تاریخ انتشار: ۱۸:۵۱ - ۱۵ فروردين ۱۴۰۳

هشدار هواشناسی؛ ۲۴ استان منتظر باران، باد شدید و رعد و برق باشند

سازمان هواشناسی ایران از بارش باران و وقوع رعد و برق در ۲۴ استان خبر داد و اعلام کرد که در ارتفاعات برخی استان‌ها هم برف می‌بارد.

هشدار هواشناسی؛ ۲۴ استان منتظر باران، باد شدید و رعد و برق باشند

رویداد۲۴ به نقل از سازمان هواشناسی کشور این سازمان با صدور هشدار زرد رنگ اعلام کرد: بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید، در ارتفاعات بارش برف، در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ در نیمه غربی کرمان، نیمه شمالی فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد برای عصر امروز و فردا پنج‌شنبه (۱۶ فروردین‌ماه) در نیمه شمالی استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان، جمعه (۱۷ فروردین‌ماه) در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی، شنبه (۱۸ فروردین‌ماه) در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل و یکشنبه (۱۹ فروردین‌ماه) در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، زنجان، کرمانشاه، ایلام، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، قزوین، تهران، البرز و ارتفاعات سمنان پیش بینی می‌شود.

در این شرایط جوی احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی، احتمال جاری شدن روان‌آب، وزش باد نسبتاً شدید، لغزندگی و کاهش دید به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال و محصولات کشاورزی وجود دارد.

به توصیه سازمان هواشناسی احتیاط در سفرهای برون شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، اتخاذ تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی مد نظر قرار گیرد.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ دیگری آورده است: افزایش بیشینه سرعت وزش باد در محدوده ۲۴ تا ۳۰ نات و افزایش بیشینه ارتفاع امواج بیش از ۱.۵ متر با تاکید ویژه بر مناطق ساحلی و دور از ساحل استان گلستان پنج‌شنبه و جمعه (۱۶ و ۱۷ فروردین‌ماه) در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان، مازندران و گلستان، در نواحی شرقی و مرکزی دریای خزر پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی خطر غرق شدن قایق‌های سبک و تفریحی، آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی، احتمال غرق شدن شناورهای صیادی و اختلال در تردد شناورهای نیمه سنگین، احتمال خسارت به تأسیسات دریایی و ساحلی و اختلال در فعالیت‌های بندری وجود دارد.

سازمان هواشناسی نسبت به منع فعالیت‌های تفریحی و شنا، منع تردد قایق‌ها و شناورهای سبک تفریحی و صیادی، احتیاط در فعالیت‌های دریایی در مناطق فراساحل، در نظر گرفتن تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت در خصوص فعالیت‌های دریایی توصیه می‌کند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: هواشناسی
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان