تاریخ انتشار: ۱۳:۲۲ - ۱۳ اسفند ۱۴۰۲

تهیه‌کننده فیلم برادران لیلا: پیامک عفو برایمان آمده ولی هنوز ممنوع‌الکاریم/ اتهام ما حضور در جشنواره «معاند» کن بود

جواد نوروزبیگی، گفته علی‌رغم توقیف فیلم برادران لیلا، موسسه حکومتی اوج برای تولید کلیپی در آزادی کامل از پلان‌های ممیزی‌شده این فیلم استفاده کرده است.

فیلم برادران لیلا

رویداد۲۴: جواد نوروزبیگی، تهیه‌کننده برادران لیلا به روزنامه اعتماد گفته است: ۲۲ بهمن اس.ام.اس آمد که مورد عفو قرار گرفتیم اما اخیراً که برای تمدید موسسه‌ام به وزارت ارشاد رفتم به من گفتند شما همچنان ممنوع‌الکار هستید و ما نمی‌توانیم هیچ اقدام قانونی برای شما انجام دهیم. به آن‌ها گفتم ما که پرونده‌مان تمام شده، گفتند آنجا نهاد اطلاعاتی دیگری بوده اینجا نهاد اطلاعاتی دیگری است و این فرق می‌کند.

مهم‌ترین نکته‌های این گفتگو را بخوانید:

اگر جشنواره کن، «معاند» است چرا نهادهای دولتی در آن شرکت می‌کنند؟

*قبل از قاچاق فیلم به مسئولان اطلاع دادیم که طی قراردادی که ما با کمپانی وایلدبانچ داریم دو-سه ماه دیگر این فیلم در فرانسه بیرون می‌آید.

*شورای پروانه نمایش برای فیلم برادران لیلا تشکیل جلسه داد. اصلاحات فیلم را نوشتند. همین که ما آمدیم اصلاحات را اجرا کنیم، نمی‌دانم در فضای مجازی چه نکاتی مطرح شد که باعث شد مسئولان دوباره مخالف کردند و گفتند فعلا دست نگه دارید.

*در مقدمه حکم من آمده بود حضور در جشنواره‌های معاند نظیر کن. خب پرسش من این است که اگر جشنواره کن معاند است، پس چرا فارابی، صداوسیما، مرکز گسترش و حوزه هنری در این جشنواره غرفه دارد؟ این همه بودجه‌های دولتی صرف جشنواره معاند می‌شود؟

سرمایه‌گذار فیلم را فراری دادند

*سرمایه‌گذار فیلم آقای امید اخباراتی، مالک و رئیس بیمارستان پاستورنو است... به آقایان گفتم نگذارید ایشان دلخور و دلسرد شود و از سینما بیرون برود، ولی توجهی نشد... دو جلسه بازجویی شد، نتیجه پرونده او را نمی‌دانم، اما هرچه هست از سینما فرار کرد.

*سازمان سینمایی به عنوان متولی و مدیریت سینما قدم موثری برای ما برنداشت... ما تا آستانه زندان‌رفتن پیش رفتیم و چه احکام را برای آن‌ها می‌فرستادیم قدم موثری برنداشتند... سازمان سینمایی بدش نمی‌آمد ما گوشمالی شویم.

سازمان اوج از پلان‌های سانسوری فیلم استفاده کرد

*سازمان اوج برای گرامیداشت سعید پورصمیمی از پلان‌های فیلم برادران لیلا استفاده کرد... پلان‌هایی استفاده‌شپده که عموماً ممیزی‌ شده بود. به آن‌ها گفتم که اوج به این نتیجه رسید که از فیلم برادران لیلا برای آقای پورصمیمی بیشترین پلان‌ها را استفاده کند، درخواست ما هم این بود که حالا که اوج این کار را کرده، حداقل زمینه اکران و مجوز را فراهم کنید این را برای آقای خزاعی نوشتم.

*پرسش من این است که چطور قسمت ادرار در سینک که همان پلانی بود که ارشاد پافشاری می‌کرد از فیلم حذف شود ولی اوج در تیزرها از آن استفاده کرده است.


بیشتر بخوانید: برگزاری کنسرت‌های نوروز ربطی به اتفاقات اخیر نداشت/ تجربه برادران لیلا، تجربه یک قانون‌گریزی بوده است


هنوز ممنوع‌الکاریم

*ممنوع‌الکاری هنوز رفع نشده، در مصاحبه‌های‌شان می‌گویند ولی در عمل نیست. مجدداً نامه‌ای‌ خدمت وزیر ارشاد و جاهای دیگر فرستادم مبنی بر اینکه اگر به صورت جدی ممنوع‌الکار هستیم و نمی‌‌خواهید این ماجرا جمع شود به ما بگویید. ولی عملاً نمی‌شود کار کرد و اجازه کار نمی‌دهند.

*یعنی اگر بخواهیم در سامانه درخواست پروانه ساخت بدهیم نمی‌شود... دو سال می‌دویم هنوز اتهام را دقیق نفهمیدیم با اینکه این همه از خودمان دفاع کردیم.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان