تاریخ انتشار: ۰۹:۴۰ - ۱۶ فروردين ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

افشای جزئیات قتل دکتر ضیائی و همسرش؛ کیفرخواست علیه قاتل صادر شد

کیفرخواست قتل دکتر ضیائی و همسرش در حالی برای ۱۱ متهم پرونده صادر شد که حدود ۱۱ ماه از وقوع قتل آن‌ها گذشته است و پس از تکمیل تحقیقات فقط یک نفر به عنوان مباشر قتل‌ها پای میز محاکمه می‌رود.

قتل دکتر ضیائی و همسرش

رویداد۲۴ اعتماد آنلاین نوشت: در آخرین مراحل تحقیق در مورد پرونده قتل دکتر ضیایی و همسرش مشخص شد فردی به نام سروش پدر و پسری را برای قتل اجیر کرده و علاوه بر آن با تشکیل یک باند، کلاهبرداری‌های متعددی را انجام داده است. سروش علاوه بر دکتر ضیایی از افراد دیگری نیز کلاهبرداری کرده که جمع مبالغ کلاهبرداری او و باندش بیش از ۵۰ میلیارد تومان است.

افشای جزئیات قتل دکتر ضیایی و همسرش

راز قتل دکتر ضیایی و همسرش زمانی فاش شد که اواسط اردیبهشت سال گذشته مرد جوانی به اداره آگاهی پلیس تهران رفت و از گم شدن ناگهانی دایی و زن‌دایی خود خبر داد.

مرد جوان در توضیح ماجرا به کارآگاهان پلیس آگاهی گفت: دایی‌ام متخصص گوش، حلق و بینی است و همسرش دکترای اقتصاد دارد، دایی‌ام در بیمارستان عرفان کار می‌کند و خانه بزرگی هم در شمال تهران دارند. چون بچه‌های‌شان آمریکا زندگی می‌کنند و خودش و همسرش تنها هستند، من یا مادرم جویای احوال‌شان بودیم. اخیراً سرایدار خانه دایی به من خبر داد هر او و همسرش به طور ناگهانی ناپدید شده‌اند. او گفت چند روز پیش هم سه مرد ناشناس خودرو سانتافه آن‌ها را با خود برده‌اند. پس از آن هم هیچ ردی از دایی و زن‌دایی پیدا نکردیم. از آنجایی که نگران هستیم که برای آن‌ها اتفاق بدی رخ داده باشد، من به اداره آگاهی آمده‌ام تا موضوع را با مطرح کنم.

پس از آن، کشف راز مفقود شدن پزشک و همسر اقتصاددانش در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت. در ابتدا تیم جنایی راهی خانه دکتر شد، ماموران پس از ورود به خانه دکتر با به هم ریختگی و نشانه‌هایی از سرقت وسایل روبه‌رو شدند. همچنین مشخص شد دکتر ۸۰ ساله خانه‌ای ویلایی به مساحت هزار متر در منطقه سعادت‌آباد تهران دارد که چند هفته قبل از ناپدید شدن، آن را به نام مرد جوانی کرده؛ اما هیچ پولی به حسابش واریز نشده است.

با به دست آمدن این نتایج، مالک جدید خانه دکتر ضیایی بازداشت شد و در تحقیقات گفت: خانه را به دستور مردی به نام سروش خریدم و قرار بود مدتی بعد هم بفروشم. چون پول‌ها را سروش پرداخت کرده و من از نحوه پرداخت و میزان آن بی‌اطلاع هستم، فقط قرار بود با دریافت مبلغی این کار را انجام دهم.


بیشتر بخوانید: جنایت هولناک اعضای خانواده/ جنون پادشاه رد شد


در شاخه دیگری از تحقیقات، ماموران موفق شدند سه مردی را که با خودرو مدل بالای دکتر خانه او را ترک کرده بودند دستگیر کنند. آن‌ها نیز مدعی شدند به دستور سروش وارد محل سکونت دکتر در ولنجک شده بودند و سرقت را انجام داده‌اند. در ادامه کارآگاهان مظنونانی را دستگیر کردند که سروش هم بین آن‌ها بود. در جریان تحقیقات بعدی مشخص شد این پزشک و همسرش کشته شده‌اند و یک پدر و پسر متهمان اصلی قتل هستند که آن‌ها هم از سوی سروش اجیر شده بودند. قاتلان با هدف سرقت و تصاحب اموال و املاک زوج ثروتمند دست به قتل زده بودند.پدر و پسر متهم در بازجویی‌ها قتل را قبول نکردند و مدعی شدند فقط در دفن اجساد با سروش همراهی کرده بودند؛ اما سروش مدعی شد قتل دکتر و همسرش کار همان پدر و پسر است.

در آخرین تحقیقات سروش و پدر و پسر علیه یکدیگر افشاگری کردند. سروش گفت: به غیر از پدر و پسر، یکی دیگر از اقوام‌شان در صحنه قتل حضور داشت و از جزئیات ماجرای قتل خبر دارد.

همچنین پدر و پسر که متهم به قتل هستند در مورد سروش گفتند: او اقدام به کلاهبرداری‌های دیگری کرده و یک کلاهبردار حرفه‌ای است که چند خانه را که صاحبان‌شان خارج از کشور بوده‌اند شناسایی کرده و با کمک یک دفترخانه به شخص دیگری فروخته است.

به گفته این پدر و پسر، املاکی که با جعل سند توسط سروش به افراد دیگر واگذار شده حدود ۵۰ میلیارد تومان ارزش دارد و سروش قصد کلاهبرداری از دکتر ضیایی و همسرش را داشت و می‌خواست خانه آن‌ها را نیز به همین روش بفروشد، اما در نهایت موفق نشد و با لو رفتن راز قتل همه چیز بر باد رفت.

در ادامه مشخص شد نفر سومی که در صحنه قتل حضور داشته خود سروش بوده است و تحقیقات پرونده با دستگیری همه متهمان که ۱۱ نفر بودند ادامه یافت. همچنین تحقیقات در مورد دفترخانه‌ای که سردسته باند را در این جرائم همراهی کرده با بازداشت برخی از کارکنان آنجا ادامه یافت و در نهایت پس از تکمیل تحقیقات کیفرخواست متهمان صادر شد. این در حالی بود که تا قبل از مراحل پایانی سروش و پدر و پسر یکدیگر را به ارتکاب قتل‌ها متهم می‌کردند، اما در نهایت پدر انجام هر دو قتل را گردن گرفت تا به عنوان مباشر دو قتل پای میز محاکمه برود. همچنین ۱۰ متهم دیگر پرونده از جمله پسر این متهم و سردسته باند که سروش نام دارد و دیگر متهمان پرونده با اتهامات معاونت در قتل، جعل، کلاهبرداری، سرقت و... روبه‌رو هستند و به زودی محاکمه می‌شوند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: قتل عمد ، اخبار حوادث
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
0
1
دفترخانه های ثبت نیز متخلف شدند همین قولنامه ریش سفیدان از این سیستم اعتبارش بیشتر است .
اون از صدیقی و این از سروش و امثال سروش
خدایا تکنولوژی نیز کم می اورد
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان