؛ اَلسَّلاَمُ عَلَی الْمَهْدِیِّ الَّذِی وَعَدَ اللَّهُ بِهِ الأُْمَمَ أَنْ یَجْمَعَ بِهِ الْکَلِمَ وَ یَمْلأََ بِهِ الأَْرْضَ قِسْطاً وَ عَدْلاً.

از مهم‌ترین آرزو‌های هر انسان آزاده در عالم، برقراری عدالت اجتماعی و حذف ظلم و فساد از جهان هستی است؛ و معمولا ادیان و مذاهب گوناگون دنیا، برای تحقق این آرزو، در انتظار یک منجی و یک موعود هستند؛ اما تفاوت اساسی و مهم شیعیان حقیقی با دیگر ادیان و مذاهب در نوع انتظار است.

بسیاری از انسان‌های عالم صرفا منتظر آمدن منجی و موعود هستند تا بیاید و ظلم را ریشه کن کند، اما برای آمدن او برنامه یا تلاشی ندارند، که این نوع انتظار را میتوان انتظار منفعلانه نامگذاری کرد؛ اما انتظار در تشیع حقیقی، یک انتظار همراه با تلاش است، همراه با برنامه، یا بهتر بگوییم یک انتظار فعالانه است.

یعنی شیعیان حقیقی منتظر نیستند تا منجی بیاید، بلکه تلاش میکنند تا او را بیاورند. در روایات متعدد از اهل بیت (علیهم السلام) شما مشاهده میکنید که انتظار را به عنوان یک عمل معرفی می‌کنند، نه صرفا یک حالت روحی و قلبی.

شخصی از امیرالمومنین «علیه السلام» سوال می‌کند: اَىُّ الاعمالِ اَحَبُّ اِلَى اللّه، چه عملی نزد خدای متعال محبوب‌تر است و حضرت در پاسخ میفرمایند: اِنْتِـظارُ الْفَـرَجِ یا امام جواد «علیه‌السلام» در روایتی فرمود: اَفضَلُ اَعمالِ شیعَتِنا اِنْتِـظارُ الْفَرَجِ. با ارزش‌ترین اعمال شیعیان ما انتظار فرج است و از این قبیل روایات که حضرات انتظار را به عنوان عمل معرفی کرده‌اند.


بیشتر بخوانید: علیرضا پناهیان: ائمه جمعه در طول سال صحبتی درباره انتخابات نمی‌کنند اما زمان انتخابات می‌گویند بیایید رای بدهید


خب حالا از مهمترین اعمال برای تحقق ظهور، زمینه سازی ظهور، تربیت نیرو برای ظهور، نشر معارف مهدوی و آشنایی مردم عالم با حضرت بقیةالله الاعظم «عج» است. از اهداف اصلی این انقلاب اسلامی و تشکیل حکومت اسلامی در ایران، همین مقدمه سازی ظهور است تا در بستر حاکمیت اسلامی هم معارف مهدوی منتشر شود و هم سربازان و سرداران حقیقی برای حضرت تربیت شود.

منتظر حقیقی امام زمان «عج» کسی ست که با اعمالش ظهور را نزدیک و نزدیک‌تر گرداند و طبیعتا کمک به حکومت اسلامی، کمک به تحقق ظهور و آمدن منجی است. حالا با تشکیل حکومت اسلامی، وظیفه منتظران واقعی کمک به این حاکمیت است که قطعا این کمک، در راستای ظهور خواهد بود.

امروزه یکی از مصادیق کمک به حاکمیت، حضور پر شور در انتخابات و دعوت دیگران به مشارکت حداکثری است؛ چرا که انتخابات پر شور در وهله اول حاکمیت اسلامی را تقویت میکند، در گام دوم همدلی و اتحاد شیعیان و مسلمانان منتظر را به رخ جهانیان می‌کشاند و انتخاب فرد صالح، کمکی ست برای روی کار آمدن افرادی مهدوی، دلسوز اسلام و انقلاب، و مقدمه سازان ظهور.

پس یقینا قهر با صندوق‌های رای و بی تفاوتی نسبت به انتخابات، موجب تاخیر در ظهور و یک انتخابات پر شور و درست، به تحقق عدالت اجتماعی و نزدیک شدن ظهور منجی کمک خواهد کرد.

ان شاالله که همه از مقدمه سازان ظهور حضرت حجت باشیم و سربازان حقیقی ایشان، به برکت صلوات بر محمد آل محمد

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: انتخابات مجلس
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
0
3
خفه بابا
اشنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
0
2
از خدا خواسته .اگر بیاید بودجه شما که حتمی قطع میشود و مجرمان دبش دیگه نامشان مخفی نمیمونه. فکر کنم اعلام نکردن نام متخلفان دبش برای سرعت ظهور هست که باید دنیا هر روز بد و بدتر شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
0
2
جالبه هر روز یه چرت و پرت جدید از تو آستین تون در می یارین!!!!
ناشناس
|
Singapore
|
۱۴:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
0
2
دیدگاههای ابلهانه شما را در مورد ظهور قبول نداریم . مراجع تقلید چرا این یاوه گویی ها را تقبیح نمی کنند . سکوت شما در برابر این پرت و پلاها نابخشودنی است
ناشناس
|
Australia
|
۱۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
0
2
اسمان را به ريسمان بافتيد
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان